جاباما
۵۱۹۹۲۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خطر آبگرفتگی و سیلاب برای ۱۱ استان کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش بارن، رگبار و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها در بخشهایی از نقاط ۱۱ استان کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای وضعیت بارندگیهای ساعتهای آتی و مناطق بارانی را پیش‌بینی کرد که متن آن به شرح ذیل است:

سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه سال ۹۶: بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در همدان، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران، سمنان، نیمه شرقی زنجان و بارش باران گاهی وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر در مازندران و گلستان

چهار‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۶: بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در خراسان شمالی ، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استانهای تهران و سمنان و بارش باران گاهی وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر در مازندران و گلستان؛ همچنین وزش باد شدید وگرد و خاک در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد.

مهمترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه به‌خصوص در مناطق کوهپایه‌ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت است.

از این رو به هموطنان عزیز توصیه می‌شود، ضمن انجام اقدامات احتیاطی لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی، برای برنامه‌ریزی و انجام سفر یا تردد در استانهای اعلام شده وضع هوا را از اداره هواشناسی استان خود جویا شوند.

شایان ذکر است که امروز( سه شنبه ) با نفوذ جریانهای شمالی، دمای هوا در استانهای ساحلی دریای خزر و اردبیل ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد. روز چهارشنبه نیز هوای سرد دراین مناطق ماندگار بوده و در شمال شرق کشور کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می شود. با توجه به کاهش دما، مه آلودگی و بارش باران و برف اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی از اواخر سه شنبه تا صبح پنجشنبه دور از انتظار نیست. در همین مدت دریای خزر نیز مواج و طوفانی خواهد بود.

از اینرو توصیه می‌شود اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی به عمل آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج