۵۲۰۲۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

معاون اسبق وزير نفت:

افزايش يارانه‌ نقدي از محل ارث پدر مجاز است

اکبر ترکان گفت: افزايش يارانه‌هاي نقدي از محل ارث پدر منعي ندارد.

مردم سالاری: معاون اسبق برنامه‌ريزي وزارت نفت درخصوص الزامات تحقق حماسه اقتصادي در سالجاري گفت: حتي اگر روش‌هاي عقلايي و صحيح در اقتصاد کشور بکار گرفته شود، بايد دانست حماسه اقتصادي کاري فوري نيست، بلکه اصلاح روش‌ها آغاز يک حماسه است.

وي گفت: پيش شرط ايجاد يک حماسه اقتصادي، بازگشت به عقل و علم است، چراکه در سال‌هاي اخير عقل‌وعلم منزوي شده است؛ بهترين اساتيد حوزه اقتصاد طي نامه‌هايي به رئيس جمهور نسبت به روش‌هاي دولت هشدار دادند ولي متاسفانه موثر فايده نبود. ترکان، تعطيلي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و شوراهاي عالي را مصداق انزواي عقل در اقتصاد کشور دانست و گفت: با تعطيلي اين مراکز، نظام تصميم‌گيري عقلي به انزوا رفته است. وقتي عقل‌وعلم به انزوا برود نتايج خوبي در پي ندارد.

وي ابراز اميدواري کرد تا با انتخاب صحيح مردم در انتخابات، عقل‌وعلم مجددا در نظام تصميم‌گيري کشور محور شود. معاون اسبق برنامه‌ريزي وزارت نفت در پاسخ به اين سوال که صنعت نفت چه روندي را در اين ۸ سال طي کرده است؟ گفت: صنعت نفت کشور از موفقيت‌هاي نسبي در برخي از قسمت‌ها و عدم موفقيت در قسمت‌هاي ديگر برخوردار است. موفقيت نسبي اين صنعت در توسعه ساخت داخل تجهيزات است. بدين معني که در نمايشگاه اخير دستاوردهاي صنعت نفت، توليدات خوب و تحسين برانگيزي ارائه شده بود که بايد از توليدکنندگان تقدير کرد.

اکبر ترکان افزود: عدم دستيابي وزارت نفت به اهداف برنامه از موارد عدم موفقيت صنعت نفت است. وزارت نفت يکسري اهداف بلندپروازانه را براي خود ترسيم کرد و اعتبارات خود را بر روي آنها پخش کرد، نتيجه آنکه پروژه‌ها با کمبود اعتبار مواجه شدند و به نتيجه نرسيدند. وي تصريح کرد: در طول اين ۸ سال، هنوز يک پروژه نفتي که در اين دولت آغاز شده باشد، به اتمام نرسيده است.ترکان گفت: اميدواريم دولت بتواند حداقل فازهاي ۱۲،۱۵،۱۶،۱۷ و ۱۸ را حداقل به مرحله راه‌اندازي برساند چون اين فازها به اتمام نخواهد رسيد. وي افزود: اين فازها به دليل ميدان مشترک با کشورهاي حوزه خليج فارس از اهميت بالايي برخوردار هستند و عقد قرارداد آنها به زمان صدارت مهندس زنگنه بر مي‌گردد .

اين کارشناس حوزه نفت در ادامه با اشاره به تصويب اهداف صنعت نفت کشور توسط هيات دولت (منتشره در روزنامه رسمي کشور - تاريخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۱) گفت: تحقق اين اهداف امکان ناپذير است.وي براي نمونه افزود: ما در سال سوم برنامه پنجم و هم اکنون روزانه ۶۰۰ ميليون مترمکعب گاز توليد مي‌کنيم ولي در اهداف صنعت نفت، توليد ۱۴۷۰ ميليون مترمکعب گاز اشاره شده که امري غير ممکن است.اين کارشناس حوزه نفت در پاسخ به سوالي مبني بر وجود شائبه در کيفيت بنزين‌هاي توليدي پالايشگاه‌ها گفت: پالايشگاه اراک که به تازگي به بهره‌برداري رسيده، بنزين را با بالاترين استانداردها توليد مي‌کند.

وي افزود: قرارداد بهسازي اين پالايشگاه در زمان مديريت آقاي نعمت‌زاده در شرکت پالايش و پخش به امضا رسيده ولي بخاطر اتمام پروژه بايد از مسئولان اين دولت تشکر کرد. وي افزود: در حاليکه شرکت توتال فازها را در ۶۰ ماه اجرا مي‌کند، قراردادهايي با مدت زمان ۳۵ ماه در کشور بسته شد که به نتيجه هم نرسيده ولي اگر اين فازها در ۷۰ ماه هم به بهره‌برداري برسد، بايد دست مسوولان را بوسيد.ترکان در عين حال گفت: صنعت نفت در حدود ۷۰ درصد به خودکفايي رسيده که بايد از دست اندرکاران و توليدکنندگان داخلي تشکر کرد. وزير راه و دفاع دولت سازندگي در پايان در پاسخ به سوال ايلنا مبني برطرح افزايش چند برابري يارانه‌هاي نقدي ارائه شده توسط برخي از کانديداها گفت: افزايش يارانه‌هاي نقدي از محل ارث پدر منعي ندارد! ترکان گفت: باتوجه به الزامات قانون هدفمندي يارانه‌ها، ميزان افزايش يارانه‌ها از طريق افزايش حامل‌هاي انرژي، قبوض و ساير هزينه‌هاي مردم محقق خواهد شد.

بر اين اساس، آيا جامعه آمادگي افزايش چند برابري قيمت بنزين و گاز را دارد؟ کانديداهاي محترم بايد به اين سوال پاسخ دهند.وي در عين حال گفت: تصميم‌گيري در خصوص ميزان افزايش يارانه‌ها، تنها در دست رئيس جمهور نيست و نياز به قانون دارد. اين کارشناس اقتصادي، همچنين افزايش حقوق کارکنان دولت را متناسب با نرخ تورم کاري صحيح دانست و گفت: تورم بر افراد جامعه علي الخصوص کارمندان فشار ايجاد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج