۵۲۱۶۲۳
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

قالیباف، انتخاب دوم خیلی ها است

محمدباقر قاليباف انتخاب اول هيچ‌كس نيست. اما مي‌تواند انتخاب دوم خيلي‌ها باشد. دست‌كم خود و مشاوران رسانه‌اي‌اش چنين فكر مي‌كنند. اين ويژگي او را به نمايش شخصيتي «دوزيست» در عرصه سياسي وادار ساخته‌ كه هدف سهل‌الوصولش، صيد «آراي خاكستري» و «مرددها» است.

مازیار خسروی در شرق نوشت: محمدباقر قاليباف انتخاب اول هيچ‌كس نيست. اما مي‌تواند انتخاب دوم خيلي‌ها باشد. دست‌كم خود و مشاوران رسانه‌اي‌اش چنين فكر مي‌كنند. اين ويژگي او را به نمايش شخصيتي «دوزيست» در عرصه سياسي وادار ساخته‌ كه هدف سهل‌الوصولش، صيد «آراي خاكستري» و «مرددها» است.

اگر ابراهيم رئيسي براي پيروزي در انتخابات جاري، روي «هسته سخت» آراي وفاداران به گفتمان اصولگرايي حساب مي‌كند، باقر قاليباف، در پي جلب نظر و رأي لايه مردد هر دو اردوگاه اصولگرايي و اصلاح‌طلبي است. از همين روست كه در كارنامه ١٢ساله شهرداري او هم صدور بخش‌نامه شديد و غليظ در مورد تفكيك جنسيتي در ادارات زيرمجموعه شهرداري وجود دارد هم ساخت «مال»هايي كه در هيبت مركز خريدهاي فوق مدرن، جولان‌گاه طبقه متوسط به بالا هستند.

عصر آدينه، شهردار اصولگراي تهران، در نخستين مناظره تلويزيوني خود عليه رقيبان، از تكيه‌كلامي استفاده كرد كه براي بدنه اجتماعي اصلاح‌طلبان، يادآور يكي از به‌يادماندني‌ترين لحظات مناظره‌هاي انتخابات پرالتهاب سال ٨٨ است؛ «مردم! ما با پديده‌اي مواجه هستيم كه به راحتي رو به دوربين دروغ مي‌گويد...» او در ادامه پرينتي را رو به دوربين گرفت براساس نوشته‌هايي كه خواندنش براي بيننده تلويزيون ناممكن بود، اتهامي را به حسن روحاني نسبت داد. اين تاكتيك، خالق لحظه‌اي ناب در تاريخ سياسي ايران شد.

لحظه‌اي كه هم تراژدي بود هم كمدي. لحظه‌اي كه در يك آن، قاليباف تلاش مي‌كرد هم‌زمان و به يك ضربت، محمود احمدي‌نژاد و ميرحسين موسوي را براي رسيدن به صندلي رياست‌جمهوري به خدمت بگيرد. او، هم احمدي‌نژاد پرينت‌به‌دست و «بگم‌بگم»گو بود و هم مي‌خواست نوستالژي رقيب هشت سال پيش احمدي‌نژاد را به نفع خود مصادره كند. آنچه اما در اين ميانه خود‌نمايي مي‌كرد و واكنش كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نشان مي‌داد توي ذوق زده است، حلول روح احمدي‌نژاد در كالبد مردي بود كه بسياراني از نحوه مديريت او در نيروي انتظامي خاطره‌اي مثبت در ذهن داشتند.

مردي كه در سال ٨٤ با برند «دكتر خلبان» توانست ٤ ميليون راي خاكستري را از آن خود كند و در سال ٩٢ دو ميليون به اين تعداد افزود، اكنون در واپسين كارزار، حبوطي تاسف‌بار را تجربه مي‌كند.

مصاف عصر جمعه، نخستين «اپيزود» از سه‌گانه‌اي است كه در نهايت تكليف مستأجر بعدي پاستور را روشن مي‌كند. هنوز دو بخش ديگر از نمايش پربيننده و مهيج ٩٦ باقي است. دو بخشي كه به موضوعات چالش‌برانگيزي مانند اقتصاد و سياست اختصاص دارد. آيا شهردار تهران گمان مي‌كند همچنان مي‌تواند با تاكتيك كنوني به جلب آراي خاكستري اميدوار باشد؟ تا اينجاي كار محتمل‌ترين گزينه، ازدست‌دادن رأي هر دو طرف‌است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی مبارکه انتخاب مردم آگاه تبریک

    • reza

      قالیباف اومده تخریب کنه و انصراف بده. شما خیلی ساده لوحید که هنوز فکر میکنید باید با او در بیافتید و از رئیسی غافل شدید.

    • بدون نام

      خود‌سایت‌روحانی‌مدرک‌زنده‌هست‌،چرا‌‌فیلم‌های‌۹۲رو‌از‌سایت‌روحانی‌پاک‌کردن؟

    • بدون نام

      رای من فقط قالیباف

    • بدون نام

      این نظر توئه . لطفا جای دیگران حرف نزن.
      مهم اینه که یکی انتخاب بشه که بدرد مردم بخوره،حالا قالیباف یا میرسلیم فرقی نداره باید دلسوز باشه و کاری و با برنامه....

    • بدون نام

      شرط اول برای اصلاح جامعه پذیرش واقعیت های عینی جامعه است ما با کتمان حقایق نمیتوانیم مشکلات را اصلاح کنیم بیکاری تورم رکود و...بنیان خانواده را لرزان کرده است ولی متاسفانه چشم ها مشکلات را نمی بیند گوش ها فریاد را نمیشنود و واقعیت ها را نمی خواهیم قبول کنیم ...مردم حداقل کسی را انتخاب کنید که نخواهد واقعیت ها را انکار کند.

    • بدون نام

      قالیباف انتخاب شصتم من نیست چه برسه به دوم
      با این شعارهای خالی بندی و رفتارش در مناظره به هیچ وجه بهش رای نمیدم

    • بدون نام

      قالیباف انتخاب اول درود بر قالیباف واحمدی نژاد

    • بدون نام

      قالیباف ......زنده باد

    • بدون نام

      روحانی بای بای دیگه برو توویلات با اسحاق جون جوج بزنید به گندی که تواین 4ساله زدید بخندید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج