۵۱۹۲۶۲
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

دارندگان گواهینامه باید دوره مهارت رانندگی ببینند

رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه سهم حمل و نقل جاده‌ای عمومی از کل تردد جاده‌ها ۲۵ درصد است، گفت:با این حال تنها ۶تا ۷درصد مقصران تلفات جاده‌ای، بخش حمل و نقل عمومی است.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه سهم حمل و نقل جاده‌ای عمومی از کل تردد جاده‌ها ۲۵ درصد است، گفت:با این حال تنها ۶تا ۷درصد مقصران تلفات جاده‌ای، بخش حمل و نقل عمومی است.

داوود کشاورزیان در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با سازمان راهداری گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در بحث اشتغالزایی بسیار موفق بوده و از طرفی صنعت حمل و نقل نیز از جمله صنایع اشتغالزا است. همکاری این دو سازمان با یکدیگر می‌تواند در تحقق شعار امسال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته ۱۶ هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی در جاده‌ها کشته شدند که تنها ۶ تا ۷ درصد این تعداد مربوط به سوانح ناشی از خودروهای تحت نظارت سازمان راهداری بوده است که شامل خودروهای باری و مسافری سنگین و نیمه سنگین می‌شود؛ این در حالی است که سهم حمل و نقل جاده‌ای عمومی از کل حمل و نقل جاده‌ای کشور ۲۵ درصد است.

به گفته کشاورزیان، قسمت اعظم تلفات جاده‌ای مربوط به خودروهای شخصی است که تحت نظارت و کنترل سازمان راهداری قرار ندارند.

وی با انتقاد از اینکه گواهینامه رانندگی به راحتی به افراد بالای ۱۸ سال داده می‌شود و این افراد بلافاصله در جاده‌ها رانندگی می‌کنند، تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند با پلیس راهور در خصوص آموزش مهارت رانندگی در جاده با رانندگان خودروهای شخصی و سواری، تفاهمنامه جداگانه‌ای امضا کنند.

در ادامه محمدامین سازگارنژاد، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اشتغالزا بودن آموزش‌های این سازمان، به امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان راهداری در خصوص آموزش مهارت به رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی جاده‌ای اعم از بار و مسافر، گفت: آنچه سبب شد تا سازمان فنی و حرفه‌ای به این تفاهمنامه سوق پیدا کند، اهمیت ارزش جان انسان‌ها در چرخه حمل و نقل جاده‌هاست که متأسفانه نادیده گرفته شده و سالانه بیش از ۱۶ هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش مهمی از تلفات جاده‌ای به نداشتن مهارت رانندگان برمی‌گردد، افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای قصد دارد با ارائه آموزش‌های مدرن به رانندگان، مهارت فعالیت حمل و نقل بار و مسافر در جاده‌ها را ارتقا دهد.

وی حوزه حمل و نقل و جاده‌ای را از جمله حوزه‌هایی دانست که اشتغالزایی در آن بالاتر از سایر صنایع است و ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از فعالان حمل و نقل جاده‌ای، کمبود مهارت دارند اما از آنجایی که مشاغل حوزه حمل و نقل، پایدار است؛ می‌توان با آموزش مهارت بیشتر، میزان اشتغالزایی در صنعت حمل و نقل را افزایش داد.

سازگارنژاد در پایان تأکید کرد: تکنولوژی فناوری اطلاعات در حال حاضر در صنعت حمل و نقل در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود. این در حالی است که این فناوری مؤثر در کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای در حمل و نقل جاده‌ای ایران بهره‌وری پایین دارد. ما در سازمان فنی و حرفه‌ای تلاش خواهیم کرد تا در آموزش مهارت‌های فوق به رانندگان، استفاده از تکنولوژی آی‌تی را به رانندگان شاغل از قبل و همچنین متقاضیان جدید برای ورود به حوزه حمل و نقل جاده‌ای آموزش دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      خدا شاهده شما فکر سلامتی ملت نیستید،شما دنبال خالی کردن جیب مردم هستید والله اگه فکر سلامتی مردم هستید اول خیابانها و جاده ها رو از این همه چاه و چاله درست کنید دوم ماشینهایی که میلیونی به مردم میفروشید که جنسش از پیت حلبیهای روغن نباتی ست درست کنید بعد بیایید حرف بزنید

    • خاسر

      همیشه دربررسی یک فقره تصادف دروهله اول به سه عامل اشاره می شودکه به علل سه گانه معروف هستندکه اولین عامل عدم اموزش صحیح از سوی متولیان امراعلام میگرددکه متاسفانه متولیان امر درکشورماگم هستندومراکزاموزشی خصوصا اموزش وپرورش،دانشگاهها،رسانه ها،صداوسیمابعلت اینکه درامدی دراین بخش برایشان بهمراه ندارد اصلا ورود نمیکنندتنها اموزشگاهها رانندگی فعالیت دارندکه انهم بیشترین توجه به مسائل مالی توجه می شودتااموزش اصولی،دومین علل بی توجهی رانندگان به قوانین ومقررات است که دراین بخش چون اموزش قوانین بدرستی شکل نمی گیردنیجه اش بی توجهی به قوانین منجرمیگرددوسومین علت تخلف ازمقرات ازسوی رانندگان متخلف که علت اصلی دربروز تصادفات می باشیدکه دراین بخش وقتی قوانینی وضع میگرددمی بایستی برای اجرای صحیح ان نظارت دقیق هم ازسوی مجریان امر صورت بپذیرد تاخدای نکرده باتخلف فردی ،به خودودیگران اسیب نرساندکه دراین بخش نظارتی در کشورماهم تجهیزات لازم ازقبیل دوربینهای نظارتی وهم ازنظرعوامل انسانی کارامدضعیف هستیم اگرهمه این عوامل درکشورما درکنارتوسعه راههای وتولیدخودروی ایمن بدرستی انجام گیرد مطمئنا تلفات انسانی کاهش خواهدیافت،پس پیشنهادنامبردبه جهت افزایش مهارت رانندگی خیلی خوب است اماقبل ازورود به جاد.

    • بدون نام

      کاردرستش همینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج