۵۲۰۱۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هاله نور و رجعت چاوز به سخره گرفتن است

يک استاد علوم ديني گفت: با توجه به گستره انحرافات در اين دولت، احتمال قوي مي‌رود که جريان مزبور با قدرت گرفتن مجدد تبديل به يک فرقه منحرف شده و اساس تشيع و اسلام را تهديد کند.

روزنامه مردم سالاری: يک استاد علوم ديني گفت: با توجه به گستره انحرافات در اين دولت، احتمال قوي مي‌رود که جريان مزبور با قدرت گرفتن مجدد تبديل به يک فرقه منحرف شده و اساس تشيع و اسلام را تهديد کند.رسول جعفريان در گفت‌وگو با خبرآنلاين با بيان اينکه بسياري از آنچه در اين دولت توسط شخص اول آن و نيز برخي از معاونين و کارگزارانشان در حوزه تئوريهاي ديني و مذهبي و ميراثي مطرح گرديد، نوعي سوء استفاده از شعارهاي ديني، و بازي با مفاهيم اصيل اسلامي و شيعي و عرفان اسلامي بوده است، ادامه داد: اين نگره‌ها که از سوي افراد غير متخصص اما مدعي مطرح شده، عمدتا سبب رواج سطحي انديشي در حوزه معارف ديني و نيز گسترش خرافه‌گرايي در جامعه شده است.

مع الاسف اندکي از روحانيون همکار اين دولت و مدافع آن نيز از همين ادبيات پيروي کرده و گفتار و کردارشان سبب شده است تا جوانان فهميده و فهيم اين کشور از اين قبيل معارف فاصله گرفته و نوعي زدگي از دين در جامعه پديد آيد اظهارات سخيف رئيس دولت در باره هاله نور و سپس انکار آن، يکي از بدترين، مخدوش ترين و بي اعتبارترين مطالبي بود که سبب شد تا براي هميشه و هميشه، همزمان مهر خرافه‌گرايي و توهم و دروغ را بر پيشاني رئيس اين دولت زده و آبرويي را که امام امت، شهيداني چون مطهري و بهشتي و نيز رهبري معظم انقلاب با سخنان حکيمانه خود براي عقلانيت در انقلاب اسلامي فراهم کرده بودند، در معرض نابودي قرار دهد. اين روزها نيز اظهارات سخيف و نادرست رئيس دولت در باره چاوز و بازگشت وي در رجعت و وقت ظهور و نيز ادعاي يکي از معاونان وي در همين روزهاي اخير در باره اين که حکمش را از ولي عصر (عج) گرفته است، همه و همه نشان دهنده آن است که اين جماعت باورهاي مذهبي جامعه شيعه ايران را به سخره گرفته‌اند.

وي با بيان اينکه اين دولت از ابتدا بناي سازگاري با مراجع تقليد را نداشت، يادآور شد: اين دولت با خود محوري ديني که داشت و گاه با بهانه‌هاي مختلف، مطالبي را که توسط مراجع از روي نصيحت گفته مي‌شد، مورد بي اعتنايي قرار ‌داد ريشه اين تفکر نوعي انحراف فکري است که نشأت گرفته از نگره‌هاي خاص حاکم بر انديشه اين فرقه بوده و در کنار ادعاي شگفتي که آنان در مقام دين شناس عنوان مي‌کنند، سبب شده است تا دولت با تمامي ساختارهاي آن از مرجعيت ديني فاصله بگيرد مع الاسف اين برخورد سبب شد مراجع نيز براي آن که از خود رفع اتهام کنند و نشان دهند که نسبتي با اين دولت ندارند، در تمام اين سال‌ها، از ديدار با ارکان دولت ممانعت کرده و به عنوان اعتراض آنان را در دفاتر خود راه ندادند متاسفانه به رغم اظهار نظرهاي مقطعي و از روي ضرورتي که گاه رئيس دولت و برخي وابستگان در باره ولايت فقيه مطرح کرده و مي‌کنند، در اين زمينه نيز رفتار و گفتار ايشان حاکي از آن است که اين فرقه، دنبال باورهاي خاص خود بوده و بناي اخذ دين و عرضه آن را بر روحانيت و مرجعيت ندارند.

جعفريان تصريح کرد: بدون شک رفتار ديني اين دولت، تجربه ديگري از کنار گذاشتن مرجعيت ديني را در تاريخ ايران بوده و هست. اراده دولت در کشاندن زنان به ورزشگاهها، طرح مکتب ايراني در شکل افراطي آن به هدف تحميق و فريب توده‌هاي ايراندوست، استفاده نابجا از مفاهيم عرفاني و در واقع انتشار ادبيات صوفيانه از سوي ديگر، از دستاوردهاي فکري اين دولت است. بي گمان اگر مخالفت مراجع تقليد با اين جماعت نبود، افزون بر آنچه گذشت، شاهد برگزاري جشن‌هايي نظير جشنهاي دو هزار پانصد ساله شاهنشاهي بوديم.

وي افزود: يکي از شعارهاي دروغ اين دولت اين بوده که دولت آنان يک دولت پاک است و اين در مقابل سيل اتهاماتي بود که در جهت تبليغ براي روي کار آمدن خود در سال‌هاي ۸۴ و ۸۸ متوجه افراد مظلوم ديگري کردند متهم کردن ديگر دولت‌ها به باند بازي و تشکيل مافيا يکي از کارهاي رايج حاميان اين دولت بود که امروز همچنان و بي مهابا و بدون حيا، باز سخن از پايداري مي‌زنند. با وجود شعار دولت پاک، بزرگترين فساد مالي بلکه فسادهاي مالي در اين دولت رخ داد و اين امر هيچ دليلي جز اين نداشت که بلبشويي و بي انضباطي در اين دولت حاکم بوده و همه چيز قائم به فرد بود. از ميان بردن سازمان برنامه و بودجه و تبديل امر تقسيم بودجه کشور به کيسه يک نفر يکي از مهم‌ترين عوامل اين فساد بزرگ به شمار مي‌آيد. به زعم وي يکي از اساسي ترين اشتباهات اين دولت سپردن مسائل خارجي و ديپلماسي اين کشور به گروهي بي تجربه و اهل شعار بود، کساني که اهل هيچ قانون و ضابطه‌اي نبودند و مصالح ملي را تشخيص نمي‌‌دادند. همين جماعت بودند که رابطه ايران را با کشورهاي ديگر تخريب کرده و زمينه دشمني بيشتر آنان را براي کشور ما فراهم کردند.

جعفريان با اعتقاد بر اينکه يکي از آشکارترين دورويي‌هاي اين دولت آن بود که به نام اصولگرايي بر مسند قدرت تکيه داد اما بعد رويهاش را تغيير داد، خاطرنشان کرد: در اين دولت به ندرت از چهره‌هاي استخوان دار انقلاب استفاده شده و با استفاده از دو سه نفر از بي تجربه‌ترين افراد که بعضا سوابق مشکوکي هم داشتند، در حوزه‌هاي مختلف و در کنار رئيس دولت، همه تصميمات گرفته شد.

وي گفت: خدا را شکر در همين مدت، مداخله رهبر انقلاب در برخي از امور که نشأت گرفته از اصل مسلم ولايت فقيه بود، توانست دامنه نفوذ و اقدامات خرابکارانه اين افراد را کاهش دهد رئيس دولت بارها و بارها نشان داد که حرمتي براي رهبري و مجلس قائل نيست و در صدد است که همان روش مستبدانه خود را بکار بندد بدون ترديد افتادن دولت آينده در دام همين تفکرات، چه از ناحيه کانديداي دولت باشد چه کساني که مهم ترين حاميان اين دولت بوده‌اند، سبب نابودي کشور خواهد شد رهبري تأکيد کردند که تنها يک رأي دارند بنابرين اين مردم هستند که بايد تصميم بگيرند لياقت چه وضعيتي را دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج