۵۲۰۶۳
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (۲)

داستان های عاشقانه همیشه از جذابیت ویژه ای برخوردار بوده است. در این مطلب به جمع آوری این داستان های جذاب و خاطره انگیز پرداخته ایم.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)






برترین ها:

داستان های عاشقانه همیشه از جذابیت ویژه ای برخوردار بوده است. در این مطلب به جمع آوری این داستان های جذاب و خاطره انگیز پرداخته ایم.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (1)

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

1. نیکی فرانت و تری مک کی

در فیلم "An Affair to Remember" که یکی از رمانتیک ترین فیلم هایی است که تابحال ساخته شده، نیکی فرانت و تری مک کی (با بازی کری گرنت و دبورا کر) در یک سفر با کشتی در اقیانوس با هم آشنا می شوند و عاشق هم می شوند. آنها توافق می کنند که شش ماه بعد در بام ساختمان امپایر استیت یکدیگر را ملاقات کنند - نیکی باید به عنوان یک هنرمند شغلی برای خودش دست و پا کند و ثابت کند که می تواند خرج زندگی شان را بدهد - ولی وقتی روز موعود می رسد، تری در تصادف اتومبیل مجروح می شود و پاهایش فلج می شوند. غرور آنها را از هم جدا می کند. نیکی فکر می کند که تری مخصوصاً او را قال گذاشته است و تری تا زمانی که بتواند دوباره راه برود، تصمیم می گیرد با او تماس نگیرد. ولی وقتی این دو بطور تصادفی با هم ملاقات می کنند و حقیقت روشن می شود، عشق پیروز می شود.

2. شهرزاد و شاه شهریار

شاه شهریار و شهرزاد قصه گو شخصیت های اصلی داستان "هزار و یک شب" هستند. شاه پس از آنکه از خیانت همسرش آگاه می شود او را اعدام می کند و به دنبال انتقام از همه زنان است. هر روز او با یک زن جوان ازدواج می کند، شب را با او می گذراند و صبح روز بعد او را می کشد. ولی وقتی با شهرزاد، دختر زیبای وزیر، ازدواج می کند، شهرزاد تصمیم می گیرد که از دست جلاد فرار کند. او در شب عروسی اش با شاه، داستانی شگفت انگیز تعریف می کند، ولی نزدیک سحر داستانش را ناتمام می گذارد. شاه که مشتاق شنیدن بقیه داستان است اجازه می دهد که شهرزاد یک شب دیگر زنده بماند. ولی شهرزاد وقتی داستانی را تمام می کند فوراً داستان دیگری را آغاز می کند و دوباره نزدیک سحر داستانش را ناتمام می گذارد. این رویه هزار و یک شب ادامه می یابد. تا آن موقع این زوج عاشق هم می شوند و بعد از آن زندگی شاد و خوشی را با هم ادامه می دهند.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

۳. پل نیومن و جوآن وودوارد

پل نیومن و جوآن وودوارد که ۵۰ سال زندگی مشترک با هم داشتند، ممکن است که خانواده سلطنتی هالیوود باشند، ولی آنها تصمیم گرفتند که در عوض در خانه روستایی قرن هجدمی شان در کانکتیکات زندگی کنند. نیومن ادعا کرد که علت زندگی مشترک طولانی آنها "مقدار متناسبی از عشق و احترام" است و وودوارد گفت که "احتمالاً دلیلش این است که ما همیشه از مصاحبت هم لذت می بریم".

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

۴. فریدا کاهلو و دیه گو ریورا

وقتی فریدا کاهلو و دیه گو ریورا با هم آشنا شدند، ریورا یک نقاش معروف بود و کاهلو یک دانشجوی هنر بود که به دنبال توصیه هایی از یک استاد بود. والدین کاهلو با این ازدواج مخالفت کردند - وقتی در سال ۱۹۲۹ ازدواج کردند، ریورا ۴۲ ساله و کاهلو ۲۲ ساله بود - و به آنها نسبت "فیل و کبوتر" دادند. رابطه آنها پرهیاهو بود و دائماً در حال کشمکش بودند و در نهایت در سال ۱۹۳۹ از هم جدا شدند و یک سال بعد دوباره ازدواج کردند.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

5. روث گوردون و گارسون کانین

ازدواج بادوام و شاد روث گوردون و گارسون کانین نمونه آن ضرب المثل قدیمی است که می گوید قطب مثبت و منفی یکدیگر را جذب می کنند. روث مذهبی بود و گارسون ملحد. گارسون از سوشی خوشش می آمد و روث از سوشی متنفر بود. در سال 1980 رمز خوشبختی آنها را پرسیدند، کانین جواب داد: «من فکر می کنم دلیلش این باشد که ما هیچوقت با هم توافق نداریم. توافق به شدت خسته کننده است.» علیرغم تفاوت ها و اختلافاتشان، این زوج بااستعداد به عنوان بازیگر، فیلمساز، فیلمنامه نویس، نمایشنامه نویس و نویسنده معروف شدند.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

6. جین ایر و ادوارد روچستر

داستان شارلوت برونته درباره یک معلم سرخانه فقیر و یک کارفرمای ثروتمند، داستان عاشقانه کلاسیکی است. وقتی جین ایر متوجه می شود که روچستر هنوز متأهل است و همسر دیوانه اش را در بخش دیگری از خانه اربابی اش نگه می دارد، برنامه های ازدواج آنها به هم می خورد. جین آن خانه را ترک می کند، ولی بعد از آنکه ثروتی را به ارث می برد، باز می گردد. وقتی آتش سوزی در این خانه اربابی باعث می شود که روچستر کور شد و همسرش کشته شود، این دو عاشق به هم می رسند و تبدیل به یک زن و شوهر خوشبخت می شوند.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

7. کاتارین هپبورن و اسپنسر تریسی

تریسی در اولین ملاقات از هپبورن خوشش نیامد، ولی طولی نکشید که نظرش عوض شد. هر دوی آنها بازیگران تمام عیاری بودند و در دهه چهل و پنجاه بهترین کمدی رمانتیک ها را بازی کردند. از جمله فیلم "Guess Who's Coming to Dinner" در سال 1967 که آخرین فیلم سینمایی تریسی بود. خارج از دنیای بازیگری، آنها بیش از ربع قرن به هم وفادار ماندند.

8. آلفرد استیگلیتز و جرجیا اوکیف

وقتی آلفرد و جرجیا در سال 1916 با هم آشنا شدند، آلفرد 52 ساله و بسیار مشهور بود. او یک عکاس بین المللی و پیشگام صحنه هنری نیویورک بود. جرجیا 28 ساله و ناشناخته بود. او یک معلم هنر در شهر کوچکی در تگزاس بود. آنها در سال 1924 ازدواج کردند، ولی مشکلاتی پیش آمد. در سال 1929 جرجیا باید برای نقاشی به نیومکزیکو نقل مکان می کرد. علیرغم اختلافاتشان، عشق این زوج هرگز خاموش نشد. در دوره 30 ساله بین اولین آشنایی شان و مرگ آلفرد در سال 1946، آنها هزاران نامه به هم نوشتند. گاهی دو یا سه نامه در روز به هم می نوشتند.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

9. دیو و دلبر

این داستان کلاسیک در مورد قدرت عشق در تغییر ظاهر و غلبه بر شیطان به فیلم ها و سریال های تلویزیونی زیادی الهام داده است. بل زیبا قبول می کند که با دیوی در قصرش زندگی کند تا زندگی پدرش را نجات دهد و این دو با هم دوست می شوند. ولی دلبر دائماً پیشنهاد ازدواج دیو را رد می کند. وقتی خواهرهای بل او را گول می زنند تا به دیو خیانت کند و بل دیو را در آستانه مرگ می یابد، متوجه می شود که او را دوست دارد و این طلسم دیو را می شکند و او به شکل شاهزاده زیبارویی درمی آید. این دو با هم ازدواج می کنند و تا ابد خوشبخت می شوند.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

۱۰. جان لنون و یوکو اونو

منتقدین همیشه بحث می کنند بر سر اینکه آیا جان لنون و یوکو اونو با همدیگر موسیقی زیبایی می سازند یا خیر، ولی به نظر می رسد که هر دوی آنها در عشق به هم هارمونی را یافته اند. این زوج در سال ۱۹۶۶ آشنا شدند و در سال ۱۹۶۹ ازدواج کردند و در سال ۱۹۷۵ پسردار شدند. لنون، هنرمند Beatle و اونو هنرمند آوانگارد، در ضبط های مختلف و پروژه های دیگر با هم همکاری کردند و برای اعتراض به جنگ ویتنام، "Bed-ins for Peace" را برگزار کردند. پس از آنکه لنون خارج از آپارتمانش در نیویورک در سال ۱۹۸۰ تیر خورد و کشته شد، اونو یادبود "مزارع توت فرنگی" در سنترال پارک، موزه جان لنون در ژاپن و برج صلح ایمجین در ریکیاویک ایسلند را تأسیس کرد.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

11. ای. بی. و کاترین وایت

وقتی این دو در سال 1926 با هم آشنا شدند، کاترین زندگی مشترک بدی داشت و در نیویورکر کار می کرد و داشت تبدیل به یکی از تأثیرگذارترین ادیتورهای نسل خود می شد و ای. بی. یک نویسنده تازه کار بود که 7 سال از کاترین کوچکتر بود. بعدها مشخص شد که او نیمه گمشده کاترین است. آنها در سال 1929 ازدواج کردند و هر دو معروف شدند و در سال 1938 نیویورک را ترک کرده و به مزرعه کوچکی در ساحل مین رفتند و باقی عمرشان به خوشی زندگی کردند.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

12. لوسیل بال و دزی ارناز

وقتی این هنرپیشه 28 ساله B-movie و رهبر گروه موزیک 23 ساله کوبایی ازدواج کردند، رابطه رمانتیک محکمی تشکیل دادند که باعث شد یک امپراتوری در حوزه سرگرمی بسازند. آنها دو فرزند داشتند و یکی از محبوب ترین سریال های کوتاه را در تاریخ تلویزیون ساختند. آنها که از دوری بخاطر تعهدات کاری خسته شده بودند، شرکت دزیلو (اولین شرکت سازنده تلویزیونی مستقل) را بنا نهادند و از 5000 دلار خودشان برای بودجه اولیه "I Love Lucy" استفاده کردند. بقیه اش در تاریخ هست.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

13. اندرو جکسون و ریچل روباردز

اندرو جکسون در سال 1828 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، ولی در مدت مبارزات انتخاباتی اش، مخالفینش دائماً به همسرش، ریچل روباردز حمله می کردند و او را بی اخلاق می خواندند. زیرا او و شوهر سابقش طلاق گرفته بودند، ولی او که از قطعی شدن طلاق خبر نداشت با جکسون ازدواج کرد. ریچل در دسامبر 1828 از سکته قلبی مرد، یعنی دو ماه قبل از آنکه شوهرش رئیس جمهور شود. جکسون دشمنان سیاسی اش را مقصر دانست و هرگز آنها را نبخشید. او باقی عمرش مجرد ماند و گفته می شود که عکس ریچل را در اتاق خوابش به دیوار آویزان کرده بود تا وقتی می خوابد آخرین چیز و صبح وقتی بیدار می شود اولین چیزی باشد که می بیند. وقتی مرگ خودش نزدیک شد، گفت: «بهشت برای من بهشت نیست اگر ریچل آنجا نباشد.»

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

۱۴. برد پیت و آنجلینا جولی

برد پیت و آنجلینا جولی دو نفر از مشهورترین ستاره های دنیا هستند و به خاطر عشقشان به هم و عشق به فرزندانشان شناخته می شوند. این زوج که در سال ۲۰۰۵ و در صحنه فیلم "آقا و خانم اسمیت" با هم آشنا و عاشق هم شدند، حالا شش فرزند دارند که سه تا از آنها را از کشورهای مختلف به فرزندی قبول کرده اند. هر دوی آنها سخت مشغول کار هستند و به کارهای انسان دوستان می پردازند، ولی با این حال برای هم و برای فرزندانشان وقت می گذارند.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

15 . هیوم کرونین و جسیکا تندی

وقتی این هنرپیشه بریتانیایی در سال 1942 با بازیگر کانادایی یعنی هیوم کرونین ازدواج کرد، این شروع یک رابطه شخصی و حرفه ای بود که بیش از 60 سال دوام داشت. این زوج که اغلب زوج اول بازیگری آمریکا نامیده می شوند، جوایز متعددی دریافت کردند. بسیاری از مردم زندگی مشترک طولانی و خوش آنها را به اندازه حرفه های موفق آنها قابل توجه می دانند. ولی آنها از اینکه دائماً بپرسند دلیل خوشبختی شان چیست خسته شدند و وقتی که به مصاحبه "60 Minutes" دعوت شده بودند و مایک والاس از آنها همین سوال را پرسید، تندی جواب غیرمنتظره ای داد: «فکر نمی کنم الان زمان مناسبی برای اعلام این موضوع باشد، ولی ما به جدایی فکر می کنیم.»

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

16. رابرت و الیزابت بارت براونینگ

رابرت براونینگ برای اولین بار در دهم ژانویه 1845 و پس از خواندن یک جلد از شعرهای الیزابت، به او نامه نوشت. او خود یک شاعر و نمایشنامه نویس 32 ساله ناشناس بود. الیزابت یک شاعر شناخته شده در سطح بین الملل و البته یک پیر دختر 39 ساله بود. در 20 ماه بعد، آنها حدود 600 نامه رد و بدل کردند و الیزابت بعدها عشق او را منجی خود خواند. در سپتامبر 1846 آنها پنهانی ازدواج کردند و به ایتالیا سفر کردند و 15 سال با هم به خوشی زندگی کردند تا اینکه الیزابت در سال 1861 مرد.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

۱۷. جکی و ریچل رابینسون

جکی رابینسون یک بازیکن برجسته بیسبال بود، ولی او بیشتر بدین دلیل شناخته می شود که اولین مرد سیاهپوستی بود که مانع نژادی را در ورزش های حرفه ای شکست. او این کار را به کمک یک زن خوب یعنی همسرش ریچل انجام داد. وقتی تیم بروکلین داجرز با رابینسون قرارداد بست، او هدف توهین، تهدید به مرگ و خشونت در زمین بازی قرار گرفت. علیرغم تعصب و آزاری که متحمل شد، در سال ۱۹۴۷ بازیکن تازه کار سال نامیده شد و تا سال ۱۹۴۹ تیم های بزرگ لیگ شروع به استخدام و قرارداد بستن با بازیکنان سیاهپوست کردند. سال ها بعد او در مصاحبه ای در تجلیل از همسرش گفت: «وقتی همه تلاش می کردند منو تخریب کنند، ریچل بود که نمی گذاشت دیوانه شوم.»

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

۱۸. وارن بیتی و آنت بنینگ

وقتی وارن بیتی و آنت بنینگ در سال ۱۹۹۱ در یک رستوران پیتزا با هم ملاقات کردند تا درباره نقش آنت در فیلم جدید وارن یعنی "Bugsy" صحبت کنند، تاریخ افرادی که در زندگی وارن بودند بسیار پیچیده بود (راکل ولش، شر، ناتالی وود، فایه داناوی، بریجیت باردو، دایان کیتون، مدونا و بسیاری دیگر)، ولی او فقط برای صحبت کاری به آنجا آمده بود. طول نکشید که هر دو فهمیدند که چیز خاصی بین آنها هست. این دو در سال ۱۹۹۲ با هم ازدواج کردند و چهار فرزند را با هم بزرگ کردند و یکی از قویترین و شادترین رابطه های هالیوودی را ثبت کردند.

عاشقانه ترین داستان های همه اعصار (2)

۱۹. هری و بس ترومن

این دو در مدرسه ساندی با هم آشنا شدند. هری ۶ ساله و بس ۵ ساله بود. بعد از فارالتحصیلی از دبیرستان، آنها به مسیرهای جداگانه ای رفتند. سالها بعد دوباره با هم ملاقات کردند و عاشق هم شدند و ازدواج کردند. با آنکه بخاطر خدمت سربازی در جنگ جهانی اول از هم جدا شدند و بعدها به دلیل حرفه سیاسی هری از هم دور ماندند، ولی این زوج مکاتبه رمانتیک و زنده خود در کل این مدت را حفظ کردند. هری یک بار در مورد او نوشت: «من فکر کردم که او زیباترین و شیرین ترین فرد روی زمین است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شمیسا

      داستان فیلم "شبهای روشن" هم عالی بود

    • مرضیه

      فیلم وال - ای پس چی شد
      اون که از همه رمانتیک تر بود

    • استار

      چه عجب يه نمونه ايراني هم زدين!
      اما ديو و دلبر رو خيلي دوست دارم و از ديدنش سير نميشم!

    • سار

      جین ایر خیلی زیباست.البته کتابش خیلی زیبا تر از فیلمشه

    • پریا

      واقعا عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج