۵۲۲۷۱۳
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا ۲۰۱۷ دید

وبسایت هالیوود ریپورتر مجموعه ای از کمدی-درام های نامتعارف و مستندهایی که برای اولین بار ۱۹ تا ۳۰ آوریل در جشنواره نیویورک بر روی پرده به نمایش درآمده اند را جمع آوری کرده است.

برترین ها: وبسایت هالیوود ریپورتر مجموعه ای از کمدی-درام های نامتعارف و مستندهایی که برای اولین بار ۱۹ تا ۳۰ آوریل در جشنواره نیویورک بر روی پرده به نمایش درآمده اند را جمع آوری کرده است.

جشنواره فیلم ترایبکا که در روز چهارشنبه با نمایش مستند «کلایو دیویس: موسیقی متن زندگی ما» ساخته کریس پِرکل کار خود را آغاز کرد، در این مستند بازیگران برجسته ای نظیر آل پاچینو، زوئی دویچ، اد هلمز، تریسی لتس، زاکاری جان کوئینتو، ربه‌کا هال و بازیگران مطرح دیگری بازی کرده اند. پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بر روی این مستند نیز بی تأثیر نبود. پیروزی ترامپ باعث شد این مستند علاوه بر حضور بازیگران مطرح، ازنظر مستند سازی از خط سیر داستانی منسجم تری نیز برخوردار باشد.

کارا کاسومانو مدیر برنامه ریزی این مستند می¬گوید: «در جریان انتخابات اولویت های ما نیز برای ساختن این مستند تغییر کرد. این انتخابات به وضوح نشان داد که دنیاهای متفاوتی در این کشور وجود دارد و روایت¬های غیرداستانی سبک ارزشمندی را برای ارتباط و انتقال افکار فراهم می کنند.»

فیلم هایی همچون «نمایش ریگان» (The Reagan Show) که دوران ریاست جمهوری دونالد ریگان را از لنز دوربین ترسیم می کند و «ایکورن و طوفان آتش» (ACORN and the Firestorm)، مستندی که درباره گروه جنجالی، بحث برانگیز و سازماندهی شده ایکورن است، به بررسی اتفاقاتی در گذشته می پردازد که بر چشم انداز سیاست های دنیای امروز تأثیرگذار بوده اند. در این بین فیلم هایی با عنوان«دیدبان پلیس» (Copwatch) مستندی در مورد فعالیت های شهروندان عادی که فعالیت های نیروهای پلیس را زیر نظر دارند و فیلم «وقتی خدا می خوابد» (When God Sleeps) فیلمی درباره موسیقیدان ایرانی که از کشور خود تبعید شده، زمان حال را به تصویر می کشند.

جین روزنتهال که با همکاری رابرت دنیرو در سال ۲۰۰۲ این جشنواره را بنیان نهاده است می گوید: «این رویداد با خون ما عجین شده است، حادثه ۱۱ سپتامبر دلیلی شد برای پایه گذاری جشنواره ترابکا تا یادآور اهمیت و نقش هنرمندان و آثار سینمایی برای اتحاد میان مردم و آوردن امید بین آنها باشد.»

جشنواره ترایبکا از 19 تا 30 آوریل برگزار می شود. در زیر نام 23 فیلمی که برای اولین بار اکران شده اند و از دیدگاه پ هالیوود ریپورتر باید دید آورده شده است.

«گل» (Flower)

این کمدی سیاه داستان کاراکتر زوئی دویچ، نوجوان خودسر و سرکشی را روایت می کند که به تازگی به سن بلوغ رسیده و جویای کسب اعتبار و پذیرش در میان گروه های نامناسب است. اما وقتی با پسر چاق نامزد مادرش که به تازگی استفاده از مواد را ترک کرده آشنا می شود تغییر غیرمنتظره ای در روند زندگی او رخ می دهد. در این فیلم جسورانه به کارگردانی مکس وینکلر بازیگرانی همچون کترین هان و آدام اسکات با زوئی دویچ همبازی هستند.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«تامپر» (Thumper)

الیزا تیلور، بازیگر مجموعه تلویزیونی «صد نفر»، نقش دانش آموز دبیرستانی را بازی می کند که با رئیس پخش مواد مخدر، با بازی پابلو شرایبر، بُر می خورد. در این فیلم درام جنایی به کارگردانی جردن راس و تهیه کنندگی کری فوکوناگا بازیگرانی همچون لینا هیدی و بن فلدمن ایفای نقش کرده اند.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«ال ای ۹۲» (LA ۹۲)

دان لیندزی و تی جی مارتین، دو کارگردان هالیوودی، تصویری فیلتر نشده از شورشی که 25 سال پیش در لس آنجلس در پی تبرئه چهار افسر پلیس که به ضرب و شتم رادنی کینگ ، راننده تاکسی سیاه پوست، متهم شده بودند را به نمایش می گذارند. لیندزی می گوید: «شما چیزهایی را خواهید دید که برداشت و ادراک شما از درست و نادرست را به چالش خواهد کشید.»
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«کفتار» (Aardvark)

زاکاری جان کوئینتو نقش احساسی و چالش برانگیز مخترعی را بازی می کند که از بیماری توهم که رو به وخامت است رنج می برد. جان هم، برادر سرد مزاج او، بازیگر معروفی است و جنی اسلیت قادر نیست بین او و جان یکی را انتخاب کند. کارگردان این فیلم برایان شوآف در این فیلم با طنازی به بیان مزایا و معایب بار عاطفی مسائل انسانی می پردازد.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«الیان» (Elian)

مستند «الیان» به تهیه کنندگی الکس گیبنی داستان جالب الیان گونزالز، پسر بچه پنج ساله کوبایی تبار را که در روز عید شکرگزاری 1999 در تنگه فلوریدا از غرق شدن نجات می یابد روایت می کند. پس از اینکه مادرش و دیگر افراد در دریا ناپدید می شوند، کشمکش بین پدر کوبایی الیان گونزالز و بستگانش در میامی برای گرفتن حضانت او زوایای واضح تری از تنش های موجود پس از جنگ سرد بین آمریکا و کوبا را به تصویر می کشد. مستند از زبان الیان گونزالز که حالا 23 ساله شده روایت می شود. مستند توسط راس مک دونل و تیم گلدن کارگردانی شده است.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«ویرجینیای شیرین» (Sweet Virginia)

کریستوفر ابوت، بازیگر سریال تلویزیونی «دختران»، در نقش آدم‌کشی غیر قابل پیش بینی که در شهر کوچک آلاسکان خرابی بزرگی به بار می آورد ظاهر می شود. او با ستاره اسبق سوارکاری که نقشش را جان برنتهال بازی می کند دوست می شود. جِمی اِم تگ کارگردان فیلم می گوید: «فیلم در مورد بهبود یافتن زخم هایی است که انشان از گذشته به همراه خود دارد، در مورد انسان هایی که در کشمکش برای فرار از گذشته خود هستند.»
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«هوندروس» (Hondros)

این مستند به تهیه کنندگی جیک جیلنهال و ریوا مارکر بر روی زندگی کریس هوندروس، عکاس جنگ و برنده جایزه عکاسی، تمرکز می کند. هوندروس سال های بسیاری از عمر خود را شاهد کشمکش و جنگ بوده و سرانجام در سال 2011 در لیبی کشته می شود. در این فیلم تصویر صمیمی هوندروس توسط دوست دوران کودکی اش، گِرگ کمپبل، کارگردانی شده است. جیمی لی کرتیس تهیه کننده دیگر این فیلم است.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«هدر رفته! داستان غذاهای مانده» (Wasted! The Story of Food Waste)

«مقابله با پسماندهای غذایی نباید ملال آور باشد - در واقع یک مقابله خوشمزه است.»
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

این مستند به تهیه کنندگی آنتونی بوردین به کند وکاو در عوامل اصلی ولی ناشناخته ی مؤثر در هدر رفتن منابع غذایی - ازصنعت کشاورزی و صنعت ماهیگیری گرفته تا سوپرمارکت های زنجیره ای و کافه تریای مدارس- می پردازد و در کنار آن به معرفی و ستایش راهکارها و نوآوری های اجرایی برای از بین بردن این معضل همت می گمارد. این اثر به کارگردانی آنا چای و ناری کای مستندی با دغدغه های محیط زیستی است که در آن افرادی همچون دان باربر، ماریو باتالی، دنی بووین و ماسیمو بوتورا ظاهر شده اند. این مستند در بخش مخصوص جشنواره به مناسبت «روز زمین» اکران شد.

«اجازه» (Permission)

ربه‌کا هال به عنوان تهیه کننده و نقش مقابل دن استیونز در این درام-کمدی به عنوان یک زوج ظاهر می شود. گرچه این زوج از رابطه طولانی و پایدار خود رضایت کامل را دارند، ولی در عین حال آشنایی با افراد دیگر را نیز از دست نمی دهند. براین کرانو نویسنده و کارگردان این اثر روش های جلوگیری و مهار مشکلات، نگهداری از ازدواج، شروع یک خانواده و حفظ انسجام خانواده در موقعیت های دشوار را با ظرافت خاصی بررسی می کند. در این فیلم مورگان اسپکتور و جیسون سودیکیس بازی می کنند.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«نمایش ریگان» (The Reagan Show)

مستند «نمایش ریگان» به کارگردانی پاکو ولز و سیئرا پتنگیل بر اساس اخبار شبکه های مختلف در دهه 80 و نوارهای ویدئویی که توسط خود ریگان درست شده بود می باشد. اخبار و نوارهای ویدئویی که چهره دونالد ریگان را به عنوان مرد اول کاندیدای ریاست جمهوری به تصویر کشید. مردی که تجربه و قابلیت برجسته او در امر اجرا و داشتن روابط عمومی قوی از او فردی بی همتا در مقابل رقیب اصلی خود و رهبر شوروی سابق، میخائیل گورباچف، برای حضور در چشم انداز سیاست مدرن می ساخت.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«یک دختر مناسب» (A Suitable Girl)

مستند «یک دختر مناسب» به کارگردانی اسمریتی ماندرا و سارینا خورانا با دنبال کردن سفر چهار دختر جوان و مدرن به بررسی اساس ازدواج سنتی در هند می پردازد. در حالی که این چهار دختر تمام تلاش خود را می کنند که خانواده، شغل و دوستان را در کنار هم داشته باشند و هیچ کدام را فدای دیگری نکنند. در این میان بعضی از این دختران از وضع موجود به شدت بیزارند و فرصتی به آنها دست می دهد تا در مقابل ازدواج سنتی صحبت کنند.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«عاشقان» (The Lovers)

فیلم «عاشقان» به کارگردانی ازازل جیکوب و بازی تریسی لتس و دبرا وینگر، ازدواج مدرن زوجی را به تصویر می کشد که ازدواج به ظاهر موفق و مستدامی داشته اند، ولی هیچ علاقه ای بین آنها وجود ندارد و هر یک خارج از روابط زناشویی با شخص دیگری وارد رابطه شده است. این رویه ادامه دارد تا زمانیکه شخص مقابل هر یک از آنها خواستار تعهد در رابطه می شوند و اینجاست که هر دو برای حل و فصل این مشکل به طور دوستانه صحنه را ترک می کنند. حرکتی که به آشکار شدن روابط آنها در شبکه تلویزیونی A24 می انجامد.


«وضیت خاکستری» (A Gray State)

مستند «وضعیت خاکستری» به تهیه کنندگی ورنر هرتسوک سعی دارد به کاوش در قتل جنجالی فیلمساز، سرباز کهنه کار، شخصیتی کاریزماتیک و صدایی امیدبخش در بین گروه سیاسی الترنتیو رایت (Alt-right)، آقای دیوید کرولی و خانواده اش می پردازد. دیوید کرولی و خانواده اش در سال 2014 در منزلشان در مینه¬سوتا به قتل رسیدند. اریک نلسون این فیلم را بر اساس جستجو در فیلم ها، عکس ها و اسناد ضبط شده کرولی ساخته و پرداخته است.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«زبانه‌ی زنگ» (The Clapper)

در این فیلم طنز و رمانتیک - کمدی، به کارگردانی دیتو مانتیل، اد هلمز نقش فردی را ایفا می کند که در استودیو ضبط موسیقی کار می کند، ولی مسیر زندگی اش با مبتلا شدن به یک ویروس زیر و رو می شود. تریسی مورگان، آماندا سیفرید، آدام لوین و آلن تیک که به تازگی از دنیا رفته (2016) از بازیگران این فیلم هستند.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«راجر استون را برایم بگیر» (Get me Roger Stone)

دونالد ترامپ در فیلم جدید شبکه نتفلیکس به کارگردانی دیلن بنک، دنیل دی مارو و مورگان پِهمه حضور داشته است. این فیلم از نمایی نزدیک تر به نمایش حرفه و شغل سیاستمدار حقه باز و دوست قدیمی دونالد ترامپ، راجر استون، می پردازد. به گفته پِهمه راجر استون از یدک کشیدن این لقب زشت و زننده رضایت کامل را داشت.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«اِیکورن و طوفان آتش» (ACORN and the Firestorm)

روبن اطلس و سم پولارد کارگردانان این مستند، فعالیت های گروه سازماندهی شده (ACORN)، که نقش مهمی را در انتخابات ریاست جمهوری 2008 بر عهده داشتند به تصویر می کشند. گروهی که فعالیت های آنان منجر به پیروزی باراک اوباما در انتخابات سال 2008 شد.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید
در این درام سیاسی حزب محافظه کار به طرفداران اوباما اتهام تقلب و کلاهبرداری می زند و سعی دارد با یک دوربین مخفی شیوه های کسب درآمد و فعالیت های این گروه سازماندهی شده را به نمایش بگذارد. این تلاش ها به تاسیس برایت بارت نیوز، وبسایت خبری و محافظه‌کار آمریکایی، انجامید و شکاف موجود بین حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه را عمیق تر کرد. روبن اطلس می گوید: «هیچ وقت تصورش را نمی کردم که مستند اِیکورن اینگونه سیاست های حال حاضر را پیش بینی کند.»

«دیدبان پلیس» (Copwatch)

این مستند فعالیت های سازمان مردمی به نام «ما دیدبانان پلیس» را به تصویر می کشد. سازمانی که تحت عنوان اعتراضات غیرخشونت آمیز برای پایان دادن به خشونت های مأمورین به تصویر برداری از فعالیت های پلیس می پردازد. کامیلا هال کارگردان این مستند تصویری از فعالان این گروه که سر بزنگاه از خشونت های مأمورین تصویربردای کرده اند را ارائه می دهد. در میان این فعالان می توان رمزی اوترا را نام برد که از دستگیری مرگبار اریک گارنر تصویربرداری کرده است.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«من مدرک هستم» (I Am Evidence)

این مستند دلخراش به تهیه کنندگی ماریسکا هارگیتای به پرونده تجاوزهایی می پردازد که هنوز توسط پلیس بررسی نشده اند. پرونده های باز نشده ای که خود سمبل بی اعتنایی سیستم عدالت کیفری و نگرش متعصبانه آنها به آزارها و تجاوزهای جنسی بر اساس جنسیت، نژاد و طبقه اجتماعی قربانیان این تجاوزها در طول تاریخ است. این مستند محصول شبکه اچ بی او است و توسط تریش ادلسیک و گیتا گاندهیر کارگردانی شده است.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«از خاکستر» (From the Ashes)

مستند «از خاکستر» به کارگردانی مایکل بونفیگلیو کشمکش های موجود بین انجمن های مختلف در سرتاسر آمریکا را بر سر تآثیرات سوء صنعت زغال سنگ و دغدغه این انجمن ها در مورد آینده این صنعت با روی کار آمدن دونالد ترامپ را به تصویر می کشد. فیلم از موضوع جنگ بر سر زغال سنگ فراتر رفته و به بیان داستان های دلخراش و غم انگیز در مورد موضوعاتی مانند اقتصاد، وضع سلامت و تغییرات آب وهوایی که در خطر هستند می پردازد. نشنال جئوگرافیک، نشریه رسمی انجمن جغرافیای ملی، سر بزنگاه و درست زمانی که دونالد ترامپ قانون برنامه انرژی پاک را لغو کرد ازاین مسنتد استقبال کرد.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«جهنم بر روی زمین: سقوط سوریه و برخاستن داعش»(Hell on Earth: The Fall of Syria and the Rise of ISIS)

این مستند به کارگردانی سباستین جانگر و نیک کوئستد عواقب سیاسی و اجتماعی و از همه مهم تر تلفات انسانی جنگ سوریه را مطرح می کند. فیلم منتشر شده توسط نشنال جئوگرافیک شامل تصاویری از مبارزان کرد شنگال، نیروهای مسلح شیعه در عراق و حتی مبارزان وابسته به گروه القاعده در داخل و اطراف شهر حلب و رقه می باشد.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«ویتنی: می تونم خودم باشم» (Whitney: Can I Be Me)

این مستند به کارگردانی نیک برومفیلد داستان زندگی ویتنی هیوستون ستاره خواننده پاپ و نارضایتی او از زندگی خود را به تصویر می کشد. نارضایتی ای که به مرگ غم انگیزش در سال ۲۰۱۲ ختم می شود. برومفیلد برای ساخت این مستند تنها توانست از فیلمی که رودی دولزال از تورهای هیوستون در سال ۱۹۹۹ ساخته بود استفاده کند.
فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید

«دابکا» (Dabka)

در این فیلم که بر اساس واقعیت ساخته شده، شاهد ماجراجویی های غیرمعمول روزنامه نگاری بی تجربه به نام جی بهادر در سفرش به سومالی برای نوشتن کتابش، هستیم که توسط ایوان پیترز به تصویر کشیده می شود. برخد عبدی، ال پاچینو، ملانی گریفیت و مردم محلی که تجربه بازیگری ندارند در این فیلم بازی می کنند. کارگردان این فیلم برایان باکلی، جنبه های روشن کشوری مثل سومالی را به نمایش می گذارد و معتقد است که: «اخبار و رسانه ها فقط تصاویر لحظه ای از قحطی، دزدان دریایی و تروریست ها را نشان می دهند ولی مردم سومالی شوخ طبع هستند.»

فیلم های سینمایی که باید در ترایبکا 2017 دید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج