جاباما
۵۱۷۵۹۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

وظایف مدیر روابط عمومی ماهر در عصر بازاریابی دیجیتال

یک مدیر روابط عمومی ماهر به کمک روش‌های خلاقانه و جدید می‌تواند با هر فعالیت خود افراد بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد.

وب‌سایت آی بازاریابی - صبا روفه‌گرحق: همانگونه که می‌دانید انتشار یک مقاله یا فعالیت‌های تخصصی بر روی رسانه‌های اجتماعی یک شرکت، محصولات و خدمات آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بخش روابط عمومی نیز یکی از مهمترین بخش‌های هر سازمان است. از این رو فعالیت‌های مدیر روابط عمومی نیز نقش به سزایی در پیشبرد استراتژی شرکت دارد. بنابراین مدیر روابط عمومی با یک برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای روزانه می‌تواند به رشد و توسعه‌ی کسب و کارها کمک کند.

یک مدیر روابط عمومی ماهر به کمک روش‌های خلاقانه و جدید می‌تواند با هر فعالیت خود افراد بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه این مطلب ۸ مورد از مهمترین روش‌های جدیدی که یک مدیر روابط عمومی حرفه‌ای باید با آن‌ها آشنا باشند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
وظایف مدیر روابط عمومی ماهر در عصر بازاریابی دیجیتال

تهیه فیلم‌های کوتاه و جذاب

فیلم‌های کوتاه و جذاب معمولا توجه مخاطبان بسیاری را به سمت خود جلب می‌کنند. یک مدیر روابط عمومی ماهر با تقویت مهارت و فن بیان خود می‌تواند با تهیه چند فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای در هفته مخاطبان برند را تحت تاثیر قرار دهد. موضوع این فیلم‌ها می‌تواند معرفی یک ایده یا یک اطلاعیه مطبوعاتی باشد. این ویدیو می‌تواند با هشتگ‌های مناسب در رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف یک کسب و کار نیز منتشر شود. تهیه‌ی پست وبلاگی از این ویدیو تاثیر به سزایی در رشد و توسعه برند خواهد داشت. با یک برنامه‌ریزی دقیق و تهیه دو الی سه فیلم کوتاه در هفته در مدت یک سال شرکت می‌تواند مجموعه‌ی کاملی از پست‌های وبلاگی و شبکه‌های اجتماعی را در بخش روابط عمومی خود داشته باشد.

وظایف مدیر روابط عمومی ماهر در عصر بازاریابی دیجیتال

تهیه فیلم های کوتاه و جذاب توسط مدیر روابط عمومی هر شرکت نقش به سزایی در رشد و توسعه برند شرکت دارد.

تگ کردن نویسندگان و افراد سرشناس

یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب توسط مدیر روابط عمومی تگ کردن نویسندگان و افراد سرشناس هنگام به اشتراک گذاشتن مقالات آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی است. این کار سبب برقراری ارتباط با گروه بزرگی از افرادی می‌شود که علاقمند مطالعه مقالات این نویسنده هستند. درحقیقت می‌توان گفت که رسانه‌های اجتماعی ابزار رقابتی فوق‌العاده‌ای برای کسب و کارها محسوب می‌شوند.

برگزاری نظرسنجی در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی

طرح کردن سوالات نظرسنجی در توییتر، تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی اطلاعات منحصر به فردی را در اختیار مدیران روابط عمومی قرار می‌دهد. این اطلاعات می‌توانند در انتخاب موضوع برای تولید محتوا یا آگهی مطبوعاتی نیز به کسب و کارها کمک کنند. زیرا سوالات نظرسنجی می‌توانند اطلاعاتی از علاقمندی مخاطبان را در اختیار ما قرار دهند.
وظایف مدیر روابط عمومی ماهر در عصر بازاریابی دیجیتال

طرح سوالات نظرسنجی در توییتر نقش مهمی در جمع آوری اطلاعات برای مدیران روابط عمومی دارد.

برقراری ارتباط با روزنامه‌نگاران در لینکدین

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که هم اکنون ۹۴ درصد خبرنگاران و نویسندگان اکانت لینکدین دارند. برقراری ارتباط با نویسندگان و خبرنگاران تاثیرگذار می‌تواند کمک زیادی به مسئولان روابط عمومی کند. امروزه برقراری ارتباط به کمک رسانه‌های اجتماعی مثل لینکداین سرعت بیشتری به کارهای مدیران روابط عمومی بخشیده است.

تهیه لیستی از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی و افزودن آن به CRM

مدیر روابط عمومی هر شرکت با تهیه‌ی لیستی از اطلاعات تماس یا نام کاربری مخاطبان کسب و کارهای مرتبط می‌تواند امکان برقراری ارتباط سریع و آسان با افراد تاثیرگذار را فراهم کند. این اطلاعات تماس می‌تواند در پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی نیز به تیم بازاریابی کمک کند.

فعال کردن هشدار گوگل یا گوگل آلرتس (Google Alerts)

شاید چک کردن روزانه گوگل آلرتس تنها یک ربع از زمان یک مدیر روابط عمومی را بگیرد. اما می‌تواند اطلاعات مفیدی از اخبار و فرصت‌های جدید در اختیار او قرار دهد. می‌توان گفت گوگل آلرتس یکی از مفیدترین سرویس‌های گوگل است. با این سرویس می‌توانید برای یک یا چندین کلیدواژه هشدار بگذارید. بنابراین هر وقت محتوایی با این موضوع در وب منتشر شد، گوگل آن را از طریق ایمیل به شما اطلاع می‌دهد. لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی نیز در مورد تعداد هشدارهاوجود ندارد.

بزرگتر کردن دایره ارتباط با روزنامه‌نگاران و مسئولان روابط عمومی شرکت‌های معتبر

این امکان برای مدیر روابط عمومی وجود دارد که بتواند با روزنامه‌نگاران و نویسندگان سایت‌های معتبر یا مسئولان روابط عمومی شرکت‌های معتبر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مفیدی از تجربیات آن‌ها به دست آورد. این اطلاعات علاوه بر کمک به مسئول روابط عمومی در پیشبرد استراتژی شرکت نیز می‌تواند موقعیت‌های مناسبی را در اختیار آن قرار دهد. علاوه بر این برقراری ارتباط با افراد مختلف سبب شناخته شدن یک برند در سطح بزرگتری شده و به توسعه و رشد کسب و کارها کمک می‌کند.
وظایف مدیر روابط عمومی ماهر در عصر بازاریابی دیجیتال

برقراری ارتباط با نویسندگان و افراد سرشناس در پیشبرد استراتژی روابط عمومی شرکت تاثیر گذار است.

برقراری ارتباط با افراد تاثیرگذار از طریق توییتر

به دلیل حجم بالای ایمیل‌های دریافتی توسط افراد تاثیرگذار بسیاری از آن‌ها توجهی به ایمیل باکس خود نمی‌کنند. از این رو توییتر برای ارتباط با این افراد روش مناسب‌تری است. زیرا این افراد معمولا فعالیت منظم‌تری در اکانت توییتر خود دارند و زمان لازم برای برقراری ارتباط با افراد تاثیرگذار به حداقل می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج