۵۲۰۲۹۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دزدی اطلاعات از طریق سنسور تشخیص نور!

محققان دریافتند که می توان به راحتی اطلاعات مهم لپ تاپ یا موبایل را از طریق سنسور تشخیص نور محیط خارج کرد.

وب سایت برسام: محققان دریافتند که می توان به راحتی اطلاعات مهم لپ تاپ یا موبایل را از طریق سنسور تشخیص نور محیط خارج کرد.
دزدی اطلاعات از طریق سنسور تشخیص نور!

معمولا این سنسور ها روی موبایل، تبلت و لپ تاپ برای تشخیص میزان نور محیط برای تنظیم نور صفحه یا کیبورد بکار می رود، تا از این طریق هم میزان خوانایی صفحه نمایش را بهتر کنند و هم مصرف باتری را کنترل کنند.

از آنجایی که بسیاری از نرم افزارها برای دسترسی به سنسورهای داخل موبایل، از جمله همین سنسور، نیاز به دریافت مجوز ار کاربر نیستند، اطلاعاتی مانند تاریخچه مرورگر، عملکرد شما در صفحه لمسی و حتی برخی پین ها و رمز ها در معرض خطر دزدیده شدن هستند.
دزدی اطلاعات مرورگر شما از طریق سنسور تشخیص نور موبایل!
دزدی اطلاعات مرورگر شما از طریق سنسور تشخیص نور موبایل!

تقریبا همه مرورگرهای پرکاربرد مانند فایرفاکس و کروم بر روی سیستم عامل اندروید و حتی ویندوز در لپ تاپ هایی مانند مک بوک که دارای سنسور تشخیص نور هستند، دچار این مشکل هستند و بدون اجازه از کاربر، از این سنسور استفاده می کنند و به راحتی امکان هک شدن ابزارهای شما را به هکرها می دهند.

تاکنون برخی از هکرها با همکاری خود با محققان توانستند داده های جالبی از مرورگرها مانند لیست مرور کاربر در وب، رنگ و وضعیت صفحه باز شده و مدت زمان دیده شدن را از طریق این سنسور دریافت کنند. با استفاده از این داده ها می توان نرم افزارهایی هم برای خروج این داده ها از روی موبایل تولید کرد و هم می توان به عنوان مثال نرم افزارهای زرد یا تبلیغاتی ارائه کرد که از طریق داده هایی که بدست می آورد، تبلیغات هوشمندانه ای را روی مرورگر کاربر ارسال کنند.

اطلاعات بدست آمده بعضا آنقدر دقیق هستند که می توان فهمید کدام تصاویر دیده نشده یا در یه ابعادی دیده شده و غیره. این اطلاعات به راحتی می تواند به افرای که به اصطلاح Hijack می کنند کمک کرده و قبل از حمله به سیستم آنها، داده های کاملی از وضعیت کنونی کاربر را دریافت و مدیریت کنند.

اولین بار این موضوع را کروم متوجه شد و درخواست بررسی های بیشتر از علت عدم توجه استانداردهای W3C به برخی مجوزهایی که بدون نیاز به مرورگر و وب سایت ها داده می شود، شد. به ظاهر یکی از مشکلات، استانداردهای W3C است که به راحتی امکان دسترسی مرورگر و صفحات وب به داده هایی از کاربر، بدون دریافت اجازه از او را می دهد. این قوانین به ظاهر نیاز بررسی بیشتر و احتمالا بروزرسانی خواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج