۵۱۸۶۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آملی لاریجانی: آرای مردم تعیین کننده است

رئیس قوه قضائیه گفت: آرای مردم در نظام جمهوری اسلامی در چارچوب ارزش های اخلاقی و اسلامی تعیین کننده است و این تفاوت بین نظام ما و سایر نظام ها است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس قوه قضائیه گفت: آرای مردم در نظام جمهوری اسلامی در چارچوب ارزش های اخلاقی و اسلامی تعیین کننده است و این تفاوت بین نظام ما و سایر نظام ها است.
آیت الله صادق املی لاریجانی روز یکشنبه در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی در ستاد ناجا، افزود: در سند قانون اساسی و در اصل دوم این نظام مبتنی بر توحید، نبوت، عدالت و اجتهاد مستمر بوده و در این حکومتی که اساس آن بر توحید است با نظام هایی مثل لیبرال دموکراسی متفاوت است.
وی ادامه داد: در نظام های لیبرال دموکراسی مثل آمریکا، تفاوت نمی کند که رئیس جمهور دارای مفسده های اخلاقی و ثروت اندوزی باشد و در آن انتخابات اخلاق و ارزش های معنوی قربانی می شود اما در نظام اسلامی که مبتنی بر ارزش های الهی باشد، ولی فقیه زندگی زاهدانه دارد.
رئیس قوه قضائیه خطاب به فرماندهان و روسای نیروی انتظامی، گفت: در چنین نظامی خدمت کردن، عبادت است و اگر در این نظام تلاش کنیم، خدمت ما در جهت استمرار و استقرار نظام جمهوری اسلامی و همچنین کمک به خلق خدا تعبیر می شود.
لاریجانی اضافه کرد: خدمت به مردم بزرگترین عبادت است و از این جهت خدمت به نیروی نظامی و انتظامی ما با خدمتی که نظامیان آمریکایی انجام می دهند و در کشورهای مختلف دنیا مرتکب جنایت می شوند، متفاوت است.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی برای همه ما بستری برای ثبت زندگی جدید خلق کرده است و اگر کوتاهی در گوشه و کنار می بینیم ، قصور از ما است در صورتی که در نظام جمهوری اسلامی بستر برای رشد و تعالی ما فراهم است.
رئیس قوه قضائیه گفت: ولی فقیه و مسئولان نظام از ابتدای انقلاب اسلامی یک سخن را که حمایت از مظلومان و دفاع از ارزش های اسلامی را مطرح کرده اند و نظام های دیگر مانند عربستان با یک نظام فکری وهابی پرستی که ادعای پیمودن راه پیامبر اسلام را دارند در عمل مسیر رژیم صهیونیستی را طی می کنند که در یکی دو روز اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گوید ما بهترین و بالاترین ارتباط را با سعودی ها داریم.

آملی لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی تا هر مقدار که توانایی داشته باشد در مسیر تحقق این اهداف والا و کمک به مظلومان عالم حرکت کرده است و در جغرافیای بزرگ منطقه هر فردی به این نظام کمک کند، در جهت ارتقای ارزش های اسلامی کمک کرده است.

وی کمک به مردم و خلق را از وظائف خطیر نیروی انتظامی برشمرد و گفت: در روایات ما توصیه شده است که خدمت به مومنین، همنوع و مردم ثواب بسیاری دارد و خدمتی که شما برای رفع نیازهای مومنان انجام می دهید جلب رضایت الهی را به دنبال دارد.
آملی لاریجانی اضافه کرد: کار شما اهتمام به امور مسلمین و حفظ امنیت در کشور است و همان طوری که در روایات ما آمده است اگر کسی به امور مسلمین اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: طبق قانون هدف از تشکیل نیروی انتظامی استقرار نظم، امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی و از وظایف مهم دیگر نیرو ، نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در چارچوب این قانون و در قلمرو کشور است.
آیت الله املی لاریجانی گفت: این قانون ، نیروی انتظامی را کاملا با آرمان و اهداف جمهوری اسلامی به یک اتصال بسیار وسیع و محکمی متصل کرده و آن پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به وظائف نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی به عنوان ضابط قوه قضائیه در امر مبارزه با مواد مخدر، قاچاقف منکرات و فساد و پیشگیری از وقوع جرائم فعالیت دارد و دنیا در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر تنها به یک تشکر خشک و خالی بسنده کرده است.
آملی لاریجانی اضافه کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی مبارزه با قاچاق مواد مخدر است و اگر این مبارزه نبود مواد مخدر امروز تمام کشور را فرا گرفته بود و این در حالی است که هنوز از شرایط موجود رضایت نداریم.
رئیس قوه قضائیه یکی دیگر از وظایف نیروی انتظامی را پیشگیری از وقوع جرائم دانست و افزود: مقصود ما از بیان این وظائف این است که در نظام جمهوری اسلامی هر دستگاهی وظایفی دارد اما نیروی انتظامی در خدمت رسانی به مردم و حفظ و استقرار نظام جمهوری اسلامی وظیفه خطیری دارد.
آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با تشکر از نیروی انتظامی در همکاری با قوه قضائیه گفت: نیروی انتظامی برحسب قانون ارتباط خوبی با قوه قضائیه دارد و در این سال ها همکاری خوب و تفاهم کاملی بین این دو دستگاه بوده است و همکاری بین دو دستگاه منجر به ارتقای سطح امنیت در کشور و ارتقای نیروی انتظامی و قوه قضائیه می شود.
وی ادامه داد: امنیت امروز کشور که بخشی از آن به عهده نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی است ، در منطقه، امنیت مثال زدنی است.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: خدمت کردن به مردم یک وظیفه و هم یک عبادت بزرگ است. نظام ما که براساس مردم سالاری دینی استوار است، یگانه ترکیبی در جهان است که با معماری امام راحل بنا شد.
وی افزود: مردم سالاری دینی، نظام مبتنی بر آرای مردم و اعتماد به آن ها در چارچوب ارزش های الهی به این مساله ما را از بقیه نظام های سیاسی دنیا جدا می کند.

بیست و دومین همایش سراسری و دو روزه فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی روز گذشته- شنبه- با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی آغاز به کار کرد و امروز- یکشنبه- در دومین روز همایش رئیس دستگاه قضا حضور یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج