۵۲۱۹۷۲
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا حتی یک سؤال مناظره فرهنگی نبود؟!

نخستین مناظره بین کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در شرایطی ساعاتی پیش برگزار شد که هیچ پرسش فرهنگی در ذیل این مناظره مطرح نشد و هیچ تدبیر و طرحی برای بحث و بررسی درباره مسائل فرهنگی و بررسی راهکارهای کاندیداها در این حوزه وجود ندارد؛ رویکردی که قطعاً خلاف مصالح کشور و خلاف بیانات مکرر رهبر انقلاب پیرامون اهمیت حوزه فرهنگ است.

تابناک نوشت: نخستین مناظره بین کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در شرایطی ساعاتی پیش برگزار شد که هیچ پرسش فرهنگی در ذیل این مناظره مطرح نشد و هیچ تدبیر و طرحی برای بحث و بررسی درباره مسائل فرهنگی و بررسی راهکارهای کاندیداها در این حوزه وجود ندارد؛ رویکردی که قطعاً خلاف مصالح کشور و خلاف بیانات مکرر رهبر انقلاب پیرامون اهمیت حوزه فرهنگ است.

نخستین مناظره میان کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی عصر امروز با محوریت مباحث اجتماعی با حضور شش کاندیدای حاضر این صحنه برگزار شد که تصور می‌شد و انتظار می‌رفت، شاهد یک مناظره فرهنگی ـ اجتماعی باشیم و یا دست کم در ذیل مباحث اجتماعی، به چالش‌های فرهنگی نیز پرداخته شود؛ اما تا پایان این مناظره، حتی یک پرسش فرهنگی از کاندیداها نشد.

آن گونه که از پیش مشخص و اعلام شده، مناظره‌های بعدی نیز با محوریت موضوعات سیاسی و دغدغه‌های اقتصادی خواهد بود و در واقع، تنها فرصتی که امکان به چالش کشیدن برنامه فرهنگی کاندیداها و طرح مباحث مهم در این عرصه بود، از دست رفت. نیم نگاهی به برنامه تبلیغات انفرادی کاندیداها نیز نشان می‌دهد که هیچ برنامه تخصصی فرهنگی نیز برای بحث و بررسی برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری در تلویزیون برای کاندیداها در نظر گرفته نشده است.

بی‌تردید، مباحث اقتصادی و سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اما اینکه بر عرصه فرهنگ نیز سایه افکند و این سایه آنچنان گسترانیده شود که مباحث اجتماعی تحت الشعاع حواشی سیاسی و اقتصادی قرار گیرد، نشان می‌دهد که طرح دقیقی برای جهت گیری مناظره‌ها تنظیم نشده و با وجود همه سازوکارهایی که شاهدش بودیم، اهمیت موضوعات و تعیین سطح اهمیت به قدر کفایت مورد توجه قرار نگرفته است.

حذف عملیِ مباحث فرهنگی از مناظره‌های انتخاباتی، در حالی رخ می‌دهد که رهبر انقلاب بارها بر اهمیت فرهنگ تأکید و حتی فرهنگ به اهمیت اقتصاد تلقی می‌کنند؛ اما با وجود این تأکیدات، فرهنگ حتی در سطح مناظره‌های ریاست جمهوری نادیده گرفته شده و درجه اهمیت اندکی برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه بسیار بعید به نظر می‌رسد برنامه تازه‌ای به تبلیغات انتخاباتی افزود شود، عملاً تنها فرصت طرح مباحث فرهنگی امروز از دست رفت و منطقاً کاندیدایی که در این زمینه پاسخگو نبوده، پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور نیز فرهنگ را در اولویت آخر قرار خواهد داد که کمترین پاسخگویی در قبال آن، از مسئول اجرایی اول مملکت انجام می‌شود.

ای کاش در زمان تنظیم این برنامه‌های تبلیغاتی، یک فراخوان عمومی داده می‌شد و از عموم صاحب نظران خواسته می‌شد تا نظریاتشان را درباره کیفیت برگزاری مناظره برای سازمان صداوسیما ارسال نمایند و این پیشنهادها در تدوین طرح نهایی برنامه های تبلیغات انتخاباتی تلویزیون لحاظ می‌شد، تا شاهد مغفول ماندن برخی امور بدیهی در برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی نبودیم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای اینکه موضوع مناظره اقتصاد بود!

    • بدون نام

      مگر اقای قالیباف گذاشت صحنه مناظره شده بود بازار اقتصاد نداشته ما دیدم در کشورهای دیگر برنامه های خود را برای پیشرفت کشور میگویند ومشکلات را به چالش میکشند ولی اینجا نامه وکاغذ ار جیب در میاورند تا دیگری را تخریب وبکوبند حرفی از برنامه اقتصادی واهداف خاصی دیده نشد قالیباف جو را عوض کرد خوب هر کس باشد برای دفاع از خود حرف میزند این میشود که اصلا اصل موضوع عوض میشود ما که چیزی جزء بهت وحیرت درچهره جهانگیری هاشمی طبا ریسی میرسلیم وروحانی ندیدیم

    • بدون نام

      ایییییییییییی با این دیدگاهت
      حالا خوبه که جهانگیر جونت شروع کرده بود
      والله اون بود که همش فقط جواب قالیباف رو میداد و اصلن سوال براش مهم نبود با این ادا و قیافه

    • بدون نام

      خیلی ادبی کمی بسنج بعد نظر بده تویکی دست را از پشت بستی کمی برای مردم احترام بگذار من یک خانم 59 ساله هستم وفقط نظرم را گفتم بعد اینکه در زمان حرف زدن مواظب باش این کلمه فوق العاده زشت است ودر حد من نیست جهانگیر ؟؟؟؟؟؟من شرم میاید چگونه این واژه رو بکار بردی جناب سرور گرامی در موقع درج به الفاظ بکار برده شده دقت نمایید اقای جهانگیری ویا قالیباف هم قابل احترام هستند کمی ادب خوب چیزی است بعد ادعای تمدن هم در میاوریم

    • بدون نام

      مهمترین مشکل ما فقر فرهنگی است . تا زمانی که فرهنگ ما در حوزه کار ، خانواده ، محیط زیست ، اجتماعی و.... ارتقا پیدا نکند کلیه امور سطحی خواهد بود

    • بدون نام

      اقتصاد شده اختلاص. ................

    • محمد

      کاش یک سئوال هم در مورد چگونگی ورود مواد مخدر و مبارزه با اون میکردند

    • بدون نام

      هیچ کدام از کاندیدها به سوال مطرح شده پاسخ ندادند. فقط تنش ایجاد کردن برای رأی جمع کردن مناظره خوبی نبود. کاندیدای ریاست جمهوری باید جنیه مناظره را داشته باشند.آقای هاشمی طبا که فقط از دولت تعریف کرد. آقای میر سلیم هم که از روی نوشته صحبت کردن. آقای رییسی هم 80 درصد حرف هاش حرفهایی بود.که در سخنرانی هاش میزد.که فقط یک مدل سرزنش بود..آقایان .جهانگیری.قالیباف.روحانی. هم جنگ را انداختند.برای رأی جمع کردن. از مردم احساسی و عوام .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج