۵۱۸۶۴۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

چرا تا این اندازه به اموجی‌ها علاقمند هستیم؟

بر هیچکس پوشیده نیست که کاربران امروزی علاقه زیادی به Emojiها دارند. این تصاویر بامزه و استیکرها ظرف چند سال اخیر بسیار معروف شده‌اند و توجه تمامی کاربران را به خود جلب کرده‌اند.

وب سایت جی اس ام - مهدی ده نبی: بر هیچکس پوشیده نیست که کاربران امروزی علاقه زیادی به Emojiها دارند. این تصاویر بامزه و استیکرها ظرف چند سال اخیر بسیار معروف شده‌اند و توجه تمامی کاربران را به خود جلب کرده‌اند.
چرا تا این اندازه به اموجی‌ها علاقمند هستیم؟

این روزها استفاده از اموجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان بسیار رایج شده است و کاربران از این طریق به بیان عواطف و احساسات خود می‌پردازند. طراحان و افرادی که ذوق و سلیقه خاصی دارند نیز با توجه به موارد اشاره شده، همواره در حال تولید پکیج استیکرهای جدید هستند و کاربران نیز تمایل زیادی به استفاده از آنها از خود نشان می‌دهند.

متاسفانه با پیشرفته شدن دنیای تکنولوژی و از طرفی دیگر شلوغ شدن زندگی روزمره و ماشینی شدن آن، استفاده از استیکر و Emoticonها برای بیان احساسات و ارتباط با دیگران بسیار افزایش پیدا کرده است. کاربران از راه ارسال اموجی و استیکرها سعی می‌کنند تا ارتباط روزمره خود با دیگران را ادامه دهند و تماس‌های تلفنی به مرور جای خود را به این موارد داده است.

شخصیت‌هایی که در استیکرها به محبوبیت می‌رسند، پای خود را از نرم‌افزارها به دنیای انسان‌ها نیز کشانده‌اند و اثرات آنها را اغلب بر روی لباس افراد می‌بینیم. برخی از کاربران نیز با وجود اینکه با چهره‌های معروف دنیای کارتون و انیمیشن ناآشنا هستند، اما شخصیت‌های اموجی و استیکرها را به خوبی می‌شناسند. برخی اموجی‌ها نیز میان گروهی از کاربران دارای معنی خاصی است.

برخی اموجی‌ها نیز دارای معنی خاصی هستند که کاربران از آن غافل بوده و به معنای دیگری استفاده می‌کنند. مثلا برخی از افراد، از اموجی مشت برای اثر ضربه بر روی صورت استفاده می‌کنند و این در حالی است که منظور اصلی آن، ضربه مشت به صورت شخص مقابل است.

ما به اموجی‌ها علاقه داریم، چرا که واکنش احساسی ما را به شخص مقابل منتقل می‌کنند. اما آنها هرگز نمی‌توانند جایگزین مکالمه روزمره انسان‌ها شوند. چرا که در دنیای مجازی خیلی از چیزها را می‌توان پنهان کرد و خود را جور دیگری نشان داد. اما به هنگام ارتباط صوتی یا تصویری با دیگران، پنهان کردن احساسات و نشان دادن آن بر خلاف چیزی که هست، امری دشوار به نظر می‌رسد. تصور کنید شخصی اموجی تعجب برای شما ارسال می‌کند، در صورتی که در زندگی روزمره اصلا چنین حالتی به ایشان دست نمیدهد. یا فردی عبارت " خیلی خنده دار بود " را بر زبان می‌آورد، در حالی که حتی لبخندی هم روی لب ندارد.

فیس‌بوک نیز به تازگی آیکون مربوط به لایک را تغییر داده و حالت‌های بیشتری به آن اضافه کرده تا کاربران بتوانند راحت‌تر به بیان احساسات خود از این طریق بپردازند.
چرا تا این اندازه به اموجی‌ها علاقمند هستیم؟

البته برخی مواقع اموجی‌ها به داد ما می‌رسند. آیا تا به حال برای شما پیش آمده که طرف مقابل هنگام خواندن پیغام‌تان، استنباط اشتباهی از حالت شما داشته و همین موضوع باعث ایجاد کدورت شده است؟ اموجی و استیکرها در این زمینه به یاری ما آمده‌اند تا بعضی حالت‌ها و احساسات خود را به کمک آنها به شخص مقابل انتقال دهیم.

تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته نشان‌دهنده این است که ۸۵ درصد نوتیفیکیشن‌هایی که با اموجی همراه هستند، معمولا توسط کاربران باز می‌شوند و تمایل کاربران به پاسخ به اموجی‌ها بیشتر از متن است. همچنین اپلیکیشن‌هایی که دارای اموجی هستند، اغلب بیشتر دانلود می‌شوند.
چرا تا این اندازه به اموجی‌ها علاقمند هستیم؟

این روزها زمان از هرچیز دیگری با‌ارزش‌تر است و کاربران تمایل دارند تا پاسخ‌های سریع دریافت یا ارسال کنند و به کارهای دیگر برسند. اموجی‌ها در این زمینه به کمک انسان‌ها آمده‌اند. ارسال صدا یا پیام‌های تصویری نیز اغلب توسط کاربران دنیای مجازی کاربرد دارد. اما استفاده از اموجی‌ها به مراتب بیشتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج