۵۲۰۹۷۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نگرانی ناسا نسبت به هک در فضا

سازمان ناسا به تازگی هک ماهواره‌ها و تجهیزات فضایی را به عنوان بزرگ‌ترین نگرانی‌های خود مطرح کرد.

وب سایت سایبربان: دانشمندان ناسا مدت‌های بسیاری است که از طریق ماهواره‌های سویفت (Swift) و فرمی (Swift) روی مسائلی مانند سیاه‌چاله‌ها تحقیق می‌کند. این ماهواره‌ها تنها برای فعالیتی چند ساله طراحی شده؛ اما بیش از یک دهه است به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
نگرانی ناسا نسبت به هک در فضا
جانت هانا رویز که (Jeanette Hanna-Ruiz)، مدیر ارشد امنیت اطلاعاتی ناسا وظیفه‌ی محافظت از داده‌های ارسال شده به زمین یا از آن را در برابر امنیت سایبری بر عهده دارد، گفت: «دیر یا زود، شخصی که اقدام به هک در فضا بکند پیدا خواهد شد و ما خود را یک هدف بسیار جذاب می‌بینیم.»
امنیت سایبری در سازمان ناسا در بخش‌های مختلفی مانند محافظت از سامانه‌های ایمیلی شبکه پایگاه‌ها مختلف آمریکا در روسیه را شامل می‌شود، مکان‌هایی که آمریکایی‌ها خدمه با ایستگاه بین‌المللی فضایی کار می‌کنند. همچنین امنیت داده‌های 20 مرکز علمی خود در سراسر آمریکا را تأمین می‌کند.
جانت هانا رویز قبل از ناسا به عنوان مشاور امنیت سایبری مایکروسافت، وزارت امنیت داخلی و کاخ سفید (در طول ریاست جمهوری اوباما) فعالیت می‌کرد.
رویز نگران است هکرها به ارتباطات بین ناسا و یکی از 65 فضاپیمای انتقال‌دهنده داده‌های تحقیقاتی آن‌ها نفوذ پیدا کنند. وی نگران حمله‌ی سایبری به ماهواره‌ها و حتی به دست گرفتن کنترل آن‌ها توسط مجرمان است.

وی هدف خود در طول 12 تا 18 ماه آینده را کنترل شبکه‌ی داخلی ناسا و تأمین امنیت سایبری مأموریت‌های فضایی آن اعلام کرد. ناسا در سال گذشته اعلام کرد 1484 حمله‌ی سایبری شامل از دسترس خارج شدن وبگاه یا برنامه‌های آن‌ها رخ‌داده است. مدیر ارشد امنیت اطلاعاتی ناسا توضیح داد هدف این شرکت تبدیل شدن به بهترین تأمین‌کننده‌ی امنیت است.

آزمایش‌های قبل از پرتاب:
تأمین امنیت موشک‌ها، ماهواره‌ها و دیگر زیرساخت‌ها قبل از پرتاب آن‌ها به فضا یک موضوع کلیدی به شمار می‌آید. به همین دلیل متخصصان آزمایش‌های متنوعی مانند تحمل فشار یا مقاومت در برابر گرما و سرمای شدید را روی آن‌ها انجام می‌دهند.
رویز گفت: «ما افراد زیادی را داریم که روی ارسال تجهیزات یاد شده به فضا تمرکز کرده‌اند. این افراد احتمالاً به تأمین امنیت فکر نمی‌کنند و حقیقت این است که من هم هنوز نمی‌دانم از آن‌ها بخواهم به این مسئله فکر کنند یا خیر. من از آن‌ها خواسته‌ام نسبت به رفتن به فضا احساساتی و هیجان‌زده باشند.»
رویز توضیح داد گروه امنیتی وی در حال تحقیق روی آسیب‌پذیری‌های برنامه‌نویسی، چارچوب‌ها و دیگر زمینه‌های مشابه است. همچنین بهبود سامانه‌های کنترل صنعتی قدیمی مانند سیستم‌های پرتاب فضاپیما نیز یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت آن‌ها است.
وی افزود: «در حال حاضر ناسا از ما می‌خواهد ارزشمندترین داده‌ها و نحوه‌ی محافظت از آن‌ها را پیدا کنیم.»
فضانوردان آمریکایی برای رفتن به ایستگاه بین‌المللی از فضانورد سایوز روسیه (Soyuz) که از قزاقستان پرتاب می‌شود استفاده می‌کنند و یک گروه بر شبکه‌ی ناسا و داده‌های دفاتر آن در سراسر روسیه نظارت می‌کنند.

مدیر ارشد امنیت اطلاعاتی ناسا با اشاره به اینکه داده‌های ارسالی از سوی ایستگاه بین‌المللی فضایی نیز بررسی می‌شوند، ادامه داد: «گروه ما همواره روی شبکه‌ها و سامانه‌های یاد شده نظارت می‌کند تا آسیب‌پذیری‌های به وجود آمده شناسایی شوند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج