۵۲۰۵۶
۱ نظر
۵۰۷۶
۱ نظر
۵۰۷۶
پ

بهترین و بدترین رنگ ها برای آرامش خواب

براساس نتايج يک تحقيق، رنگهاي اتاق خواب در داشتن خوابي راحت و هشت ساعته در شب و بيداري همراه با شادي و انرژي مثبت در روز تأثير دارد.

خبرگزاری مهر: براساس نتايج يک تحقيق، رنگهاي اتاق خواب در داشتن خوابي راحت و هشت ساعته در شب و بيداري همراه با شادي و انرژي مثبت در روز تأثير دارد.

نتايج اين تحقيقات نشان مي‌دهد که اتاق خواب به رنگ آبي براي داشتن بهترين ساعات استراحت شبانه و انرژي صبحگاهي موثرتر است. چرا که آبي به آرامش و سکوت نسبت داده شده و تصور مي‌شود که نرخ ضربان قلب را آهسته تر کرده و حتي فشارخون را افزايش مي‌دهد.

بهترین و بدترین رنگ ها برای آرامش خواب

رنگهاي سبز و زرد نيز در بالاي اين جدول جاي دارند به طوري که انتخاب اين رنگ موجب مي‌شود افراد هفت ساعت و ۴۰ دقيقه خواب داشته باشند.اين درحالي است که بهتر است از رنگ بنفش پرهيز کرد چرا که اين رنگ تحريک کننده است و مي‌تواند تعداد ساعات استراحت را به کمتر از شش ساعت برساند. انتخاب رنگهاي خاکستري و قهوه اي نيز چندان توصيه نمي‌شود چرا که اين رنگها مايه افسردگي و دلتنگ کننده هستند.اين تحقيق از سوي شرکتي انجام شده که داراي هتلهاي زنجيره اي در کشورهاي مختلف است. اين تحقيقات ۲ هزار خانه را مورد بررسي قرار داده تا تأثير رنگ را بر کيفيت خواب اندازه گيري کند.آنها به اين نتيجه رسيده اند که افرادي که در اتاقهايي مي‌خوابند که رنگهاي آرامش بخشي چون آبي، زرد يا سبز دارد، بهترين خواب شبانگاهي را خواهند داشت.کريس ايدزکواسکي کارشناس خواب از مرکز خواب ايدنيبورو اظهار اشت: اين نتايج بسياري شگفت انگيز است.

در قسمت شبکيه چشم ما گيرنده‌هاي ويژه اي وجود دارد که سلولهاي لنفاوي نام دارند و به رنگ آبي بسيار حساس هستند.اين گيرنده‌ها اطلاعات را به اعماق مغز ما مي‌برد و رتيم ۲۴ ساعته بدن را کنترل مي‌کند. اين اطلاعات بر عملکرد و احساس ما در طول روز تأثيرگذار است.اثر متقابل بين خواب سبک و شب زنده‌داري بسيار مهم است.اين تحقيق نشان مي‌دهد افرادي که در اتاق خواب بنفش مي‌خوابند به طور متوسط تنها ۵ ساعت و ۵۶ دقيقه مي‌خوابند. علت اين امر اين است که رنگ بنفش از نظر مغزي تحريک کننده است و خاموش کردن مغز را پس از يک روز پرمشغله دشوار مي‌سازد.

رنگهاي قهوه اي و خاکستري نيز به طور متوسط به ترتيب شش ساعت ۵ دقيقه و شش ساعت و ۱۵ دقيقه خواب شبانگاهي به همراه مي‌آورد.سوزي شيازاري متخصص رنگ درماني و مشاور طراحي داخلي کلي گفت: دکور اتاق خواب مي‌تواند بر کيفيت و کميت خواب شب تأثيرگذار باشد. درحالي که بسياري از مردم فکر مي‌کند رنگ بنفش به نوعي مجلل است و شکوه خاصي به اتاق خواب آنها مي‌بخشد اما حقيقت اين است که اين رنگ تعداد ساعات خواب شبانگاهي را کاهش مي‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      خداییش ربطی نداره اول این که من رنگ اتاقم ابی کم رنگه ولی جون می کنم تا بخوابم هی غلت می زنم هی غلت می زنم ...تا خوابم ببره
      دوم شب اتاق انقدر تاریک می شه که معلوم نیست چه رنگی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج