۵۲۱۶۲۸
۱۰۶ نظر
۵۳۵۵
۱۰۶ نظر
۵۳۵۵
پ

مصرف ماری جوانا و تاثیرات آن روی مغز و بدن انسان

با مصرف ماری جوانا (علف هرز) که از گیاه کانابیس یا شاهدانه به دست می‌آید، ماده‌ای به نام دوپامین در بدن ترشح می‌شود. دو ماده‌ی اصلی موجود در گیاه ماری جوانا، کانابیدیول (CBD) و تتراهیدروکانابینول (THC) با تاثیر در سلول‌های مغز باعث ترشح دوپامین می‌شود.

وب‌سایت گجت نیوز - جمشید اللهویردی‌پور: مصرف ماری جوانا امروزه در میان جوانان کشورهای مختلف جهان از جمله ایران افزایش پیدا کرده است. در این مطلب به بررسی تاثیرات مصرف ماری جوانا بر روی مغز و بدن انسان پرداخته ایم.

با مصرف ماری جوانا (علف هرز) که از گیاه کانابیس یا شاهدانه به دست می‌آید، ماده‌ای به نام دوپامین در بدن ترشح می‌شود. ۲ ماده‌ی اصلی موجود در گیاه ماری جوانا، کانابیدیول (CBD) و تتراهیدروکانابینول (THC) با تاثیر در سلول‌های مغز باعث ترشح دوپامین می‌شود. دوپامین بخشی از سیستم پاداش مغز است که بعد از مصرف این ماده‌ی مخدر باعث سرخوشی انسان می‌شود. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده‌ی آن علاوه بر تسکین دردها، اثرات مخربی روی بدن و مغز انسان دارد.

مصرف ماری جوانا احساس خوبی به آدم می‌دهد !

مصرف ماری جوانا و تاثیرات آن روی مغز و بدن انسان

زمانی که ماده فعال ماری جوانا یعنی THC به مغز می‌سد، مغز هورمون دوپامین را آزاد می‌کند و به همین دلیل، احساس خوبی به ما دست می‌دهد. دوپامین بخشی از سیستم پاداش مغز است که باعث می‌شود انسان احساس خوشحالی و سرخوشی داشته باشد.

این همان ماده‌ای است که هنگام انجام کارهای لذت بخشی مانند غذا خوردن در بدن ما ترشح می‌شود. همین امر می‌تواند در برخی موارد به بدن ما آسیب بزند. اگر بیش از حد احساس رضایت به شما دست دهد، ممکن است دیگر احساسات خوب را کمتر حس کنید و به اصطلاع به آن معتاد شوید.

باعث افزایش ضربان قلب می‌شود

بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه مصرف ماری جوانا، ضربان قلب فرد بین ۲۰ تا ۵۰ ضربه افزایش می‌یابد. همچنین براساس گزارش «موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر»، افزایش ضربان قلب می‌تواند ۲۰ دقیقه تا ۳ ساعت ادامه داشته باشد. تحقیقات جدید از ارتباط بین مصرف ماری جوانا و افزایش ریسک بیماری‌های قلبی خبر می‌دهد.

در تسکین برخی از دردها موثر است

این علف، حاوی کانابیدیول (CBD) نیز هست که تصور می‌شود عامل ایجاد حس سرخوشی ناشی از مصرف ماری جوانا توسط این ماده شیمیایی صورت می‌گیرد و همچنین در درمان انواع خاصی از صرع در دوران کودکی کمک می‌کند.

می‌تواند در کنترل حملات صرعی مفید باشد

اخیرا دارویی به نام "Epidiolex" که از مشتقات شاهدانه است، توانسته تاییدیه‌های لازم را از سازمان جهانی دارو و درمان دریافت کند که در کاهش تشنج و درمان نوع نادری از بیماری صرع در کودکان بسیار موثر است. یافته‌های جدید مطالعات بالینی در آوریل ۲۰۱۷ در آکادمی نورولوژی آمریکا، منتشر خواهد شد.

باعث به هم خوردن تعادل بدن می‌شود

مصرف ماری جوانا باعث کاهش تعادل می‌شود زیرا نیمکره‌های مغز را که در حفظ تعادل، هماهنگی کارها، واکنش‌ها، درک زمان و مسافرت، تصمیم‌گیری، هماهنگی دست‌ها و چشم‌ها و هوشیاری نقش دارد، مختل می‌کند.
مصرف ماری جوانا و تاثیرات آن روی مغز و بدن انسان

باعث سرخی چشم‌ها می‌شود

مصرف ماری جوانا باعث گشاد شدن رگ‌های خونی شده و در نتیجه باعث قرمز شدن چشم‌های شما می‌شود.

باعث افزایش شدید اشتها می‌شود

بعد از مصرف سیگاری ماری جوانا میل به خوردن خوراکی زیاد شده و اشتهای فرد را افزایش می‌دهد. بعد از خوردن یک وعده‌ی غذایی، تعدادی از سلول‌های مغز فعال شده و احساس سیری به ما دست می‌دهد. اما ظاهرا ماده‌ی روانگردان ماری جوانا باعث فعال شدن «سلول‌های سرکوبگر اشتها» شده و احساس گرسنگی می‌کنیم.

تاثیر منفی روی حافظه‌ی کوتاه مدت دارد

این ماده‌ی مخدر حافظه‌ی کوتاه مدت مغر را مختل کرده و باعث تغییر روش پردازش اطلاعت مغز می‌شود که هنوز دانشمندان دلیل این اتفاق را نمی‌دانند. با توجه به گزارش NASEM شواهد جدیدی نشان دهنده‌ی ارتباط بین مصرف شاهدانه و پیشرفت تحصیلی است، مخصوصا در رابطه با کسانی که از دوران بلوغ به‌طور منظم سیگار می‌کشیدند. نوجوانانی که طی ۳ سال مداوم و هر روز ماریجوانا​ مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که هرگز از این ماده استفاده نکرده‌اند، حافظه بسیار ضعیف‌تری دارند.

باعث افزایش خطر افسردگی می‌شود

در مقایسه با افرادی که هرگز ماری‌جوانا مصرف نمی‌کردند، آن دسته از مصرف‌کنندگان ماری‌جوانا که به این ماده وابستگی نداشتند، 1.6 برابر بیشتر در خطر ابتلا به مرحله اول افسردگی ماژور قرار داشتند. مطالعه‌‌ی اخیر در هلند نشان می‌دهد که سیگار کشیدن علف هرز خطر ابتلا به افسردگی را در جوانانی که ژن سرتونین (serotonin gene) دارند، بالا می‌برد.

خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را افزایش می‌دهد

نتایج مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد که استفاده از ماریجوانا علی‌رغم کاهش لحظه‌ای اضطراب، منجر به اسکیزوفرنی شدید می‌شود. محققان هنوز درباره اثرات مصرف ماری‌ جوانا خوشبین نیستند و برخی تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از ماری‌جوانا در بین نوجوانان آنها را به شدت در معرض خطر اسکیزوفرنی قرار می‌دهد و مطالعه دیگری در این رابطه، تخریب شدید مغز به دلیل مصرف بیش از اندازه ماری ‌جوانا را تایید کرده است.

باعث تغییرات خاصی از مغر می‌شود

برخلاف الکل که هیچکدام از اتم‌هایش شبیه اتم‌های بدن شما نیستند؛ ماریجوانا حاوی مولکول‌هایی‌ است که بسیار شبیه مولکول‌های مغز ما هستند؛ کانابینوئیدها (Cannabinoids). این کانابینوئیدها انتقال دهنده‌های خاصی هستند که هنگام خستگی و توقف سلول‌های عصبی، آزاد می‌شوند.

سلول‌های عصبی برای جلوگیری از یکسره شدن صدمات احتمالی به‌طور موقت غیر فعال می‌شوند. این کار مغز شما قادر می‌سازد تا عملکردی کنترل شده و آرام داشته باشد. اما کانابینوئیدها در قسمت‌هایی از مغز، این عملکردها را مختل می‌کنند. آنها زمان استراحت سلول‌های عصبی که هنوز فعال هستند را به‌هم زده و باعث می‌شوند افکار، تصورات و قدرت ادراک شما بالا رود.
مصرف ماری جوانا و تاثیرات آن روی مغز و بدن انسان

تاثیر بدی روی شش‌های بدن دارد

دانشمندان هنوز نمی‌دانند که آیا ماری جوانا به سرطان ریه مرتبط است یا خیر. اما این فرآیند، ریه‌های شما را تحریک می‌نماید، به همین دلیل است که افرادی که ماریجوانا را به‌طور منظم مصرف می‌کنند به احتمال زیاد دارای حالت سرفه و مشکلات بهداشتی مرتبط با ریه مانند سرماخوردگی، درد قفسه سینه و عفونت ریه هستند.

عملکرد برخی از ورزشکاران را بالا می‌برد

برخی از وزرشکاران مخصوصا در ورزش‌های استقامتی و ماجراجویی می‌گویند که استفاده‌ی این علف، عملکرد ورزشی آنها را بالا می‌برد. این امر به دلیل وجود اثرات ضدالتهابی آن در تمرینات طولانی باعث ریکاوری ورزشکار می‌شود. بدون تحقیقات بیشتر نمی‌توان دلیل تاثیر این علف در بهبود مهارت‌های ورزشی را پیدا کرد.

اثرات منفی در دوران بارداری دارد

گزارش جدید NASEM نشان می‌دهد زنانی که در حین بارداری ماری جوانا مصرف می‌کنند، نوزادان آنها وزن بسیار کمی دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایول تو ایرانم هست ایا به اسم گل؟؟همینه؟

      پاسخ ها

      • میلاد

        من ماری جوانا زیاد میکشیدم یه مدت در دراز مدت اگه زیاد بکشی بدنت لش میشه اصطلاحا ولی درکل هیچ موردی نداره و من روی این مواد قیمت نمیذارم فوق العادس بکشید عشق کنید

    • Man

      تمام این چرت و پرت هایی که اینجا راجع به اثرات منفی ( نه مثبت) کانابیس نوشتین، برعکسش ثابت شده. بجز اثر روی حافظه کوتاه مدت و تلو تلو خوردن.

    • جواد

      ی چیزی درمورد ماریجوانا هست که همش مینویسن اما هنوز!!!!
      دیوانه میکند اما هنوز ثابت نشده!
      سرطان زاست اما هنوز ثابت نشده!!و غیره!!
      کشیدن زیادش خوب نیست اما اون کسایی هم که مداوم میکشن هم نمردن!اما نوشابه داره جون انسانهارو میگیره همینطور سیگار اما هردوشون آزادن.دوست عزیز طبق سند مقاله بنویس.یا حداقل خودت چندبار مصرفش کن بعد بنویس

      پاسخ ها

      • amir

        والا بخدا . الان اسنوپ داگ روزی 40 گرم گل میکشه ولی هیچیش نمیشه

    • محسن

      من ماری جوانا میکشم احساس خوبی دارم به نظر من یه داروی با ارضشیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استفاده کردیم،ارضش نیست ارزشه.

    • Babak

      من تازه از سفر اذربایجان اومدم تو یکی از کلوب ها با چشمای خودم دیدم ینی دوستم بود پسره. این پسر قلیان نمیکشید اصلا گاهی وقتا یه سیگار نازک میکشید دوستم یکم مشروب خورد بعد دلش یدونه سیگار خواست سیگارش هم تموم شده بود. یه نفر اینو زیر نظر داشت اون فهمید ک به سیگار نیاز داره اورد داد گفت بیا. بعد ک کشید سیگارو کشید داغون شد. مواظب باشیم به دام این ادما نیفتیم، چون ماری جواانا یا گل مستقیم با سلول های مغزی درگیره و اینو یادمون داشته باشیم بدنمون ماله مغزمونه ما جوان ها مسقیم به سرپرست کنترل بدن ضربه میزنیم

    • سمیه

      سلام داداش من هشیش مصرف میکنه خیلی رفتارش بدو تند گو شده قبول نمیکنه معتاد چطور کمکش کنم

      پاسخ ها

      • amir

        بهش ریتالین بده

    • هوشنگ

      ماری‌جوانا یا همون گل باعث شد من دچار اسکیزوفرنی بشم که الان تخت درمانم.تورو خدا پرید سمت این ماده ی عجیب و موزی

    • گل: ماری

      من 45 سالمه و 15سال گل کشیدم در سن 40 ترک کردم
      هم سیگار رو ترک کردم هم گل رو .. همه چیز اولش لذت بحش بود برای من بعدش تکراری شد وقتی تکراری شد
      تخریب شروع شد کاغذ وقتی اتیش میگیره مونو اکسید کربن
      تولید میکنه تمام لذت هایی که شما میگید درست باشه
      گل اخر عشق و حال لذت ولی ایا اگر به 5سال سرطان گرفتار
      بشی همین حرف رو میزنی الان جوان هستید متوجه نیستید
      جز پیر نداند قدر جوانی به جای اینکه کاسب مواد مخدر
      رو پولدار کنید دوچرخه بخرید ... حوصله ات سر میره نیاز جنسی بالایی داری یه دوچرخه بگیر تا وقتش برسه بهتر از
      اینکه مثل من 15سال الوده زندگی کنی مواد مخدر برای
      تخریب سود ساخته میشه و برای کاسب تو انسان مهم نیستی
      پس اگر گرفتار هر مواد مخدر از شیشه تا گل حشیش یا هر چیزی هرویین شده اید ... به پزشک اعصاب و روان مراجعه کنید او شما را درمان میکند من که 15سال تخریب شدم
      و یه کلیه مو از دست دادم سر مواد درمان کرد
      برای درمان عطاری نروید فقط فقط متخصص اعصاب و روان

    • ساحل

      منم بعضی وقتاگل میکشم بکشیدبابا خوبه خخخخخ اخرش اینه میمیریم دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخرش مرگ بسیار دردناکی داره ممکنه با دستای خودن اینکارو بکنی

      • ساغر

        مرگ با دست خودت اگه موفق بشی لذت داره اما اگه می من یکی بیاد نجاتت بده داغون میشی

    • گمنام

      گل علف ماری جوونا گرس حشیش همشون مثل هم هستن و هیچ فرقی ندارن
      من ماده ای به شما معرفی میکنم الان 1143 روزه که پاک هستم و مصرف ندارم
      این ماده اسمش کندر کندر ضد سرطان و کسایی که 5 ساله مصرف کننده هستن
      و خسته شدن از دست گل و مغز شون اسیب دیده کندر رو از عطاری تهیه کنن
      و روزی یکبار الی دوبار زیر زبانشان بگذارن تا 30 روز این کار رو بکنن متوجه میشن
      که دیگه هوس و تمایلی به مصر گل ندارن و پاک میشن ولی وقتی پاک شدی
      دوست عزیز دیگه سمت رفبق و مواد نرو مخدر اخرش مرگ اما مرگی که به ذلت
      کشیده میشه امیدوارم که همتون پاک بمونید

    • گمنام

      یکی از اثرات مواد مخدر چه الکل چه گل ماری و چه حشیش و چیزای دیگه اینکه این افرار شدیدا منفی هستن و شدیدا عاشق مرگ هستن و انقدر تو توهم هستن و سلول های مغز شون داغون شده که متوجه واقعیت مکان و زمان نیستن و باید از لحاظ اخلاقی رفتاری و از لحاظ روحی موورد معاینه متخصص اعصاب و روان در کمپ ها قرار بگیرن شاید 2 درصد افراد بتونن تنهایی ترک و روی رفتارشون مسلط بشن 98 درصد مجبور میشن ماه ها تو کمپ ها بخوابن تا به تعادل مغز قبلی شون و زمان سالم شدن شون برسن پس خواهشا دوستان عزیز سمت مخدر نرید میدونم زندگی سخته ولی هر چقدرم سخت باشه انسان فقط و فقط یکبار فرصت بودن تو دنیا رو داره حتی اگر خودتم مهم نیستی بخاطر حرمت پدر و مادر تون که 30 سال سختی کشیدن بخاطر تون مصرف نکنید ایشالا خدا پشت و پناه شما باشه

    • ماری جواناااااا

      والا اینا همش چرت و پرت محض... من استفاده میکنم و خیلیای دیگه هم از اطرافیانم ۷،۸ ساله که مصرف میکنن .. گل هیچ خطری نداره . و حتی اوردوز هم نداره . تازه ضد سرطان هم هست .. فقط روی مغز تاثیر میزاره ... که اتفاقا خیلی هم خوبه ... اینا همش کشک .. مصرف کنید ببینید هیچ ضرری نداره .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم شما معتاد شدی خبر نداری درضمن برای مصرف کننده بالای یک سال سرطان زا هم هست مقدار تار موجود در رول علف اندازه یک پاکت سیگاره بعد مصرف با دستمال دور دهنتون بکشید متوجه میشید از مایه زرد رنگش

    • بدون نام

      من اطرافم هركس استفاده كرد به طور عجيبي غيرقابل تحمل شد!اون درون گرايي باعث ميشه اعتماد بنفسشون زياد بشه و همه رو احمق فرض كنن و خودشون رو خوب...

      پاسخ ها

      • نسترن

        من میشه بیشتر با شما صحبت کنم؟یکی از اطرافیان میکشه و دقیقا این حالته

      • sara

        میتونم بیشتر با شما درباره این قضیه حرف بزنم؟

    • حسین

      برادر من پارکینسون داره چند روزیه که ماری جوانا میکشه وقتی استفاده میکنه لرزش دستاش کمتر میشه و عضلات دست و پاهاش که سفته شل و نرم میشه و میتونه دست و پاهاش رو حرکت بده میخواستم بدونم در دراز مدت اثر بدی نداره؟

      پاسخ ها

      • دیب

        داره. باید ال دوپا مصرف کنه. . تو ماریجوانا دوپامین داره تو ال دوپا هم همین طور واسه همین لرزش دستش کم میشه. اما ماریجوانا ریسک داره.

    • بدون نام

      زيادي هم خوب نيست اينقدر از خوبيهاش نگين كه فقط باعث نابودي زندگي

    • بدون نام

      زيادي هم خوب نيست اينقدر از خوبيهاش نگين كه فقط باعث نابودي زندگي

    • بدون نام

      سلام آقا پاک باش بی باک باش همه اینا کاذب هستن و به جایش تخریب رو میزنم وقتی تعادل در مصرف از بین رفت میبینی که مواد ماله تو نیست تو ماله موادی اونوقته که میفهمی معتاد شدی البته هر موادی دوران طلایی داره از یک ماه تا شاید دو سال ولی بعدش رفت تو پاچت، تخریب که همه جا سرطان و نمی دونم خرابیه ریه نیست روان رو درگیر میکند تو این حالت هم دیگه منطق عوض میشه اعمالت دست خودت نیست حیرونی میاد سراغت مغزت درگیره مدیریت اعمالو افکارو نداری و ضربه به خودتون خانواده میزنی اینلا جبران ناپذیری آقا خلاف خلافه تاوان هم داره زندگی رو باید طوری کرد که تو هر لحظه باید خودت باشی و ایفای نقش کنی ولی وقتی تعادل ذهن و روان نباشه به واسطه هر موادی رو سیاهی داره چون به جاش پدر نیستی همسر نیستی رفیق نیستی فرزند نیستی خراب میکنی به جای بودنو درست کردن خدا درکشو به همه بده تا دچار گمراهی نشن هیچ چیزی زیباتر از حالت عادی بودن نیست بخدا نیست آقا تو حالت عادی تر میزنیم چه برسه به چتی یا مستی یا نعشگی وااای آگاه باشید که سالم زندگی کردن رو سیاهی نداره فقط باید به رشد و کمال فکر کرد به خدا به قوانین حاکم بر هستی بدانید که تو فقط ماله خودت نیستی دین پدرو مادر خاهرو برادر همسرو فرزند با ماست خارج شدن از حالت عادی شرمندگیه اجباری رو براتون میاره

    • بدون نام

      از کل نظراتی که داده بودین این که گفته بودین کاسبو پولدار و پولدارتر میکنین واقعا حقیقت داره

    • امید قشقایی

      من هر ماه یه بار مصرف میکنم واغعا حال میده کلی میخندیم و چت خوری نباید هر روز مصرف بشه همون در ماه هم ی بار بیشتر نباید مصرف کنی باید ازش لذت ببری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونایی که بعد از مصرف زیاد میخندن خیلی بیجنبن.

    • ژوبین

      من گل میکشیدم و سر شوکی که بهم وارد شد دچار افسردگی شدم ، کلی قرص خوردم کلی آزمایش و اسکن دادم ، دنیا برام غریبه شده بود ، به همه شک داشتم ، از هیچ چیزی لذت نمیبردم ، خستگی بسیار شدید تو بدنم بود ، همه ی حافظه کوتاه مدتم رو فراموش میکردم ، حس میکردم توی دنیا وجود ندارم ، یک سردرد بسیار شدید همیشگی داشتم ، که کلا زندگی رو ازم گرفته بود ، احساس مالکیت به هیچ چیز نداشتم ، تمام قابلیت های خودم رو فراموش کرده بودم بسیار عصبی بودم و همیشه با همه دعوا داشتم زود هم جوش میاوردم
      بدونید که تنها راه درمان طب سوزنی و مدیتیشن است
      اما اما اما یک معجزه پیدا کردم ، برید دارو خونه یک پماد فلفل بخرید ، بعد نیم بند انگشت بمالید روی پشت گردن و خوب ماساژ بدین ، فردا که از خواب بیدار شدید ، دقیقا میشید یک انسان بدون هیچ مشکلی سالم و سلامت
      من ۲سال سختی کشیدم تا فهمیدم که کل بدن انسان ارتباط عمیقی با گردن داره
      دوستون دارم

      پاسخ ها

      • ati

        میشه در مورد این پماد بیشتر توضیح بدید

      • Ali

        سلام داداش کمکم کن من چهار ماه پیش کشیدم حالم بدشد ترسیدم هنوز حالم بده انگار تواین دنیانیستم

    • بدون نام

      چرتو پرتا چین ماری هیچ ضرری نداره جز ب مغز
      همه چی بستگی ب ضرفیت انسان داره زیاد بکش ولی دیر

    • بدون نام

      سلام من دو روز پیش گل کشیدم الان هنو رو یک حالتی عم ک نمیدونم چ مشکلی دارم همش گیجم.. تمرکز رو هیچی ندارم...دنیا رو ی طور دیه میبینم بهم کمک کنین من نمیتونم اینجوری زندگی کنم لطفا...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هنوتوفازی بروخودتوبستری کن

      • Ali

        من هم اینجوری شدم کمک کنید خواهش میکنم

      • بدون نام

        شما وقتی ظرفیتشو نداری نباید بکشی حالا که کشیدی باید ریلکس کنی استخر زیاد برو تاثیر خوبی داره سعی کن کارایی و که‌بهت آرامش میده انجام بدی چیز بدی نیس نگران نباش

    • Zo

      یه بارگل کشیدم اما هیچ تاثیری نداشت چت نشدم نمیدونم چرا دنبال دلیلشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ...خدا خیلی دوستت داشته

      • امیر

        خیار کشیدی عامو

      • بدون نام

        سبزی کشیدی علف نبوده

    • بدون نام

      چس دود کردی

    • بدون نام

      عقل سالم میگه هرچیزی که یکی دوبار کشیدی دیگه واست میشه عادت) پس عادت کن تا عادت نکنی

    • علی

      بکشیر ولی دو هفته ایی ی بار ماهی ی بار مثله من

    • bemanad

      ببينيد بالاتر از گوشت ك نداريم. آب هم ي مدت ي جا بمونه شرايط خوبي پيدا نميكنه . پس بيايد طبق اصول بزنيد ك به بن بست نخوريد . ولي هر از گاهي حال ميده . بيايد خودتون باشيد خمير مجسمه اينو اون نباشيد جرعت ن گفتن رو داشته باشيد . زياديش باعث ميشه ك شخص تو اون حالت بمونه بعد از مدتي حتي نكشيده هم غير طبيعي هستي . گل تنها مواديه ك شخصيت دوم به فرد ميده . فقط كافيه دلت به حال خودت بسوزه همين . چيزي نميتونه جلوش رو بگيره جز خودت . خوبه ها. ولي درستش.

    • عرفان

      بخدا قسم بار اولم بود که میخواستم گل بزنم،آخه خیلی تعریفشو شنیده بودم،یه رل خریدم ۱۰هزار تومن بخدا ۴ ساعت تو فاز بودم و همه ۴ ساعت رو شاد شاد بودم و بهترین حسی بود که تو تموم عمرم بهش رسیده بودم

      پاسخ ها

      • M

        دمت گرم مشتی
        هستی

    • بدون نام

      سلام دوستان برای من اوایلش خوب بود و آرامش بخش و انگار از شر تمام افکارب که همیشه اذیتم میکرد رها شده بودم...ولی بعد مدت کوتاهی اون افکار برگشتن منتها متاسفانه اینبار با شدت بیشتری و چند تا حال و احساس دیگ که اولش نسخی و بی قراری بود و بی تفاوتی نسبت به مسعولیت ها و اهدافم و آیندم و افسردگی استرس شدید و عذاب وجدان احساس گناه!
      ولی خوب مواد همیشه آدم و تو انکار میبره هرچقدرم میدونی بده و فقط اذیت داره بازم وسوسش قدرت عمل و از آدم میگیره...!

    • عباس

      آقا من دیشب گل زدم و خیلی هیجان داشتم و ضربان قلبم رفته بود رو هزار البته زیاد مصرف کردم میخاستم بدونم اگر زیاد مصرف کنی آیا احتمال مرگ یا سکته و اووردوز وجود داره؟؟؟

      پاسخ ها

      • مجید

        نه باو چه سکته ای...هر چقدرم مصرف کنی سکته نمیکنی و اوردوز نمیزنی جز این که به خودت تلقیین کنی که میخوای سکته کنی و بترسی که این ترس و تلقیینه بد باعث میشه حالت بد شه

      • بدون نام

        بله سکته زمانی اتفاق میوفته ک ضربان قلب بطور زیاد بالا بره بکش دوبار ک سرفه کردی دیگ نکش

    • Ali

      سلام من چهارماه پیش کشیدم حالم بدشد الان هنوز حالم بده انگار تو این دنیا نیستم خواهش میکنم کمکم کنید تو خدا کسی تجربه داره کمکم کنه

      پاسخ ها

      • Amir

        داداش برو دکتر منم اینجوری هستم یه یه ماهی میشه اینطوری ام دکتر عمومی رفتم یه فرص نوشت فقط.اگه کسی میدونه باید
        چی کار کنم تلگرام پیام بده@amir_ppl

      • بدون نام

        سلام داداش خوبی ؟
        منم مثل تو شدم
        به خودت آرامش بده
        میدونم که لحظات سختی رو داری پشت سر میذاری
        ولی این بیماری رفته رفته با صبر خوب میشه

    • Msn

      گوشت هم زیادش بده، خیلی بزرگش نکنید. یک بار در هفته و در ماه نه اعتیاد محسوب میشه نه ضرر داره. خیلی هم حال میده و مفید هم هست. افراط و تفریط نکنید.

    • ناشناس

      سلام من یک جوان ۱۵ ساله هستم ۷ ماه هست ماریجوانا(غبار)مصرف میکنم شاید زمان مصرفم کم باشه ولی تو همین ۷ ماه به خیلی چیز ها رسیدم یکی این که از هر موقعه میتونین بزارینش کنار یا اگه نمیتونین به هیچ عنوان پشت سر هم مصرف نکنین یعنی هر روز نباشه که بد داغون میکنه من ۳ ماه هر روز مصرف میکنم روزی ۳ بار ۴ باز الان مغزم توی درک مشکل دارم حافظه کوتاخ مدت کامل نابود میشه یعنی یک کاری میگین نیم شاعت دیگه انجام میدم ۵ دقیقه دیگه یادتون میره حیف واقعامن پشیمونم

      پاسخ ها

      • دانیال

        داداش من حدود چهار ساله دارم هرروز حدود ۴ گرم میکشم هیچ اتفاقی هم برام نیوفتاده فقط تنها مشکلی که دادم اینه که وزنم داره خیلی کم میشه

    • بدون نام

      سلام من یک جوان ۳۰ ساله هستم ۱۰ ساله که ماری جوانا میکشم .دیگه اصلا بهم حال نمیده فقط برام شده یه عادت حافظه کوتاه مدتم از دست رفته تو صحبت کردن دچار مشکل شدم نمی تونم تصمیم درست بگیرم همین باعث میشه ناخاسته به خودم و خانواده ضرر بزنم.واقعا پشیمونم.از همه هم وطنام که مصرف میکنن میخوام تا دیر نشده به حال من گرفتار نشدن خودشونو نجات بدن کنارش بزارن

    • Al

      سلام بدادم برسید خواهش میکنم من یک بار کشیدم حالم بدشد الان بعد چهار ماه هنوز حالم بده خواهش میکنم کسی میتونه کمک م کنه نمیتونم اینجوری زندگی کنم تو رو خدا هرکس میدونیه بهم بگه

    • محمد

      من بعد از اینکه یه مدت دپرس شده بودم شروع کردم گل کشیدن فعلا که خدارو شکر گل حالمو خوب کرده :-)

    • Goligoli

      من ۴ ساله گل میکشم و بدنسازی میرم دوروم گل بود خدایی نتیجه گرفتم بدنمم تیکه ای شده هیچ تنگی نفسیم ندارم خیلیم حال میکنم پرچم گلیا بالاس

    • توهم

      چرا حتما بایداین طوری ازمغزت استفاده کنی این همه تجربه هست من اولین بارکه بارفیقم زدم فازترس گرفته بودم اوردوز نکنه یع فاز دوطرفه بهت میده خود گل باهات حرف میزنه یععنی همین گل تولحضه ای که چت بدم باهام حرف میزد میگفت الان منو تجربه کردی همین الان توبه کن همون حضه بود که بعد از ۱۲ساعت حالم خوب شد دیگه سیگارم نکشیدم بازندگی یع جوره دیگه حال کنید

      پاسخ ها

      • A

        منم یه بار کشیدم گله داشت روپایی میزد

    • امیر

      amir
      ا

    • مهدی

      آقا من با سه هفته به بار خوبه ولی جنبه مهمه هروز نشه سه هفته ی بار ینی سه هفته به بار

    • مهدی

      آقا من با سه هفته به بار خوبه ولی جنبه مهمه هروز نشه سه هفته ی بار ینی سه هفته به بار

    • مهدی

      آقا من با سه هفته به بار خوبه ولی جنبه مهمه هروز نشه سه هفته ی بار ینی سه هفته به بار

    • دانیال

      سلام من دو روزه گل کشیدم..یه رول کامل کشیدم.ولی هنوزم گیجم انوزم تو درک زمان و محیط مشکل دارم خواهشا کمکم کنید چیکار باید بکنم.عادیه یا ن.؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عادیه کلا بزار کنار

    • احمدرضا

      جتی فقط خندیدن نیس ب یه چیزی فک کنید باهاش رویا بسازید از گلتون قشنگ استفاده کنید هیچوقتم تو چتی نترسید یا رفیقایی که باهاشون حال میکنید چت کنید خعلی چیز خوبیه هیچ ضرریم ندارع

    • بدون نام

      اگه ۶ هفته مداوم مصرف کنی تاثیراتی روی مغزت میذاره که تا اخر عمرش باهات هست
      من خودم ی سال میانگین روزی ۱۵ نخ هشیش میکردم..اما فقط خدا کمکم کرد که بذارم کنار و
      تنها راه گذاشتن کنارش..بگی از الان تا هیچ وقت دیگه نمیکشم ..کسی که میکشه مغزش مسمومه ونمیخواد..چیز خواستنی نیس..باید ب خودت بگی مجبورم تحمل کنم
      سختی اصلیش اینه ک بگی از الان دیگه نمیکشم. بشرط اینکه بعضی چیزارو تا حداکثر ۱۰ هفته رعایت کنی..
      خلاصه ک خوشیش مال ماه اولشه.وبعدش ی عمر بدبختی.

    • ین دارنکش

      اگه میکشیدحداقل سیگارنکشید نیکوتین کافئین کدیین مرفین یاهرچیزی که اخرش ین داره مصرف نکنید فس یالش میشید.ورزش کنیدوسعی کنیدتوانایتون رابالاببرید مثل باپاهاتون فرش ببافیدگیتاربزنید سعی کنید نمیشه ولی داره یه اتفاقاتی تومغزمیوفته که خوبه روغن تی اچ سی که تورگها کیپ شدراه میوفته و...حتمامیکشیدباهاش کاری کنید

    • بدون نام

      الان دو تا از رفیقام دست ب خودکشی زدن بخاطر گل.حالا هی بگید گل خوبه!!! ن داداش من گل نابود کننده س.من الان کارمو درسمو همه چیزمو بخاطر گل از دست دادم دیگه امیدی ندارم ب زندگی فقط بدبختی و بیچارگی الان رفیقام یا تو کمپ بسترین یا تو بیمارستان یا تو زندان

    • Arash

      ای چرت و پرتا چیه نوشتین داداش تو که دوازده ساعت تو فازی ناموسا شماره ساقیتو بده جنسش خیلی خوب بوده

      شماهایی هم که جنبه ندارین نکشین خو
      اونایی هم که فاز وحشت میزنن باید خودتونو بسپارین به فاز تا این کارو نکنید از فاز بیرون نمیاید از من گفتن بود

    • ماری

      سلام من دقیقا آخرای شب بود دوتا سه کام گرفتم ماری جوانا یکم چِت شدم یه چیز خوردم خوابیدم ولی از روز بعدش حالمو بد کرد تا الان که هشت ماهه همش چِتم گوشام سنگینه همش انگار تازه کشیدم مال چیه اینجوری میشم؟

    • س

      آقا خداییش فازتون چیه؟من 5 ساله ماری جوانا میزنم،البته نه پشت سر هم فقط تو این مدت یه هفته ش پشت سر هم بود بقیه شم دو ماو یه بار هفته ای یه بار بعضی وقتام شاید به شیش ماه میرسید که لب نمیزدم،فقط میخواستم اینو بگم که هی افسردگی و این چیزایی که میگید نداره،من که الان خیلی عادی زندگیمو میکنم،ولی هرچیزی زیادش بده تفریحی بزن اگه رفیقی داری که میگه هر روز بیا بزنیم با اون رفیقت کات کن دیگه،امیداورم همیشه سالم و شاداب باشید

    • Soheil

      آدم زورش میگیره کسایی میان راجب مار جوانا بد میگن که تا حالا مصرف نکردن یا اگرم کردن آشغال کشیدن! برن یه لمون هیز، شوکولوپ یا هر ساتیوای اورجینالی که میخوان مصرف کنن بعد بیان اینجا چرت و پرت بگن! من با ماری جوانا تونستم سیگارمو ترک کنم، عادت ناخن جوییدنمو گذاشتم کنار، به ترسام غلبه کردم، من بهترین لحظات عمرمو با ماری جوانا تجربه کردم. زیاده روی تو هرچیزی خوب نیست، نمکم زیادش فشار خون میاره و ماشینم باهاش تند بری تصادف میکنی! زنده باد ماری جوانا!!

      پاسخ ها

      • Poury

        از كجا گيرم مياد هر چي ميگيرم اشغله

    • .....

      من یکبار کشیدم ب طور وحشتناکی تعادلمو از دست دادم اصصصصلا نمیتونستم حرف بزنم و یا راه برم یا نگاه کنم ب شدت تپش قلب گرفته بودم تمام بدنم میلرزید .درصورتی ک اطرافیانم مثل سیگار میکشن هیچ کدوم از حالات منم ندارن.علت این میزان عدم تعادل چیه؟

    • M

      سلام من تاحالا ماريجونا مصرف نكردم ولى اگه بخوام ميتونم جوركنم ميخواستم بدونم ضرراتش به مصرفش مى ارزه؟چون ميگن واقعا حس خوبى ميده وآيا مصرف كمشم اعتيادزاست؟

    • ...محمد...

      والا من خیلی کشیدم روی حافظم خیلی تاثیر گذاشته. بعضی وقتا هرکاری میکنم که یه اتفاقی یا چیزی یادم بیاد اصلا یادم نمیاد.
      دیگه مثل قبل نمیتونه مطلبی یا ترانه ای رو حفظ کنم، به نظر من صد در صد روی مغز تاثیر میذاره.
      همه مخدرها اولش خوبه و مفیده ولی بعداز مصرف زیاد تاثیرات بدی روی بدن داره.
      البته کسایی که ماری میکشن نمیخوان قبول کنن که چیز بدیه.
      یاحق

    • حسین

      سلام به دوستان گلم .32سالمه شاید 20ساله که ماری جوانا یا هشیش. کشیدم. الانم.بلای سرم آمده که هیچی از گذشته یا نیم ساعت پیش یادم نمیاد لرزش دست دارم تعادل ندارم سرم می سوزه همیشه اعصابم خورده.یه سالی می شه مادرم سرطان داره .وقتی شنیدم مادرم مریضه .تا الان نتونستم جلوی گریه گردنم را بگیرم .همش به خاطر این گل است هر کی که میگه ضرر نداره دروغ میگه .به نظر من گل یه قاتل خاموش به مرور تو را راهی قبرستان می کنه .

    • Hadi

      سلام دوستان من یه مدت پیش به مقدار یه رل گل مصرف کردم الا کلا چتم نمیفهمم کی به کیه فراموشی گرفتم تبیعیه با ن؟

      پاسخ ها

      • ارش

        نه نگران نباش چیزیت نمیشه نزدیک به 60 روز زمان میبره تا از بدنت خارج بشه اما دیگه سمتش نرو زندگیتو حروم میکنه اینو کسی بهت میگه که 15 سال مصرف کرده

    • Hadi

      بازم سلام به شما دوستان من راه در اومدن از این حالت فراموشی رو پیدا کردم الا خوب خوبم هرکی بخاد بیاد پیوی یادش بدم !Hadiymm@

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام

    • کیان

      سلام دوستان .گل اگه بده چرا خدا روی زمین آفریده گل در زمانش خیلی هم خوبه .دوستان گل به مغز آسیب میزنه درسته ولی بدن پره سلوله و میشه با استفاده از دارو های گیاهی یا مواد غذایی قابل حله .گل انسان و دانا و متفکر میکنه .اگه کسی بار اول می کشه حتما با یه حرفه ای بکشه .نظر من درمورد گل روشن و خوبه .ولی کسانی که مصرف میکنن باید مواد غذایی مانند عدس گردو میگو میل کنن . مواد مخدر ابرو و پول میبره همینطور احترام نزدیکان. دوستاناگه پول داری بکش حالشو ببر .

    • کیان

      بسیاری از دوستان تا حالا سیگار هم نکشیدن اومدن نظر میدن .گل اعتیاد نداره اگه ۱۰سال هم مصرف کنی هیچی نمی شی نه بدن دردی نه ضرر داره سیگاره از گل هم اعتیادش بیشتر هم سرطان زاست گل از مبتلا شدن به سرطان جلوگیری میکنه پس الکی نظر ندین

    • یه کتجکاو

      راستش منم دلم میخواد استفاده کنم،احساس میکنم چیزی برای ازدست دادن ندارم، بعداز چهل و پنج سال زندگی به چیزایی که می خواستم نرسیدم ،ولی تا حالا لب به هیچ چی نزدم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نژاد هایی که میفروشن تو شهر بدون نژاد نر تخم داره که بسیار خطرناکه و اعتیاد اوره با 2-3 بار مصرف اتقافی نمیوفته
        ولی اگه خوشتون بیاد میرین تو خط اعتیادش یه جوری گولتون میرنه نمیفهمین کی گیرش میوفتین

    • پسر یک دکتر

      گل اعتیاد اور و سحرآمیزه
      علائم اعتیاد : عدم باور(بدیاشو از ذهن پاک میکنه تا دوباره بکشی) , افسردگی,اضطراب پرخاشگری ,کاهش تمرکز و یادگیری مغز
      راه حل ترک:دارو نداره,خودآگاهی و مطالعه, فقط اراده و ورزش هوازی
      بعد از 10 سال ترک کردم همه راهارو رفتم بعد از 3بار تلاش موفق شدم هیچکس به جز خودتون نمیتونه کمکتون کنه سختیش3-4روزه اوله که وسوسه شدید میکنه با نوسان دمای بدن و فشارخون کابوس شبانه بعدش راحت میشین.

    • A

      سلام من سه بار گل کشیدم اولش خیلی خوب جالب بود. بار اخری که کشیدم خیلی حالم بد شد طوری که چندثانیه نبودم کلا رفته بودم ته یه تاریکی عجیبی انگار تموم شده همه چی. توهم خیلی عجیبی زدم تاخیر تو زمان دیدم داشتم پشت فرمون مینشستم ماشینا از بغلم یهو تار میشدن میرفتن. ماه نگاه کردم شبیه یه چهر ه دیدم که زمینو نگاه میکنه مثل یه نگهبان .الان چند ماه فقد یه تصاویر عجیب غریب تو ذهنم میاد تکرار میشه .که دارم میرم پیش اعصاب روان . نکشید بی صاحبو ریدم توش

    • TD

      به صورت کم مصرف بشه .
      به روش دم کرده نه دود .

    • ا

      اصلا خوب نیست من شوهرم مصرف میکنه دیکنم کرده ی دیقه خوبه یدیقه سگ ی دیقه فریکی ی دیقه دایودت یدیقه در گیر اطلا حال روحی و جسمی خوبی نداره اولا باهم دوست بودیم تفننی میزدیم باهم بعدش ک دیگه اون کلا هر روز مدام میکشه اولش عادی بود خودم ک باردار شدم دیگه رفته رفته تغیراتش و ویدم چ مارک خوبش چ بدش اشغاله نکشید بخدا خوب نیست

    • مهران

      سلام برا اولین بار مصرف کردم ۶ هفتس گیجم زندگیم ا دستم درومده میترسم تا اخر عمر ادامه داشته باشه توروخدا کمکم کنین

      پاسخ ها

      • مرتضی

        درسته گل ب شما نساخته و احتمالش زیاده ک تا آخر عمر این مشکل در شما وجود داشته باشه.

    • ممد ح

      من دیروز اولین بارم بود مصرف کردم و حافظه کوتاه مدتم داغون شده بود ی ثانیه قبلو فراموش میکردم

    • ممد ح

      من دیروز اولین بارم بود مصرف کردم و حافظه کوتاه مدتم داغون شده بود ی ثانیه قبلو فراموش میکردم

    • چتر باز

      گل بعد مدتی طولانی دیوانت میکنه دیوانه ...

    • رضا

      سلام.من حدوده 3 سالی هست مصرف میکنم.روزی 2 رول میزنم.هر کی میگه ضرر نداره سخت تو اشتباهه.اولش خوبه ولی بعدش زوری میشه که اعصابت اروم باشع.نکشید حتی ماهی یبارش...

    • مرتضی

      این حرفا ک نیس من خودم شش سال گل کشیدم هیچ مشکلی هم نداشتم ایناییم ک اینجا نوشته همش اراجیفه همش دروغه از جمله اسنوپ داگ روزی شیش گرم گل میکشه.حالا ما اونو الگو نمیگیریم ولی چیزه بسیار خوبیه البته باید کم مصرف کنیم حداعقل روزانه دوتا پیپر،یا هر س روز ی پک ربی.
      آقا بکشین اوکیه هیچ مشکلیم نداره

    • بدون نام

      گل خیلیم فالیه خیلی از دوستانمون بار اول کشیدن لیدر نداشتن،بدنشون پاک بوده،هیچی استفاده نکردن(دووز بدنشون کم بوده)اومدم اینحا نظر میدن و من این حرفارو قبول ندارم پنج ساله میکشم ن سرطان گرفتم ن پرخاشگر شدم ن هیچ چیز دیگه
      موفق باشید.

    • نوید

      مصرف ماری جوانا باعث یه بیماری نیمه خطرناک به نام (سیح بیین)میشه.

    • بدون نام

      سلام دوستان تاثیر بدی داره ولی هر جوری بگیری همون جوری. من خودم ۷ سال مصرف میکنم واقعا در ماه ی بارم چیزی نیس اون چیزی ک آدمو از حالت عادی ببره بیرون اون بدرد نخوره . من تو این مدت افسرده شدم همم خجالتی ولی تصمیم گرفتم دگ نزنم خدا کمک کنه همرو .راستی کسانی می شناسم ۲۰ سال کشیدن الان فقد میخندن و بیکار میگردن بیاییم قبول کنیم

    • ...

      من همسرم دو سه هفته ای یکبار چند کام مصرف میکنه
      برای تست عدم اعتیاد برای یه بخش دولتی رفت و یه هفته قبلش چند کام گل زده بود
      امکان داره تیتTHC براش مثبت بیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج