جاباما
۵۲۲۳۹۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ترامپ، «دوترته» را به کاخ سفید دعوت کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای فیلیپینی خود، ضمن تبادل نظر درباره کره شمالی، وی را برای سفر به واشنگتن و حضور در کاخ سفید دعوت کرده است.

خبرگزاری فارس: دونالد ترامپ در تماس تلفنی با «رودریگو دوترته»، ضمن دعوت برای سفر به واشنگتن، با او درباره روابط آمریکا و فیلیپین و همچنین موضوع کره شمالی گفتگو کرد.

روابط آمریکا و فیلیپین در اواخر دوره دولت باراک اوباما و به دنبال انتقادات واشنگتن از مواضع دولت «رودریگو دوترته» در قبال مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، به شدت تیره شده بود اما به نظر می‌رسد این روند در دولت دونالد تغییر کرده باشد.

تیرگی روابط دو کشور به حدی بود که حتی کار به حملات لفظی دوترته به اوباما کشیده بود. رئیس‌جمهور فیلیپین همچنین از زمانی که کارش را در این مقام شروع کرده، اقداماتی از قبیل سفر به چین و همچنین چند ملاقات با همتای روس خود را ترتیب داده است.

اما امروز یکشنبه خبر رسیده که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین را برای حضور در کاخ سفید و سفر به واشنگتن دعوت کرده است.

به گزارش رویترز، کاخ سفید اعلام کرده که رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی، علاوه بر دعوت از همتای فیلیپینی برای سفر به واشنگتن، درباره نگرانی‌ها در خصوص کره شمالی با او صحبت و گفتگو کرده است.

کاخ سفید به جزئیات بیشتری درباره محور گفتگوهای تلفنی ترامپ و دوترته و زمان احتمالی سفر او به واشنگتن منتشر نکرده است.

پیش از این در خبرها آمده بود که رئیس‌جمهور آمریکا آمادگی خودش را برای سفر به فیلیپین در ماه نوامبر به منظور حضور در نشست سران کشورهای عضو «آسه‌آن» اعلام کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج