۵۲۲۵۹۹
۳ نظر
۵۰۵۷
۳ نظر
۵۰۵۷
پ

«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «ماریا شاراپووا» بگیرید تا «جیمز مک اووی». در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

برترین ها: طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «ماریا شاراپووا» بگیرید تا «جیمز مک اووی». در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.
امریکا فرِرا 33 ساله شد
امریکا جورجین فرِرا (America Ferrera) بازیگر آمریکایی زادۀ 18 اوریل 1984 است. فررا از پدر و مادری هندوراسی در لس آنجلس به دنیا آمد و با بازی در چند نمایش در دوران مدرسه، رفته رفته به بازیگری علاقمند شد. اولین فیلم بلندش درام کمدی «زنان واقعی» (2002) بود که تحسین های فراوانی در پی داشت. فررا تا کنون جایزه های بسیاری دریافت کرده است، از جمله یک جایزۀ امی، یک گلدن گلوب و یک جایزۀ صنف بازیگران فیلم.
او در ابتدای کار خود، با نقش هایش در فیلم هایی مثل «باید تکونش بدیم» (۲۰۰۲) برای کانال دیزنی و درام «خواهری از سفر آرزوها» (۲۰۰۵) موفقیت های نسبتاً خوبی به دست آورد؛ او برای فیلم دوم برندۀ جایزۀ بهترین بازیگر ایماخن (Imagen) و نامزد جایزۀ هنرهای رسانه ای آمریکای لاتین (ALMA) شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»
او سپس به سمت نقش های تلویزیونی رفت و نقش اصلی درام کمدی «بتی بی ریخته» (2010-2006) را به دست آورد. فررا برای بازی در نقش قهرمان این سریال، بتی سوارز، تحسین منتقدان و جایزۀ بهترین بازیگر را در مراسم هایی مانند جوایز گلدن گلوب، جوایز صنف بازیگران فیلم و جایزۀ اِمی ساعت پر بیننده به دست آورد.

دیگر نقش های مهم سینمایی او عبارتند از «خواهری از سفر آرزوها ۲» (۲۰۰۸)، درام «خاک خشک» (۲۰۱۰)، کمدی رمانتیک «عروسی خانوادۀ ما» (۲۰۱۰) و درام جنایی «آخرین گشت» (۲۰۱۲). فررا در مجموعه فیلم های انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» در نقش استرید هافرسون صداپیشگی کرده است. او یکی از تهیه کنندگان و بازیگران سریال کمدی «فروشگاه بزرگ» (۲۰۱۵ تا کنون) است.

در سال 2012، فررا در مستند چهار ساعتۀ «نیمی از آسمان: تبدیل بی عدالتی به فرصت برای زنان دنیا» حضور یافت. این برنامه زنان و دخترانی را معرفی می کند که در شرایط بسیار سخت زندگی می کنند و تلاش می کنند آن را به چالش بکشند. در همان سال در کمدی سیاه «این یک فاجعه است» در کنار دیوید کراس و جولیا استایلز بازی کرد. در 2014 در فیلم زندگینامه ای «سزار چاوز» و درام «X/Y» ظاهر شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

فررا با بازی در «بتی بی ریخته» و نقش های بعد از آن شهرت زیادی به دست آورد و به خاطر موفقیتش در صنعت سرگرمی برای زنان جوان اسپانیایی زبان الگو به شمار می رود. مجلۀ تایم در سال 2007، او را یکی از"100 نفر تأثیرگذار در دنیا" نامید. فررا در ژوئن 2010 با رایان پیرز ویلیامز، کارگردان، نویسنده و بازیگر آمریکایی، نامزد شد و در ژوئن 2011 با او ازدواج کرد. او در سال 2013 با مدرک کارشناسی روابط بین الملل از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، بعد از ده سال، فارغ التحصیل شد. فررا در اعتراضات زنان در 21 ژانویۀ 2017 در واشینگتن اولین سخنران بود. دارایی خالص امریکا فررا 8 میلیون دلار برآورد شده است.

جیمز فرانکو 39 ساله شد

جیمز ادوارد فرانکو (James Franco)، زادۀ ۱۹ آوریل ۱۹۷۸، بازیگر و فیلم ساز آمریکایی است که با کارهای کمدی و دراماتیک خود در سینما و تلویزیون شناخته شده است. فرانکو برای بازی در «۱۲۷ ساعت» (۲۰۱۰) نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر شد. او برای بازی در فیلم های لایو اکشن، از جمله «شیر» (۲۰۰۸)، «پاین اپل اکسپرس» (۲۰۰۸)، «ظهور سیارۀ میمون ها» (۲۰۱۱)، «تعطیلات بهاری» (۲۰۱۲)، «اُز بزرگ و قدرتمند» (۲۰۱۳)، «این پایان کار است» (۲۰۱۳)، «بز» (۲۰۱۶) و سه گانۀ «مرد عنکبوتی» و همینطور صداپیشگی در فیلم های انیمیشن «شازده کوچولو» (۲۰۱۵) و «مهمانی سوسیسی» (۲۰۱۶) شناخته شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

فرانکو در تلویزیون نیز کار کرده است؛ اولین نقش برجستۀ او شخصیت اصلی دنیل دیساریو در درام کمدی «Freaks and Geeks» بود. او همچنین در فیلم زندگینامه ای تلویزیونی «جیمز دین» (۲۰۰۱) نقش اصلی را بر عهده داشت و برای آن برندۀ جایزۀ گلدن گلوب شد. او در سریال «بیمارستان عمومی» و سریال کمدی موقعیت «اَنجی تریبکا» و سریال کوتاه «۶۳/۱۱/۲۲» (۲۰۱۶) بازی کرد. وی در۲۰۱۷ در درام «شیطان» ساختۀ دیوید سایمون ظاهر خواهد شد.

فرانکو از نیرو های داوطلب در مؤسسۀ خیریۀ هنر الیزیم است و در دانشگاه نیویورک، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه کالیفرنیا-لوس آنجلس، استودیو 4 و دبیرستان پالو آلتو کلاس های فیلم برگزار می کند. در مارس 2013 اعلام شد که فرانکو سال بعد اولین کار تئاتری خود را در برادوی با بازی در نقش جورج در بازسازی نمایشنامۀ «موش ها و آدم ها» اثر جان استاین بک اجرا خواهد کرد. در اکتبر 2013 او در موزیک ویدیوی «City of Angels» گروه راک Thirty Seconds to Mars ظاهر شد.

فرانکو کارگردان و یکی از تهیه کنندگان «هنرمند فاجعه» اقتباس سینمایی از کتابی به همین نام، نوشتۀ گرِگ سِسترو، در مورد ساخت فیلم «اتاق» بود. در سال ۲۰۱۵ در فیلم «داستان واقعی» ظاهر شد که بر اساس داستانی واقعی ساخته شد و فرانکو در آن نقش مردی تحت تعقیب اف بی آی به جرم قتل را بازی کرد. در ۲۰۱۶، او در «بیگانه: پیمان» در کنار دنی مک براید، مایکل فسبندر و نومی ریپِیس بازی کرد. این فیلم در ماه مه ۲۰۱۷ به نمایش در می آید. فرانکو بعد از ملاقات با مارلا سوکولوف در فیلم «هر چی لازم باشه» به مدت ۵ سال با او رابطه داشت. سپس تا سال ۲۰۱۱ با آنا اُرایلی بازیگر رابطه داشت. دارایی خالص جیمز فرانکو حدود ۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

کیت هادسون 38 ساله شد

کیت گری هادسون (Kate Hudson) بازیگر آمریکایی زادۀ ۱۹ آوریل ۱۹۷۹ است. او در سال ۲۰۰۰ با بازی در نقش پنی لین در «تقریباً مشهور» به شهرت رسید و برای این فیلم برندۀ جایزۀ گلدن گلوب و نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. دیگر فیلم های او عبارتند از «چگونه مردی را در ۱۰ روز از دست بدهیم» (۲۰۰۳)، «بزرگ کردن هلن» (۲۰۰۴)، «شاه کلید» (۲۰۰۵)، «شما، من و دوپری» (۲۰۰۶)، «پیریت» (۲۰۰۸)، «جنگ عروس ها» (۲۰۰۹)، «نه» (۲۰۰۹)، «قاتل درون من» (۲۰۱۰)، «بنیادگرای بی میل» (۲۰۱۲)، «کاش اینجا بودم» (۲۰۱۴)، «پاندای کونگ فو کار ۳» (۲۰۱۶)، «افق آب های عمیق» (۲۰۱۶). فیلم زندگینامه ای «مارشال» با بازی او در اکتبر ۲۰۱۷ به نمایش در خواهد آمد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

هادسون در دسامبر ۲۰۰۰ با کریس رابینسون، خوانندۀ اصلی گروه بلک کروز ازدواج کرد. آنها پسری به نام رایدر راسل دارند. این زوج در سال ۲۰۰۶ از هم جدا شدند و در سال ۲۰۰۷ رسماً از هم طلاق گرفتند. در ابتدای سال ۲۰۱۰، او با خوانندۀ اصلی گروه میوز، مت بلامی آشنا شد. در آوریل ۲۰۱۱، آنها با هم نامزد کردند و صاحب یک پسر شدند. در سال ۲۰۱۴، از هم جدا شدند، اما با هم رابطۀ خوبی دارند و پسرشان را با هم سرپرستی می کنند. دارایی خالص کیت هادسون ۳۸ میلیون دلار برآورد شده است.

هیدن کریستنسن ۳۶ ساله شد

هِیدن کریستنسن (Hayden Christensen)، زادۀ 19 آوریل 1981، بازیگر و تهیه کنندۀ کانادایی است. او کارش را از 13 سالگی در تلویزیون کانادا شروع کرد و سپس در انتهای سالهای 1990 به تلویزیون آمریکا پیوست. او برای بازی در نقش سم در «زندگی به عنوان یک خانه» تحسین شد و نامزدی جایزۀ گلدن گلوب و جایزۀ صنف بازیگران فیلم را به دست آورد. او همچنین برای فیلم «جنگ ستارگان» نامزد دریافت جایزۀ ساترن برای بهترین بازیگر شد و جایزۀ استعداد جوان فستیوال فیلم کن را به دست آورد.
او با بازی در نقش آناکین اسکای واکر جوان در «جنگ ستارگان: اپیزود دوم-حملۀ کلون ها» و «جنگ ستارگان: اپیزود سوم-انتقام سیت» به شهرت بین المللی رسید.
کریستنسن در سال ۲۰۰۲، اولین کار تئاتری خود را در لندن با نمایش «این جوانی ما است» در کنار جیک جیلنهال و آنا پاکوین تجربه کرد. در سال ۲۰۰۳، برای بازی در «گلس در هم شکسته»، بر مبنای داستان واقعی استیفن گلس روزنامه نگار که برای نیو ریپابلیک و نشریه های دیگر داستان های ساختگی می نوشت، نقد های خوبی دریافت کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

او بین سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به همراه جسیکا آلبا در تریلر توطئه ای «بیدار» بازی کرد. سپس به همراه ساموئل ال جکسون، جیمی بل و ریچل بیلسون در فیلم «جهنده» ظاهر شد. بیلسون و او بار دیگر در بخش اول فیلم «نیویورک، دوستت دارم» هم بازی بودند. در ۲۰۰۹، کریستنسن در فیلم ترسناک «ناپدید شدن در خیابان هفتم» بازی کرد. سپس در درام جنایی «سارقان» (۲۰۱۰) با ادریس البا و پل واکر هم بازی شد. در فیلم «جستجوی کوانتوم: ادیسۀ فضایی کاسینی» هم برای چهارمین بار با ساموئل ال جکسون هم بازی شد. در سال ۲۰۱۳، در «سرقت آمریکایی»، بازسازی فیلم «سرقت بزرگ از بانک سنت لوییس» از استیو مک کویین، بازی کرد و در سال ۲۰۱۴، در فیلم آمریکایی چینی کانادایی «رانده شده» در کنار نیکلاس کیج ظاهر شد. در ۲۰۱۵ در فیلم اقتباسی «۹۰ دقیقه در بهشت» بر مبنای کتاب زندگینامه ای به همین نام نوشتۀ دان پایپر حضور یافت. وی هم اکنون مشغول بازی در فیلم «اولین قتل» است.

کریستنسن در سال 2007 با هم بازی خود در «جهنده» آشنا شد و یک سال بعد با هم نامزد شدند. آنها در 2014 صاحب یک دختر شدند. دارایی خالص هیدن کریستنسن 12 میلیون دلار برآورد شده است.

ماریا شاراپووا 30 ساله شد

ماریا یورییِونا شاراپووا (Maria Sharapova)، زادۀ ۱۹ آوریل ۱۹۸۷، تنیس باز حرفه ای روسی است. او که از سال ۱۹۹۴ مقیم آمریکا است، از سال ۲۰۰۱ شروع به شرکت در مسابقات تور انجمن تنیس زنان کرده است. او از سوی این انجمن در ۵ نوبت مختلف بازیکن شمارۀ یک جهان در تنیس یک نفره نام گرفته است. او یکی از ده زن دنیا و تنها زن روسی است که در مسابقات گرند اسلم شرکت داشته است. وی مدال آور المپیک است و در مسابقات تک نفرۀ بانوان در المپیک تابستان ۲۰۱۲ در لندن برای روسیه مدال نقره کسب کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

شاراپووا برای اولین بار در ۲۲ اگوست ۲۰۰۵، در سن ۱۸ سالگی بازیکن شمارۀ یک شد و آخرین بار برای بار پنجم، از ژوئن ۲۰۱۲ تا ژوئیۀ ۲۰۱۲، این رتبه را حفظ کرد. ۳۵ عنوان انفرادی و ۵ عنوان گرند اسلم او-دو بار در آزاد فرانسه و یک بار در هر کدام از مسابقات آزاد استرالیا، ویمبلدون و آزاد آمریکا-وی را در رتبۀ سوم بازیکنان پرکار و بعد از سرنا و وینس ویلیامز قرار داد. او در آغاز کارش در سال ۲۰۰۴، برندۀ بازی های دور نهایی انجمن تنیس زنان در پایان سال شد. او همچنین برندۀ سه عنوان تنیس دونفره است.

با وجود آسیب خیز بودن رشتۀ تنیس، شاراپووا به سطح نادری از سابقۀ فعالیت در مسابقات زنان رسیده است. او از سال 2003 تا 2015، دست کم یک عنوان انفرادی در سال به دست آورده است. بسیاری از کارشناسان و تنیس بازان سابق شاراپووا را یکی از بهترین حریفان تنیس نامیده اند و به عقیدۀ جان مک انرو، تنیس باز شماره یک سابق آمریکایی، او یکی از بهترین کسانی است که این ورزش به خود دیده است.

شاراپووا فعالیت مدلینگ هم داشته، از جمله در نشریۀ تصویری لباس شنا ظاهر شده است. او در بسیاری از تبلیغات برندهای مختلف مانند نایکی، پرینس و کانن ظاهر شده و چهرۀ چندین خانۀ مد است که مطرح ترین آنها برند کول هان می باشد. وی از فوریۀ ۲۰۰۷، سفیر حسن نیت برنامۀ توسعۀ ایالات متحده بوده و تمرکز ویژۀ او بر برنامۀ بازیابی و توسعۀ چرنوبیل است. در ژوئن ۲۰۱۱، او از سوی مجلۀ تایم یکی از "سی زن افسانه ای تنیس در گذشته، حال و آینده" نام گرفت و در مارس ۲۰۱۲ نیز کانال تنیس او را یکی از "۱۰۰ بازیکن برتر تمام زمان ها" نامید. به گزارش فوربز، او برای ۱۱ سال پیاپی پر درآمد ترین قهرمان زن دنیا بوده و از سال ۲۰۰۱ که وارد تنیس حرفه ای شده با احتساب جایزه های نقدی ۲۸۵ میلیون دلار آمریکا درآمد داشته است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

در مارس ۲۰۱۶، شاراپووا فاش کرد که آزمایش دوپینگ او در مسابقات آزاد استرالیا ۲۰۱۶، به علت مصرف ملدونیوم، ماده ای که در آغاز سال ۲۰۱۶ از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ممنوع شده بود، مثبت اعلام شده است. او در ژوئن ۲۰۱۶، از سوی فدراسیون بین المللی تنیس به مدت دو سال از بازی محروم شد. در اکتبر، ۲۰۱۴ زمان این تعلیق به ۱۵ ماه کاهش یافت.

شاراپووا در 2009، با ساشا وویاچیج، بسکتبالیست حرفه ای اسلوونیایی آشنا شد و در سال 2011 با او نامزد شد. اما نامزدی آنها در ابتدای سال 2012 به هم خورد. سال 2012 با تنیس باز بلغاری، گریگور دیمیتروف، آشنا شد و در ژوئیۀ 2015، شاراپووا پایان رابطه شان را اعلام کرد. دارایی خالص ماریا شاراپووا 125 میلیون دلار برآورد شده است.

اشلی جاد 49 ساله شد

اشلی جاد (Judd Ashley) با نام اصلی اشلی تایلر چیمینلا، بازیگر و فعال سیاسی آمریکایی است که در ۱۹ اوریل ۱۹۶۸ به دنیا آمد. او که دختر نائومی جاد و خواهر وینونا جاد، خواننده های سبک کانتری است، در یک خانوادۀ هنری موفق بزرگ شده است. با این که او را بیشتر به عنوان بازیگری موفق با بیش از دو دهه فعالیت می شناسند، به تدریج درگیر کارهای بشر دوستانۀ جهانی و فعالیت های سیاسی شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

جاد در فیلم های زیادی نقش اصلی داشته است، از جمله «رابی در بهشت» (۱۹۹۳)، «نورما جین و مریلین» (۱۹۹۶)، «دختر ها را ببوس» (۱۹۹۷)، «مخاطرۀ مضاعف» (۱۹۹۹)، «جایی که دل آنجاست» (۲۰۰۰)، «جرایم سنگین» (۲۰۰۲)، «دی لاولی» (۲۰۰۴)، «حشره» (۲۰۰۶)، «داستان دلفین» (۲۰۱۱)، «سنت شکن» (۲۰۱۴)، «داستان دلفین ۲» (۲۰۱۴) و «سنت شکن: شورشی» (۲۰۱۵)، «سنت شکن: هم پیمان» (۲۰۱۶). او در سریال تلویزیونی «گمشده» (۲۰۱۲) نقش ربکا وینستون را بازی کرد و برای آن نامزد دریافت جایزۀ امی ساعت پر بیننده برای بازیگر زن برجسته در مینی سریال یا فیلم شد. وی در سال ۲۰۱۰، مدرک کارشناسی ارشد ادارۀ امور عمومی را از مدرسۀ حکومت جان اف کندی دانشگاه هاروارد دریافت کرد. او هوادار معروف تیم بسکتبال کنتاکی وایلد کتس است و در بیشتر بازی ها حضور دارد.

جاد در سال 1999، با رانندۀ مسابقات اتومبیل رانی اسکاتلندی، داریو فرانچیتی، نامزد شد. آنها در سال 2001 ازدواج کردند و هیچ فرزندی ندارند. این زوج در سال 2013 از هم طلاق گرفتند. دارایی خالص اشلی جاد 22 میلیون دلار برآورد شده است.

میراندا کر 34 ساله شد

میراندا مِی کر (Miranda Kerr) مدل استرالیایی زادۀ ۲۰ آوریل ۱۹۸۳ است. کر در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از فرشته های ویکتوریاز سیکرت به شهرت رسید. او اولین مدل استرالیایی ویکتوریاز سیکرت و نمایندۀ فروشگاه های زنجیره ای استرالیایی دیوید جونز بود. وی برند اختصاصی محصولات ارگانیک مراقبت از پوست خود را به نام کورا ارگانیکس (KORA Organics) راه اندازی کرده و یک کتابچۀ راهنما نیز نوشته است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

کر مدلینگ در صنعت مد را از ۱۳ سالگی، با پیروزی در مسابقۀ مدل یابی مجلۀ دالی در سال ۱۹۹۷، آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۸، همیشه در فهرست پردرآمد ترین مدل های مجلۀ فوربز جای گرفته است.

در اواخر سال 2007، کر و اورلاندو بلوم بازیگر انگلیسی رابطه خود را آغاز کردند؛ در ژوئن سال 2010 نامزد شدند و یک ماه بعد ازدواج کردند. در سال 2011، کر پسرشان فلین کریستوفر را به دنیا آورد. این زوج در سال 2013 از هم جدا شدند. در سال 2015، کر با بنیانگذار میلیاردر اسنپ چت، اوان اسپیگل، وارد رابطه شد و در سال 2016 نامزدی خود را با او اعلام کرد. دارایی خالص میراندا کر 18 میلیون دلار برآورد شده است.

کارمن الکترا 45 ساله شد

تارا لی پاتریک معروف به کارمن الکترا (Carmen Electra)، زادۀ ۲۰ آوریل ۱۹۷۲، مدل، بازیگر، شخصیت تلویزیونی، خواننده و رقصندۀ آمریکایی است. او کارش را با خوانندگی آغاز کرد و اولین آلبومش را در مینیاپولیس به تهیه کنندگی پرینس، خوانندۀ فقید امریکایی، منتشر کرد. سپس به لوس آنجلس رفت تا به بازیگری بپردازد و برای بازی در نقش لنی مکنزی در سریال تلویزیونی «بِی واچ» دچار بدنامی شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

اولین فیلم سینمایی او کمدی ترسناک «خون آشام آمریکایی» (۱۹۹۸) بود و پس از آن در مجموعه ای از فیلم های هجو (نقیضه)، از جمله «فیلم ترسناک»، «دیت مووی»، «فیلم حماسی»، «ملاقات با اسپارتی ها» و «فیلم بلایای طبیعی» ایفای نقش کرد. او همچنین به عنوان مدل و رقصنده نیز فعالیت داشته است.

در سال 1998، مادر الکترا از سرطان مغز و دو هفته پس از آن خواهرش دِبی از حملۀ قلبی در گذشتند. در نوامبر همان سال الکترا با ستارۀ بسکتبال ان بی ای، دنیس رادمن، ازدواج کرد و چند ماه بعد در آوریل 1999، به دلیل ناراحتی های روحی الکترا دوستانه از هم جدا شدند. در نوامبر 2003، الکترا با دیو ناوارو، گیتاریست اصلی گروه راک جینز ادیکشن ازدواج کرد. اما در سال 2007 از او نیز جدا شد. پس از آن الکترا مدتی با راب پترسون عضو گروه راک فیلتر و مدتی نیز با سایمون کاول نامزد بود.

الکترا سازمانی غیر انتفاعی برای جمع آوری کمک تأسیس کرده است که از بیماران مبتلا به تومور مغزی حمایت می کند. او از دیگر سازمان های خیریه نیز پشتیبانی می کند، از جمله اِلوِیت هوپ که از کودکان رها شده و آزار دیده حمایت می کند و بنیاد هالی راد که از کسانی که از شرایط ناتوان کنندۀ زندگی رنج می برند، به ویژه بیماران مبتلا به پارکینسون، حمایت دارویی، فیزیکی و عاطفی به عمل می آورد. دارایی خالص کارمن الکترا ۱۶ میلیون دلار برآورد شده است.

اندی سرکیس ۵۳ ساله شد

اندرو کلمنت "اندی" سرکیس (Andy Serkis)، زادۀ 20 آوریل 1964، بازیگر، کارگردان و نویسندۀ انگلیسی است. شهرت او بیشتر به خاطر نقش های ضبط عملکرد شامل بازیگری ضبط حرکت یا موشن کپچر، انیمیشن و صدا پیشگی برای شخصیت های کامپیوتری مثا گالوم در سه گانۀ «ارباب حلقه ها» (2003-2001)، «هابیت: سفر غیرمنتظره» (2012)، شخصیت اصلی در فیلم «کینگ کونگ» (2005)، سزار در مجموعه فیلم های «سیارۀ میمون ها» (2011 تا اکنون)، کاپیتان هادوک/ سر فرانسیس هادوک در «ماجراهای تن تن» (2011) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، فرماندۀ بزرگ اسنوک در «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (2017) و بالو در «کتاب جنگل» (2018) است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

کار سرکیس در زمینۀ ضبط عملکرد از سوی منتقدان بسیار تحسین شده است. او برای کارش یک جایزۀ امپایر و دو جایزۀ ساترن دریافت کرده است. او برای بازی در نقش یان برادی، قاتل زنجیره ای در فیلم تلویزیونی انگلیسی «لانگفورد» (2006) نامزد دریافت جایزۀ گلدن گلوب و برای بازی در نقش ایان دوری، موسیقیدان موج نو و پانک راک، در فیلم زندگینامه ای «... و مواد و راک اند رول» (2010) نامزد جایزۀ بفتا شد. در سال 2015، او بازی در نقش کلاو، برای مجموعه فیلم های دنیای سینمایی مارول، را با فیلم «انتقام جویان: عصر اولتران» شروع کرد. سرکیس فیلم رمانیک «نفس بکش» را کارگردانی کرده و در فیلم پلنگ سیاه نیز بازی کرده است که در سال 2017 به نمایش در خواهند امد. وی در لندن یک کارگاه آموزشی ضبط حرکت به نام استودیوهای ایمجیناریوم دارد که برای اولین کار کارگردانی خود «کتاب جنگل» از آن بهره خواهد برد.

سرکیس در ژوئیۀ 2002 با لورن اشبورن بازیگر ازدواج کرد. آنها سه فرزند به نام های رابی، سانی و لوییس دارند. دارایی خالص اندی سرکیس 28 میلیون دلار برآورد شده است.

جیمز مک اووی 38 ساله شد

جیمز مک اووی (James McAvoy) بازیگر اسکاتلندی زادۀ ۲۱ آوریل ۱۹۷۹ است. او بازیگری را در نوجوانی با فیلم «اتاق مجاور» (۱۹۹۵) آغاز کرد و تا سال ۲۰۰۳ بیشتر در تلویزیون ظاهر شد تا این که اولین کار سینمایی اش را بازی کرد و پس از آن در هر دو حوزۀ سینما و تلویزیون به کار خود ادامه داد. مهم ترین کارهای تلویزیونی او درام «وضعیت فعلی»، درام کمدی «بی حیا» و مینی سریال علمی تخیلی «بچه های تلماسه اثر فرانک هربرت» هستند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

مک اووی در چندین نمایش تئاتر های وست اند هم اجرا کرده است و تا کنون سه بار نامزد دریافت جایزۀ بهترین بازیگر مرد لارنس اولیویه شده است. برای فیلم های انیمیشنی مانند «نومئو و ژولیت» و «آرتور کریسمس» (هر دو در ۲۰۱۱) نیز صداپیشگی کرده است.

مک اووی در سال 2003 در «ملکۀ بالیوود»، برداشتی هندی انگلیسی از نمایشنامۀ رومئو و ژولیت شکسپیر، نقش اصلی را بر عهده گرفت. پس از آن نقش مکمل آقای تامنوس را در «سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و کمد لباس» (2005) بازی کرد. با نقش آفرینی در درام «آخرین پادشاه اسکاتلند» (2006) نامزد دریافت چندین جایزه شد. درام رمانتیک و جنگی «تاوان» (2007) برایش نامزدی جایزۀ گلدن گلوب و دومین نامزدی جایزۀ بفتا را به همراه داشت. در تریلر اکشن «تحت تعقیب» (2008) نقش یک قاتل تازه تعلیم دیده را مقابل آنجلینا جولی بازی کرد.

پس از آن در نقش پروفسور جوان، چارلز اگزاویه، در فیلم ابر قهرمانی «مردان ایکی: کلاس » (۲۰۱۱) ظاهر شد و این نقش را در «مردان ایکس: روزهای گذشتۀ آینده» (۲۰۱۴) و «مردان ایکس: آخرالزمان» (۲۰۱۶) نیز تکرار کرد. مک اووی در سال ۲۰۱۳ در درام کمدی جنایی «کثافت» نقش آفرینی کرد و برندۀ جایزۀ بهترین بازیگر مرد فیلم های مستقل بریتانیا شد. در ۲۰۱۷، او در «شکافته» به کارگردانی ام نایت شیامالان، نقش کوین، مردی با ۲۳ شخصیت در جسم خود، را بازی کرد و تحسین منتقدان رادریافت کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

مک اووی در زمان بازی در «بی حیا» با بازیگر نقش مقابل خود آن ماری داف آشنا شد و در سال ۲۰۰۶ با او ازدواج کرد. آنها پسری به نام برندان دارند. آنها در سال ۲۰۱۶ اعلام کردند که قصد دارند جدا شدند، با این حال به خاطر پسرشان خانه ای مشترک در شمال لندن دارند. دارایی خالص جیمز مک‌اووی ۱۷ میلیون دلار برآورد شده است.

رابی امل ۲۹ ساله شد

رابرت پاتریک "رابی" امل (Robbie Amell) بازیگر و مدل کانادایی است. او به خاطر بازی در نقش استیفن جیمسون در سریال «مردم آینده»، رانی ریموند/فایرستورم/دثستورم در سریال «فلش»، فرد جونز در فیلم های «اسکوبی دو! رمز و راز آغاز می شود» و «اسکوبی دو! نفرین هیولای دریاچه»، پکستون فلین در فیلم «شکارچیان» و وسلی راش، نقش اصلی مرد در فیلم «داف» و همچنین نقش های تکرار شونده در سریال های تلویزیونی مانند «زندگی با درِک»، «ترو جکسون، معاون رئیس»، «تاریخ غیر طبیعی» و «انتقام» شناخته شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

از فیلم های دیگر امل می توان به «اصابت رعد وبرق» (2013)، «مکس» (2015)، «کد 8» (2016)، «نُه جان» (2016)، «آرک» (2016) اشاره کرد. کمدی ترسناک «بِیبی سیتر» و کمدی رمانتیک «اولین باری که همدیگر را دیدیم» با بازی امل در سال 2017 به نمایش در خواهد آمد. امل در سال 2008 با ایتالیا ریچی، بازیگر کانادایی، آشنا شد. آنها در آگوست 2014 نامزد شدند و در اکتبر 2016 با هم ازدواج کردند. دارایی خالص رابی امل 2 میلیون دلار برآورد شده است.

اندی مک داول 59 ساله شد

روزالی اندرسن "اندی" مک داول (Andie MacDowell)، زادۀ ۲۱ آوریل ۱۹۵۸، بازیگر و مدل آمریکایی است. اولین فیلم او «گریستوک: افسانۀ تارزان، ارباب گوریل ها» در سال ۱۹۸۴ بود و برای بازی در فیلم «...، دروغ و نوار ویدیویی» (۱۹۸۹) تحسین منتقدان را برانگیخت. پس از آن در چند فیلم مطرح ظاهر شد، از جمله «روز دوم ماه فوریه» (۱۹۹۳)، «چهار عروسی و یک تشییع جنازه» (۱۹۹۴). او در «کارت سبز» (۱۹۹۰)، «برش های کوتاه» (۱۹۹۳)، «مایکل» (۱۹۹۶) و «کثرت» (۱۹۹۶) نیز بازی کرده است. وی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ در سریال درام «خلیج سیدر» بازی کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

او مدل شرکت کالوین کلین و سخنگوی برند لورئال بوده و در سال ۲۰۱۶، ۳۰ سال فعالیت برای این برند را جشن گرفت. فیلم «کوه گرانیتی» و طنز موقعیت «آزمون و خطا» با شرکت او در سال ۲۰۱۷ به نمایش در می آیند.
مک داول در سال 1986 با پل کوالی، گله دار و مدل سابق، ازدواج کرد. آنها یک پسر به نام جاستین و دو دختر به نام های رِینی و سارا مارگارت دارند. این زوج در سال 1999 طلاق گرفتند. او در سال 2001 با تاجری به نام رت هارتزوک ازدواج کرد و در 2004 از او جدا شد. دارایی خالص اندی مک داول 20 میلیون دلار برآورد شده است.

جفری دین مورگان 51 ساله شد

جفری دین مورگان (Jeffrey Dean Morgan) بازیگر آمریکایی زادۀ ۲۲ آوریل ۱۹۶۶ است. او برای بازی در نقش جان وینچستر در «فرا طبیعی یا سوپر نچرال»، دنی دوکت در درام پزشکی «آناتومی گرِی»، کمدین در فیلم ابر قهرمانی «نگهبانان» (۲۰۰۹) و نیگن در «مرده های متحرک» مشهور است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

او در تعدادی از سریال ها نیز بازیگر مهمان بوده است، از جمله «بخش فوریت های پزشکی»، «انجل»، «واکر، رنجر تگزاس»، «سی اس آی»، «مانک» و ... . مورگان در سال ۲۰۰۷ در فیلم «شوهر تصادفی»، و در ۲۰۰۸ در تریلر «رزیدنت» و درام «روزهای خشم» نقش آفرینی کرد. در سال ۲۰۱۱ در تریلر جنایی «کشتزارهای کشتار تگزاس» در نقش بازرس پروندۀ قتل عام ظاهر شد. سال بعد در تریلر ترسناک «تسخیر» و فیلم جنگی «سحرگاه سرخ» نقش آفرینی کرد. در سال ۲۰۱۴، مورگان برای بازی در نقش جو دیماجو در مینی سریال چهار ساعتۀ «زندگی مخفی مریلین مونرو» انتخاب شد. در ۲۰۱۵، در تریلر رمزآلود «آرامش» هم بازی آنتونی هاپکینز و کالین فارل شد. وی هم اکنون در حال بازی در فیلم اکشن ماجراجویانۀ «وحشیگری» است که در سال ۲۰۱۸ به نمایش در خواهد آمد.

مورگان در سال 1992 با آنیا لانگوِل بازیگر ازدواج کرد. بعد از جدایی از او در سال 2003، مورگان در سال 2009 رابطه با هیلاری برتون را آغاز کرد. آنها در 2010 صاحب یک پسر شدند. دارایی خالص جفری دین مورگان‌ 8 میلیون دلار برآورد شده است.

جک نیکلسون 80 ساله شد

جان جوزف "جک" نیکلسون (Jack Nicholson)، زادۀ ۲۲ آوریل ۱۹۳۷، بازیگر و فیلم ساز آمریکایی است که بیش از ۶۰ سال از شروع فعالیتش می گذرد. نیکلسون برای بازی در طیف وسیعی از نقش های اصلی و مکمل، از جمله در فیلم های کمدی، عاشقانه و نقش ضد قهرمان ها و شخصیت های روان پریش شناخته می شود. او در بسیاری از فیلم هایش نقش انسانی بی نهایت بیگانه و به طور کنایه آمیزی سرگردان را بازی می کند که در برابر ساختار اجتماعی شورش می کند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

دوازده بار نامزدی نیکولسون برای جایزۀ اسکار، او را به بازیگر مرد با بیشترین تعداد نامزدی در تاریخ آکادمی اسکار تبدیل کرده است. او دو بار برندۀ اسکار بهترین بازیگر مرد شده است؛ یک بار برای «دیوانه از قفس پرید» (۱۹۷۵) و بار دیگر برای «بهتر از این نمی شه» (۱۹۹۷). او برای «شرایط مهرورزی» (۱۹۸۳) نیز برندۀ اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد. نیکولسون یکی از سه بازیگر مردی است که سه بار برندۀ اسکار شده اند.

نیکولسون یکی از دو بازیگری است که برای بازیگری در همۀ دهه ها از 1960 تا 2000 نامزد اسکار شده اند؛ بازیگر دیگر مایکل کین است. او شش بار جایزۀ گلدن گلوب دریافت کرده و در سال 2001 مفتخر به دریافت جایزۀ مرکز کندی برای یک عمر خدمت به هنر شد. او در سال 1994، یکی از جوان ترین بازیگرانی بود که جایزۀ دستاورد زندگی را از انستیتوی فیلم آمریکا دریافت کرد.

دیگر فیلم هایی که نیکولسون در آنها نقش آفرینی کرده است عبارتند از «ایزی رایدر» (۱۹۶۹)، درام «پنج قطعۀ آسان» (۱۹۷۰)، درام کمدی «آخرین مأموریت» (۱۹۷۳)، فیلم نئو نوآر رمزآلود «محلۀ چینی ها» (۱۹۷۴)، درام «مسافر (حرفه: خبر نگار)» (۱۹۷۵) و فیلم حماسی «سرخ ها» (۱۹۸۱).

او نقش جک تورنس را در فیلم ترسناک استنلی کوبریک، «درخشش» (1980)، نقش جوکر را در فیلم ابر قهرمانی تیم برتون «بتمن» (1989) و فرانک کاستلو را در درام جنایی نئونوآر مارتین اسکورسیزی، «رفتگان» (2006)، بازی کرد. فیلم های دیگر او عبارتند از درام حقوقی «چند مرد خوب» (1992)، فیلم رمزآلود «قول» (2001) به کارگردانی شان پن، درام کمدی «دربارۀ اشمیت» (2002) و «فهرست کارها» (2007).

نیکلسون در سال ۲۰۱۰، یک نقش مکمل در فیلم «از کجا می دانی» ساختۀ جیمز ال بروکس بازی کرد. در سال های پس از آن گزارش هایی شنیده شد مبنی بر این که نیکولسون به علت زوال حافظه بازنشسته شده است، ولی او در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که خود را بازنشسته نمی داند، بلکه فقط کم کار تر شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شاراپووا» تا «جک نیکلسون»

در فوریۀ ۲۰۱۷ گزارش شد که نیکلسون در بازسازی انگلیسی زبان «تونی اردمن» درام کمدی آلمانی اتریشی، روبروی کریستن ویگ بازی خواهد کرد. این اولین فیلم سینمایی او بعد از ۲۰۱۰ خواهد بود.

تنها ازدواج نیکلسون با ساندرا نایت بود که از سال 1962 تا 1968 طول کشید. آنها یک دختر به نام جنیفر دارند. او از سال 1989 تا 1994 با ربکا بروسار رابطه داشت و از او صاحب دختری به نام لورن و پسری به نام ریموند شد. دیگر رابطه های وی همگی کوتاه مدت بوده و به ازدواج منتهی نشدند. دارایی خالص جک نیکولسون 400 میلیون دلار برآورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اشلی جاد اصلا بهش نمیاد 49 ساله شده باشه .

    • sasan

      ماریا شاراپووا بی نظیره

    • نازنین

      میراندا می کر چ نازه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج