۵۲۲۶۲۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پیرترین پرنده جهان ۶۴ سال دارد

«ویزدم» پیرترین پرنده جهان است که ۶۴ سال سن دارد. ویزدم یک آلباتروس لیسان است، پرنده دریایی بزرگی که در محدوده اقیانوس آرام شمالی زندگی می کند و معمولا عمر طولانی، حدود ۴۰ سال دارد.

برترین ها: «ویزدم» پیرترین پرنده جهان است که ۶۴ سال سن دارد. ویزدم یک آلباتروس لیسان است، پرنده دریایی بزرگی که در محدوده اقیانوس آرام شمالی زندگی می کند و معمولا عمر طولانی، حدود ۴۰ سال دارد. ویزدم اولین بار در سال ۱۹۵۶ نشانه گذاری شد. بسیاری پرندگان نوارهای خود را قبل از اینکه جایگزین شوند از دست می دهند. بااین حال باندهای ویزدم دائما جایگزین شد و پرنده شناسان باتوجه به باندها که سوابق دقیق پرنده را مشخص می کنند، تشخیص داده اند که او حداقل ۶۴ سال دارد اما می تواند بزرگتر هم باشد.

جزایرمرجانی شمال غرب هاوایی محل زندگی 99.7 درصد از جمعیت آلباتروس ها است. ویزدم در این سن یک تخم گذاشته است. لیسان آلباتروس ها معمولا یک جفت در کل زندگی خود دارند اما ویزدم بیش از یک جفت داشته است. محققان تخمین می زنند که ویزدم بیش از 36 جوجه در طول زندگی خود بزرگ کرده است. آلباتروس ها تنها سالی یک تخم می گذارند و با جفتشان شش ماه صرف بزرگ کردن و غذادادن به جوجه شان می کنند. آن ها صدها کیلومتر روی دریا پرواز می کنند و با ماهی مرکب یا تخم ماهی بازمی گردند. تصور می شود که ویزدم 9.6 میلیون کیلومتر پرواز کرده که بیش از پانزده برابر فاصله زمین و ماه است. درشرایطی که جمعیت این پرنده از سال کاهش چشمگیری (70 درصد) از سال 1950 داشته است، ویزدم تبدیل به نمادی از امید و الهام شده است.
پیرترین پرنده جهان 64 سال دارد
پیرترین پرنده جهان 64 سال دارد
پیرترین پرنده جهان 64 سال دارد
پیرترین پرنده جهان 64 سال دارد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج