جاباما
۵۱۹۱۹۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

کره شمالی آماده پیروزی در جنگ هسته‌ ای

روزنامه چاینا مورنینگ پست با اشاره به تحرکات اخیر پیونگ یانگ نوشت: رژه نظام گسترده کره شمالی در روز سالگرد تولد بنیانگذار این کشور نشان می‌دهد پیونگ یانگ آماده است تا یک جنگ هسته‌ای راه بیندازد.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه چاینا مورنینگ پست با اشاره به تحرکات اخیر پیونگ یانگ نوشت: رژه نظام گسترده کره شمالی در روز سالگرد تولد بنیانگذار این کشور نشان می‌دهد پیونگ یانگ آماده است تا یک جنگ هسته‌ای راه بیندازد.

روزنامه چاینا مورنینگ پست در ادامه گزارش خود نوشت: کره شمالی در ۱۵ آوریل در حالی صد و پنجمین سالروز تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی را جشن گرفت که تنش‌ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. کره شمالی به همین مناسبت و به رسم هر ساله جشنی گسترده بر پا و یک رژه گسترده نظامی به همراه رونمایی از ظرفیت‌های نظامی‌اش برگزار کرد تا نشان دهد که آماده جنگ است.

کارشناسانی که برنامه هسته‌ای کره شمالی را بررسی می‌کنند، می‌گویند که نمایش سیستم‌های موشکی بالستیک کره و پرتاب کننده‌های آن در مناسبتی که پیونگ یانگ همواره از آن به عنوان فرصتی برای ارائه توان نظامی‌اش استفاده می‌کند، بسیار پرمعنا است. این کشور برای اولین با زیردریایی KN-۱۱ با قابلیت پرتاب موشک بالستیک خود را به نمایش گذاشت که سنگ بنای ظرفیت و پیونگ یانگ برای ضربه دوم در دریا به شمار می‌آید.

هم‌چنین در این رژه پرتاب کننده‌های جدید برای موشک‌های کروز ضد کشتی پیشین پیونگ یانگ، به نام کومسانگ ۳۰۰ به نمایش گذاشته شد. این کشور به علاوه از موشکی جدید با یک کلاهک رونمایی کرد که به نظر می‌آید اولین هجوم جدی کره شمالی به سمت یک موشک بالستیک ضد کشتی دور برد است. پیونگ یانگ این موشک را یک روز پس از رژه نظامی بزرگ خود در نزدیکی پایگاه زیردریایی‌اش در سینپو آزمایش کرد.

این روزنامه چاپ چین در ادامه گزارش خود به دیگر انواع موشک‌های بالستیک میان برد و قاره‌پیمای کره شمالی که در این رژه به نمایش درآمد اشاره کرد و نوشت: به راحتی می‌توان در جزئیات مربوط به فن‌آوری این تجهیزات گم شد، اما سیاستگذاران و مردم آمریکا، کره جنوبی و ژاپن باید بدانند که این رژه نظامی کره شمالی فرصت این کشور برای عرضه توانایی‌هایش و نشان دادن این بود که پیونگ یانگ یک طرح رو به گسترش برای جنگ و پیروزی در یک جنگ هسته‌ای دارد. این کشور با توجه به توانایی حمله آمریکا و کره جنوبی به شدت احساس ناامنی می‌کند و لزوم آن را احساس می‌کند که در یک درگیری باید در وهله اول حمله کند.

پیونگ یانگ در تنش‌های اخیر با واشنگتن اعلام کرده است که اگر نشانه‌ای از تهاجم و تجاوز به خاک خود ببیند با حمله موشکی به آن پاسخ خواهد داد. حتی اگر برخی تجهیزات و تسلیحاتی که کره شمالی در این رژه به نمایش گذاشته باشد، طبق توخالی باشند، نکته مهم‌تر این است که پیونگ یانگ تلاش می‌کند تا تمایل بلندقدش برای برنامه هسته‌ای را نشان دهد. موضوعی که بیش از یک برگ برنده است. اما با توجه به تغییر رویکرد واشنگتن در قبال کره شمالی در دولت جدید آمریکا تردیدی وجود ندارد که واشنگتن نمی‌خواهد رویکردی با در نظر گرفتن این ظرفیت‌های کره شمالی اتخاذ کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کثافتهای جنگ طلب ودیکتاتور برید به رفاه ملت تون باشید نه رقابت تسلیحاتی

    • بدون نام

      زکی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج