جاباما
۵۱۸۶۴۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جزئیات هدایت تحصیلی دانش آموزان

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، جزئیات هدایت تحصیلی دانش آموزان را تشریح کرد.

خبرگزاری ایلنا: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، جزئیات هدایت تحصیلی دانش آموزان را تشریح کرد.

علی زرافشان با بیان این که امسال یک شیوه نامه هدایت تحصیلی ارسال شد که رویکرد تحصیلی دارد، افزود: ایجاد حداکثر ظرفیت و پاسخ به تقاضای دانش آموزان در این شیوه نامه هدایت تحصیلی تاکید شده است تا دانش آموزان بتوانند رشته تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به فرهنگ سازی رسانه ها با معرفی شاخه ها و رشته ها برای آگاهی بخشی اشاره و تصریح کرد: درتلویزیون برنامه های خوبی مانند برنامه «فرصت برابر» پخش می شود که در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان اطلاع رسانی می کند.

وی بیان کرد: نکته دومی که در این دستورالعمل مورد توجه قرار گرفته ۱۲ اولویتی است که بر اساس ۱۰۰ امتیازی که شورای عالی تعیین کرده است. البته این ۱۲ اولویت جنبه تجویزی ندارد بلکه جنبه توصیه ای دارد، به این معنا که به دانش آموزش می گویند که آزمون های مشاوره ای شما از نظر اولیا، خود و عملکرد تحصیلی او چگونه است که اولویت تحصیلی اینگونه شده است و دانش آموزش خودش انتخاب می کند.

زرافشان به تاثیر نمرات بر روی انتخاب رشته دانش آموزان اشاره کرد و افزود: دانش آموز بر اساس نمره ای که کسب کرده برای انتخاب واحد اولویت پیدا می کند، پنج اولویت بندی وجود دارد کسانی که اولویت اول هستند اول ثبت نام می شوند و بعد گروه دوم ورود پیدا خواهند کرد. این تغییر دیگری است که ایجاد شده و مجموعا سیاستی که حاکم است بر روی دستور العمل، پاسخ گویی به حداکثر انتخاب دانش آموزان است.

وی همچنین درباره کسانی که موفق به ثبت نام در رشته مورد نظر نشده اند، گفت: یک انعطافی ایجاد شده و آن این است که برای نمونه اگر من از ۱۰۰ امتیاز ۸۰ امتیاز را آورده ام و در منطقه الف هستم و در منطقه الف تا ۸۵ امتیاز افراد موفق شده اند در رشته مورد نظر ثبت نام بکنند ما حتی کسانی که ۷۵ امتیاز داشته اند را نیز ثبت نام کرده ایم البته اگر آن منطقه ظرفیت کافی داشته باشد. این انعطاف همان انعطاف سیاست پاسخ گویی به انتخاب حداکثر دانش آموزان هست.

زرافشان درباره ظرفیت های مختلف مناطق نیز اظهارکرد: چون ظرفیت های مناطق مختلف است عملکرد تحصیلی هم متفاوت است. شاید یک دانش آموز در یک منطقه امتیازش بالا باشد اما ظرفیت آنجا دیگر پاسخ ندهد، می تواند به یک منطقه دیگر برود و ثبت نام کند. مشابه همان چیزی که قبلا در پیش دانشگاهی بود.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش یادآور شد: در پیش دانشگاهی ما یک معدل داشتیم و آن معدل در مناطق مختلف متفاوت بود مثلا یک دانش آموز که معدلش برای منطقه خودش مناسب نیست و نمی تواند ثبت نام کند می تواند در یک منطقه دیگر ثبت نام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج