۵۱۹۱۸۴
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

زیبا کلام: احمدی‌نژاد باید نامزد می‌شد

صادق زیباکلام و حجت الاسلام مصباحی مقدم درباره روند برگزاری ۱۱ دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از پیروری انقلاب اسلامی، وضعیت کنونی و عملکرد دولت‌های نهم، دهم و یازدهم مناظره کردند.

خبرگزاری ایرنا: صادق زیباکلام و حجت الاسلام مصباحی مقدم درباره روند برگزاری ۱۱ دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از پیروری انقلاب اسلامی، وضعیت کنونی و عملکرد دولت‌های نهم، دهم و یازدهم مناظره کردند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در این مناظره، نظام جمهوری اسلامی را بر ۲ پایه اصلی اسلامیت و جمهوریت و رای و نظر مردم و مردم سالاری متکی بر دین استوار دانست.

او گفت: در ۳۸ سال گذشته بر اساس قانون اساسی و اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی رای مردم آزاد و بر اساس همین دو پایه به خوبی انجام گرفته است و قطعا تداوم خواهد یافت.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: هرگز نظام مقدس جمهوری اسلامی رای و نظر مردم را در عرصه خطیر انتخابات فرمایشی و تشریقاتی نمی داند و همگان بر تعیین سرنوشت خود با مسئولیت بالا مشارکت دارند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هرچند در سطح دنیا مردم سالاری سابقه طولانی دارد ولی مردم سالاری دینی تجربه نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از همان ابتدا بنیانگذار جمهوری اسلامی بر آن تاکید داشتند و هم اکنون در جامعه ما محقق شده است.

مصباحی مقدم گفت: در ۳۸ سال گذشته شاهد مردم سالاری دینی در انتخابات های گذشته بودیم و این افتخاری بزرگ محسوب می شود که یک نظام دینی موفق به تجربه جدید در این عرصه مهم شده است.

وی به انتخاب مردم در ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: ما با هیچ کسی عقد اخوت نبسته ایم و هرکسی بر اصول و ارزش های نظام باقی بماند از او حمایت می کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به انجام برنامه ها در ۳۸ سال گذشته در کشور بر اساس قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی وظایف تمام مردم و گروه ها را دقیق مشخص کرده و همه باید پایبند قانون باشند.

مصباحی مقدم افزود: باید همه به وجود شورای نگهبان و انجام امورنظیر نظارت استصوابی که طبق قانون اساسی بر عهده این نهاد گذاشته شده است قانون احترام بگذارند، همانطوریکه در سایر کشورهای عالم نیز نظارت ها وجود دارد.

وی درباره عملکرد دولت دهم اظهار داشت: بارها در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد رئیس این دولت انتقادهای خیلی تندی داشته ام که سابقه آن در نطق های مجلس و جاهای دیگر وجود دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: کسی در کشور نباید برجام را به نفع خود مصادره کند و ما اصلا نباید آن را بصورت کلی رد کنیم هرچند دشمنان و آمریکایی ها خیلی بد قول هستند و با وجود مذاکرات هسته ای در برجام همچنان به تحریم های خود علیه ایران ادامه می دهند.

مصباحی مقدم گفت: ۷۰ درصد اقتصاد کشور ما دست دولت است و باید برای حل و فصل نیازها و مطالبات مردم برنامه ریزی ها و اقدام های شایسته به عمل آید تا احاد جامعه بتواند آبرومندانه زندگی کنند.

برخی رای مردم را زینتی می دانند
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: شاکله و اسکلت نظام ما برگرفته از مشروطه و مدرنیته است و تاکنون وجود داشته و خواهد داشت، هرچند برخی ها رای مردم را زینتی می دانند.

صادق زیبا کلام ادامه داد: هیچ کس در کشور بیشتر از من عملکرد و کارهای رئیس دولت های نهم و دهم را در این سال ها زیر سوال نبرده است ولی باز بر اساس یک انتخابات آزاد و مردم سالار معتقدم باید او نیز نامزد ریاست جمهوری باشد و خود مردم نظرشان را در پای صندوق های اخذ رای بیان کنند.

وی بیان کرد: طبق قانون مراجع چهارگانه باید نسبت به بررسی صلاحیت ها در انتخابات اقدام کنند در حالی که در وضعیت کنونی این موضوع اعمال نمی شود.

زیبا کلام در باره پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آینده تصریح کرد: معتقدم تکلیف نهایی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در کشور ما نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان بلکه قاطبه مردم تعیین می کنند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در باره عملکرد دولت یازدهم گفت: این دولت در مجموع بوی‍‍‍ژه در برنامه های سیاست خارجی و برجام موفق عمل کرده است.

زیبا کلام گفت: اگر دولت در بعد اقتصادی نسبت به سایر برنامه های کشور کمی ضعیف تر است علتش آن است که اقتصاد در کشور ما فقط دست دولت نیست و دیگران و خیلی نهادها و دستگاه های گوناگون دیگر در آن دخل و تصرف دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اشکان

      به قول رائفی پور: مرسی آقای زیبا کلام که بساط خنده ما رو جور میکنی

    • حقیقت

      کدام یک از گزینه های زیر صحیح است؟
      زیبا کلام اگه حرف نزنه ...
      1-می میره
      2- جیره مواجبش قطع میشه
      3-از جبهه اصلاحات اخراج میشه
      4-شکم درد میگیره
      5-سایر موارد

    • بدون نام

      اگه شده بود باز زیبا کلام میگفت چرا احمدی نژادو تایید کردن او نباید تایید میشد و فلان و بهمان. ...

    • قاسم

      هیچوقت سعی نکنیم کینه ها ویاپافشاریهای بی اساس درکلام خودرابه هرقیمتی اعمال و صحه بگذاریم.چه ایراددارداگردشمنمان نیز حرف منطقی زدقبولش کنیم؟! اگربه این اصل پایبندباشیم بسیاری ازگرفتاریهایمان حل میشود.به سخن آخر زیبا کلام توجه دقیق کنیدحرفشان کاملا صحیح وعدالت محوراست.

    • بدون نام

      جواب صحیح .
      همه موارد.!
      من مطلقا به آقای رییسی رای میدهم.
      یا حق

    • جنتلمن

      قسم میخورم 90 درصد کسایی که میگن زیباکلام نباید اظهار نظر کنه، یا با عقایدش مخالفن کسایی هستن که اصلا بویی سیاست نبردن. اصلا اینجور افراد حتی فک نکنم حرفای استاد زیباکلام رو مطالعه کنن... فقط تحت تاثیر از یه سری جریانات هستن که میان اینجوری می تازونن... آهای کسایی که مخالف استاد هستین بیاین با دلیل مخالفت کنین نه با حرفای مسخره ی این شکلی...

    • بدون نام

      درود بر استاد مسلم تمامی عرصه ها
      دکتر پرفسور استاد صادق زیبا کلام
      که واقعا کلامت زیباست
      منتها کو فهم

    • معین

      بیان آزادمنشانه ...

    • بدون نام

      زنده بادزیباکلام واحمدی نژادووواحمدی نژادها

    • بدون نام

      جواب اقاب حقیقت
      ج.همه موارد

    • بدون نام

      ایقدر چرت نگو جناب ...

    • بدون نام

      باز این آقای موج سواری اومد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج