۵۱۷۵۹۰
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

روش‌هایی برای توسعه کسب و کارهای کوچک

رشد و توسعه‌ی کسب و کارها از طریق افزایش بهره‌وری در سازمان واقعیتی است که قابل چشم‌پوشی نیست. موفقیت یک کسب و کار علاوه بر انجام صحیح و به موقع کارها نیازمند وجود نظم دقیقی است.

وب‌سایت آی بازاریابی: رشد و توسعه‌ی کسب و کارها از طریق افزایش بهره‌وری در سازمان واقعیتی است که قابل چشم‌پوشی نیست. موفقیت یک کسب و کار علاوه بر انجام صحیح و به موقع کارها نیازمند وجود نظم دقیقی است. بنابراین صاحبان کسب و کار باید با ایجاد انگیزه در کارکنان و در نظر گرفتن اصول مشخصی به افزایش بهره‌وری کسب و کار خود کمک کنند.
زیرا افزایش بهره‌وری کسب و کار زیر مجموعه‌ای از بهبود بهره‌وری تک تک کارکنان و مدیران آن است. با توجه به این‌که در کسب و کارهای کوچک امکان کنترل و تغییر استراتژی نسبتا ساده‌تر است. به کارگیری روش‌های بهبود و افزایش بهره‌وری نیز ساده‌تر خواهد بود. در این مطلب چند نمونه از مهمترین راه‌های افزایش بهره‌وری کسب و کارهای کوچک مورد بررسی قرار می‌گیرند.
روش‌هایی برای توسعه کسب و کارهای کوچک

شناسایی عوامل کاهنده انگیزه

انگیزش عبارت است از تمایل به انجام کاری در گرو توانایی فرد که منجر به تامین نیاز می‌گردد. از این رو کاهش انگیزه در افراد می‌تواند کسب و کارها را با مشکلات اساسی مواجه کند. عوامل مختلفی در کاهش انگیزه تاثیر دارند که مهمترین آن‌ها عبارتند از: فقدان چشم‌انداز دقیق سازمانی، نبود فرصت برای رشد و ترفیع شغلی، سیستم ارتباطی ضعیف، احساس عدم قدرانی و … . با توجه به این‌که افزایش بهره‌وری کارکنان یک کسب و کار در گرو ایجاد انگیزه است.
یک مدیر موفق با ایجاد انگیزه در کارکنان و کمک به کاهش بی‌نظمی در انجام کارها می‌تواند علاوه بر بهبود بهره‌وری به رشد و توسعه کسب و کار خود نیز کمک کند. جالب است بدانید که کاهش زمان تلف شده و ترک عادت‌های بد از مهمترین عوامل بهبود بهره‌وری کارکنان هستند. استفاده از تکنیک گیمیفیکیشن و سیستم‌های یکپارچه‌سازی در کسب و کارها مانند CRM و سیستم گزارش‌گیری نیز می‌تواند با منظم کردن کارها انگیزه و علاقه‌ی کارکنان را افزایش دهد.
روش‌هایی برای توسعه کسب و کارهای کوچک

ایجاد انگیزه در کارکنان و کمک به کاهش بی‌نظمی در انجام کارها می‌تواند علاوه بر افزایش بهره‌وری به رشد و توسعه کسب و کار نیز کمک کند.

به کارگیری تکنولوژی متناسب با نیاز کسب و کار

متاسفانه بسیاری از مدیران استفاده از کامپیوتر و اینترنت در کسب و کار خود را به کارگیری تکنولوژی می‌دانند. در حالی که کامپیوتر و اینترنت بخش جدایی ناپذیر سیستم کسب و کارها در عصر اطلاعات است. امروزه به کارگیری فناوری نیازمند استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهایی است که علاوه بر افزایش بهره‌وری به رشد و توسعه کسب و کار نیز منجر شوند. از این رو استفاده از نرم‌افزارهای اختصاصی و آموزش مهارت لازم به کارکنان یکی از مهمترین عوامل موثر در رشد و توسعه‌ی کسب و کارهای امروزی است.

بخش‌بندی و تخصصی کردن کارها

کسب و کارهایی در عصر بازاریابی مدرن موفق می‌شوند که با تخصصی کردن کارها مهارت کارکنان خود را افزایش دهند. هر چند هنوز هم چند وظیفگی در کسب و کارهای کوچک رایج است. اما این امر با کاهش تمرکز سبب ایجاد اختلال در بهره‌وری و رشد سازمان می‌شود. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که حتی افراد باهوش نیز هنگام انجام چندین کار به صورت همزمان تمرکز کافی ندارند و همین امر باعث کاهش کیفیت انجام کار می‌شود. از این رو تخصصی کردن کارها و کسب مهارت تخصصی کارکنان با افزایش تمرکز و بهره‌وری آن‌ها علاوه بر تقویت هوش هیجانی افراد سبب رشد و توسعه کسب و کارها نیز می‌شود.

حتی افراد باهوش نیز هنگام انجام چندین کار به صورت همزمان تمرکز کافی ندارند و همین امر باعث کاهش کیفیت انجام کار می‌شود.
روش‌هایی برای توسعه کسب و کارهای کوچک

برقراری ارتباط موثر و کارآمد

برقراری ارتباط موثر مهمترین عنصر توسعه کسب و کار در عصر بازاریابی اینترنتی است. زیرا بدون داشتن ارتباط موثر دستیابی به اهداف تعیین شده نیز امکان‌پذیر نخواهد بود. بسیاری از مدیران سنتی برقراری ارتباط موثر را تنها به کمک ابزارهایی مانند تلفن، ایمیل و ملاقات حضوری امکانپذیر می‌دانند. اما امروزه پیدایش سیستم‌های ارتباطی متفاوتی مانند شبکه‌های اجتماعی، ویدئو کنفرانس‌ها، برگزاری رویداد و … علاوه بر افزایش اثربخشی ارتباطات سبب صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری در کسب و کارها نیز می‌شوند.

ترویج انجام کارهای تیمی

شاید بتوان گفت که انجام کارهای تیمی یکی از موثرترین راه‌های افزایش بهره‌وری کسب و کارها در عصر مدرن است. زیرا در کار تیمی کنار هم قرار گرفتن توانایی‌ها و مهارت‌های مختلف و طوفان فکری سبب افزایش خلاقیت در انجام کارها می‌شود. همین خلاقیت نیز به خودی خود می‌تواند با ایجاد یک مزیت رقابتی منحصر به فرد به رشد کسب و کارها کمک کند. از سوی دیگر کارهای تیمی معمولا سبب جلب اعتماد مشتری می‌شوند و آسودگی خاطر بیشتری را برای مخاطبان ایجاد می‌کنند. زیرا نقاط ضعف و قوت تک تک اعضای تیم سبب ایجاد نوعی تعادل اثربخش می‌شود که این تعادل نیز در مرحله‌ی بعدی به بهبود بهره‌وری کسب و کار کمک خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج