۵۱۹۵۵۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دو و میدانی ایران در انتظار هت‌تریک

کاروان دوومیدانی ایران در حالی با ۱۳ ورزشکار راهی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی می‌شود که کار دشواری برای تکرار موفقیت‌های دوره گذشته دارد.

خبرگزاری تسنیم: کاروان دوومیدانی ایران در حالی با ۱۳ ورزشکار راهی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی می‌شود که کار دشواری برای تکرار موفقیت‌های دوره گذشته دارد.

دوومیدانی ایران یکی از رشته‌هایی است که مدال‌آوری‌اش در چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی می‌تواند نقش بسزایی در رتبه کاروان کشورمان داشته باشد.

این رشته در دوره‌های قبلی همواره پای ثابت بازی‌ها بوده و ملی‌پوشان ایران نیز توانسته‌اند مدال‌های رنگارنگی را در آن کسب کنند.

حالا این بار دوومیدانی در شرایطی راهی باکو خواهد شد که ستاره‌های زیادی را در دل خود می‌بیند؛ ستاره‌هایی همچون احسان حدادی، حسن تفتیان، رضا قاسمی، مریم طوسی، محمد صمیمی و ... بیشتر آنها سابقه قهرمانی و رفتن روی سکو در این بازی‌ها را دارند.

* ۱۳ دوومیدانی‌کار در راه باکو

قرار است نفرات شاخصی از دوومیدانی جزو کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی باشند. طبق اعلام فدراسیون دوومیدانی، احسان حدادی، محمود صمیمی، رضا مقدم، علی ثمری، کیوان قنبرزاده، علی خدیور، رضا قاسمی، حسن تفتیان، سبحان طاهرخانی، مریم طوسی، فرزانه فصیحی و سپیده توکلی 12 ورزشکاری هستند که اردوی آماده‌سازی پیش از اعزام به مسابقات را از شنبه 2 اردیبهشت ماه در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران آغاز کرده‌اند. همچنین در این اردو سحر ضیایی و امینه کشیری نیز حضور خواهند داشت تا پس از بررسی و ارزیابی نهایی از بین این 2 ورزشکار، یک نفر به ترکیب اصلی اضافه شده و کاروان دوومیدانی با 13 نماینده راهی آذربایجان شود.

* تعیین قهرمانان در ۵ روز

15 روز رقابت‌ ورزشکاران در بازی‌های کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد که دوومیدانی‌کاران در 5 روز حضور خواهند داشت. مسابقات این رشته از روز 16 می (26 اردیبهشت) در ورزشگاه المپیک باکو آغاز شده و 20 می (30 اردیبهشت) به پایان خواهد رسید.

* به دنبال تکرار افتخارات گذشته

کاروان ایران در دو دوره قبلی برگزاری این بازی‌ها در سال‌های 2005 و 2013 به ترتیب 6 و 10 مدال کسب کرد و نقش پررنگی در جایگاه کشورمان ایفا کرد.

در سال ۲۰۰۵ که عربستانی میزبانی اولین دوره را بر عهده داشت، یک طلا، نقره و چهار برنز حاصل تلاش دوومیدانی‌کاران اعزامی ایران بود. تنها مدال طلا را ایوب آرخی کسب کرد. ضمن اینکه امین نیک‌فر به مدال نقره رسید و روح‌الله عسکری، محسن ربانی، مهدی شاهرخی و احسان حدادی به مدال برنز بسنده کردند.

سومین دوره بازی‌ها در سال 2013 شاهد درخشش نمایندگان این ورزش مادر با کسب 6 طلا، 3 نقره و یک برنز بود. بدون شک بهترین چهره ایران مریم طوسی بود که موفق به کسب دو مدال طلا شد و حالا به دنبال هت‌تریک طلا در باکو است. علاوه بر طوسی، کیوان قنبرزاده، احسان حدادی، رضا قاسمی و لیلا رجبی نیز روی سکوی قهرمانی ایستادند. همچنین محسن ربانی، محمد صمیمی و محمد ارزنده نایب قهرمان شدند و رضا قاسمی در دوی 200 متر به مدال برنز رسید.

در بین نفرات اعزامی به باکو، قاسمی و حدادی و طوسی دو مدال از این بازی‌ها را در کارنامه دارند و حالا به دنبال سومین مدال‌شان خواهند بود.

* امیدواری کیهانی به تلاش برای کسب بهترین نتیجه

مجید کیهانی، رئیس فدراسیون می‌گوید که نمی‌تواند نتایج نمایندگان دوومیدانی در باکو را پیش‌بینی کند، اما امیدوار است که بهترین نتیجه همچون دوره قبل رقم بخورد. او گفت: این دوره نسبت به دوره قبلی کاملاً متفاوت است. آذربایجان به عنوان میزبان با قدرت زیادی شرکت خواهد کرد، ترکیه نیز که دوره قبل مدال‌های زیادی گرفت، برای کسب مدال‌های بیشتر حضور خواهد یافت. به این کشورهای مدعی باید برخی از کشورهای عربی را نیز اضافه کرد که سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند. در شرایط کنونی نمی‌توانم از نتایج دوندگانی ایرانی پیش‌بینی داشته باشم، اما همه تلاش خواهند کرد تا بهترین نتیجه برای کاروان کشورمان کسب شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج