جاباما
۵۲۱۰۴۲
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

الله کرم: روحانی کاری کرد که اردوغان هر روز به ما حمله می کند

مناظره صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و حسین الله کرم دبیرکل سابق انصار حزب الله در کافه خبر برگزاری شد.

خبرآنلاین: مناظره صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و حسین الله کرم دبیرکل سابق انصار حزب الله در کافه خبر برگزاری شد. در این مناظره که پیرامون انتخابات ریاست جمهوری، است،

حسین الله کرم گفت: من به سیاست خارجی نمره قبولی نمی دهم. آقای روحانی ما را می خواست از آوار هسته ای بیرون ببرد. ۱۵ همسایه داریم که ۸۰ درصد روابط اقتصادیمان با آنها است. صدها سال است با ترک ها روابط مثبت داریم. اما روحانی کاری کرد که هر روز اردوغان به ما حمله می کند. ظریف به کدخدا چسبید اما اروپا و همسایگان را از دست داد. در اقتصاد به دولت نمره زیر صفر می دهم چون روحانی گفتم احمدی نژاد پول داشت من نداشتم. در حالیکه روحانی بیشتر از احمدی نژاد پول داشت. ۵.۵ برابر بدهی دولت به صندوق بین المللی شده است. در مقایسه فروش نفت احمدی نژاد متوسط فروش نفت ۷۹ دلار بود اما آقای روحانی متوسط فروش نفتش ۸۲ دلار بود.

وی افزود: مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۳۸ درصد رسید که به محرومین فشار آورد. اما کاهش مالیات بر درآمد حاصل شد که به نفع مرفهین است. چند بار برداشت غیرمجاز از خزانه برداشت. پول های بلوکه شده ایران قرار بود برگرداند اما پول های فروش نفت جدید هم برنگرداند. به نظر من رشد نقدینگی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به ۱۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسید که فاجعه است. حقوق های نجومی و وام های نجومی در این دوره اتفاق افتاد. برند های صنعتی ما همچون ارج، آزمایش و داروگر که در جنگ اتفاقی برایشان نیفتاد. اما الان چه وضعیتی دارد.

الله کرم اظهار کرد: دولت فعلی فقط صنعت هسته ای را نابود نکرد بلکه صنعت کشور را نابود کرد. وقتی کارخانه ای از کار می ایستد احیای آن زمان می برد. صندوق بین اللمللی می گوید بدهی ایران افزایش پیدا کرده است. طرح سلامت پولش به جیب پزشکان رفت.
وی افزود: بحث توسعه سیاسی هدف دولت نبود. اصلا گفتمان دولت یازدهم براساس مذاکره با کدخدا بود اما دولت در فضای مجازی گام هایی را برداشت. دولت برای بسترسازی درباره فعالیت ضد انقلاب کار کرد. ادمین ها بازداشت شده گفتند خود وزیر اطلاعات ما را راه انداخت. آمدنیوز با موساد در ارتباط است. در این زمینه ها منافع ملی را زیر پا گذاشتند. بحث صوتی و مکالمه از طریق تلگرام را دولت بست. تسلیت می گویم چون دولت پسرفت داشت چون نگذاشت مردم از امکان صوتی تلگرام به طور مجانی استفاده کنند.


الله کرم گفت: اگر خلق پول نمی رفت به بانک ها، اینها می توانست برود در ادامه مسکن مهر ۴۰۰ هزار شغل را احیا کند. با ساخت مسکن می توان این چرخ را به حرکت انداخت.

در اینجای مناظره مجری مناظره از زیباکلام پرسید، الله کرم می گوید با مدیریت انقلابی می توان مشکلات را حل کرد؟ نگاه شما چیست؟

زیباکلام گفت: ۸ سال هاشمی رفسنجانی و ۸ سال خاتمی به علاوه ۴ سال روحانی می شود ۲۰ سال. ۸ سال دولت انقلابی احمدی نژاد روی کار بود بگوید در این ۸ سال دولت انقلابی او چه دستاوردی داشت؟ آقای الله کرم می گوید اگر رئیس دولت با فساد مبارزه کند این طور می شود. سئوال من این است آیا غیر از این است که مدیران اجرایی که می خواهیم مقام به آنها بدهیم گزینش می شوند. باید انقلابی، جنگ رفته، ایثارگر و ... باشند. ما بیش از کشورهای دیگر نهادها و دستگاه های مچ گیر زیاد تر داریم چرا با وجود این همه نهادهای مچگیر، چرا اینقدر مفاسد اقتصادی هر روز در کشور ما دارد بیشتر می شود. با کلی گویی نمی توانیم به جایی برسیم. چرا این همه مفاسد در ژاپن و هلند و اروپا نیست. به فرض آقای رئیسی رئیس جمهور شود قالیباف معاون اول او باشد. با وجودی که درآمد های کشور تقریبا ثابت است شامل درآمد نفت و مالیات می شود، اینکه گفته می شود بین ۵ تا ۷ میلیون بیکار داریم، برای ایجاد یک شغل باید ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان باید هزینه شود. معیار را ۱۰۰ میلیون بگیریم. برای ایجاد شغل برای ۵ میلیون نفر وقتی ضرب کنیم ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد حال آنکه سال ۹۵ هزینه عمرانی کشور ۱۳ هزار میلیارد تومان بود چون بیشتر حاصل نمی شود. دولت به عرب و عجم بدهکار است تمام پیمانکاران از دولت طلبکارند. این ۵۰۰ هزار میلیارد تومان را آقای رئیسی از کجا می خواهد بیاورد. ۴۰ سال است داریم شعار می دهیم از مدیریت انقلاب و جهادی صحبت می کنند.

وی افزود: صادرات غیرنفتی ما سال گذشته ۴۰ میلیارد دلار بود. که بیشترش محصولات پتروشیمی و میعانات گازی است. با کلی گویی و شعار ما را داغون کرد. بگویند برای ۵ میلیون شغل می خواهند از کجا پول بیاورند. از موشک سازی، آموزش پرورش، محیط زیست، سوریه، لبنان یا بهداشت می خواهند بزنند تا ایجاد درآمد برای اشتغال زایی کنند؟ آقایان بگویند من کور شوم اگر بخیل باشم. اینها همه اش از روی خالی بندی بیان می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      احسنت به اقای زیبا کلام
      حرف حق رو میگه

    • اریوبرزن

      مثل رفیقت احمدی نژاددیگه جیبوتی هم واسه ماشاخ شده بود درضمن حضرت کوروش وجودداشته اقای محترم بدون فکروسندنظرنده لطفامنتشرکنید

    • بدون نام

      جالبه یه جا گفته متوسط قیمت نفت در دوره احمدی نژاد ۷۹ دلار بود و در دوره ی روحانی ۸۲ دلار و منظورش اینه که روحانی با اینکه پول بیشتری کسب کرده موفق نبوده و یه جا گفته که نه تنها پولهای بلوکه شده فروش نفت در زمان احمدی نژاد به ایران نیامده حتی پولهای نفت فروش رفته در زمان حاضر هم داخل کشور نیامده و منظورش اینه که سیاست خارجی خیلی ضعیف بوده

      واقعا اینها شعور ملت رو در چه حد میدونن
      بخدا یک بچه دبستانی هم این دو دوتا چهارتا رو بلده
      خاک بر سر این ملت که کسانی که میخوان این ملت رو گول بزنن به اندازه ی آمیب عقل ندارن

    • بدون نام

      راست میگه .......کی........نمیدونم......ولی میدونم توجیبم پول نیست رولبم لبخند نیست،خانه ام ماتم کده،کاسبی خراب،افسردگی ،نداشتن امید به آینده هم برای خودم هم برای بچه هام،اینا میدونم؟؟؟؟؟؟

    • traveler

      جسارته اما اولا :سیاست خارجی "خارج" از تخصص شما و رفقاتونه کشور در آستانه جنگ بود شما فکر میکنید اگه با اوباما صلح نمیکردید میتونستید با ترامپ "مذاکره"کنید ثانیا:ترکیه برای این از ایران ناراحته چون ایران داره با رفقای زد کرد ترکیه میجنگه و از کرد ها حمایت میکنه،شاید این سیاست ترکیه است که بده نه ایران،سیاستی که نه تنها ایران بلکه اروپا و روسیه رو هم با ترکیه درگیر کرده ثالثا:اعراب تو دوران احمدی نژاد خیلی مارو دوست داشتن؟

    • بدون نام

      اگه همه طرز فکر آقای زیبا کلام داشتند باید در کشور تخته کنیم بگیم هیچ کاری نمیشه کرد مثل اینکه دولت آقا روحانی هم فقط به بدهی ها اضافه کرده

    • بدون نام

      بهتر است الله کرم برود مطالعه کند و اطلاعاتش به روز باشد بعد اطهار نطر کند

    • بدون نام

      پس فقط روحانی مقصر هست؟ موقع پیروزی دیگران همه کار هستند و موقع شکست فقط روحانی.
      پیشنهاد میشود که روحانی را نگه دارید تا ۴ سال بعد بتوانید تمامی تقصیرها به او نسبت دهید

    • پیرمرد پرسپولیسی

      شما ودوستان دلواپستان توی اون کابوس 8ساله کاری کردیدکه دنیا ما روتوی قوطی کرده بود .

    • بدون نام

      حقیقت تلخه خخخخخ

    • بدون نام

      مرگ بر ترکیه داعش پرور

    • بدون نام

      بابا این چکاره حسنه که اومده راجع به جناب رئیس جمهور محترممون اظهار نظر میکنه فکر کنم توهم زده و سوزشش بد فشاری بهش اورده بخاطر رفیقش احمدی ....

    • اصغر

      "15 همسایه داریم که 80 درصد روابط اقتصادیمان با آنها است" در واقع ما با آنها روابط اقتصادی نداریم آقایون!! از آن کشور ها یا از طریق آن کشور هاجنس قاچاق وارد کشور می کنند و تولیدات مملکت را بباد فنا داده اند و همه میگویند کی بود کی بود من نبودم.. شما نگران آن هستید.

    • بدون نام

      دیدگاه افراد نظیر زیبا کلام اینه که ما باید بریم زیر سیطره آمریکا و ما نمیتونیم و اونا آقای ما هستند و در کل خودباختگی

    • بدون نام

      کوروش یک حقیقت تاریخی است انکار آن یاتوهین به آن مشکلی را حل نمیکند جز اینکه تقبیح ها وتحقیر ها رادر جامعه بیشتر میکند ودراین رهگذر تاحتی به مردگان هم جفا میشود.

    • ناشناس

      آ قای الله کرم شما فرموده بودید من دارای تحصیلا ت بالا ودکتری فلان ......... هستم وبایستی با این مدارکها دیده شوم پس کو کارهای فرهنگی ات اینهایی فعالیت میکنی فرهنگی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج