جاباما
۵۲۲۷۹۴
۱۶ نظر
۵۰۰۲
۱۶ نظر
۵۰۰۲
پ

قالیباف، روش مناظره احمدی نژاد را الگو قرار داده

محمد جواد حق شناس استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب به ارزیابی اولین مناظره ریاست جمهوری پرداخت.

اعتماد آنلاین: محمد جواد حق شناس استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب به ارزیابی اولین مناظره ریاست جمهوری پرداخت و گفت: مناظره ها در فضای رقابتی بخصوص انتخابات ریاست جمهوری که یک رقابت ملی را رقم می زند به اصل تبدیل شده و یکی از نقاط قوت رقابت انتخابات ریاست جمهوری است و اگر بتوانیم برای آن سازو کار مناسب و چارچوب های شناخته شده فراهم کنیم می توانیم به عنوان یک فرصت از آن استفاده کنیم.
وی به روند اولین مناظره کاندیداها اشاره و اظهارداشت: اگر بخواهیم از نامزدهای انتخاب ریاست جمهوری یک تقسیم بندی داشته باشیم به نظر می رسد که کاندیداها در دو جبهه سیاسی هستند و هر جبهه سه نامزد دارد و این سه نامزد به نوعی در کنار هم تعریف می شوند و به نظر می رسد که ما دو جبهه رقیب را در فضای اولین مناظره شاهد بودیم که در یک سمت آقایان میرسلیم، رئیسی و قالیباف هستند و در سمت دیگر آقایان روحانی، جهانگیری و هاشمی طبا.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: به نظر می رسد که نامزدهای یک جبهه، رقابتی را میان خودشان تعریف نکرده اند بلکه بیشتر سعی می کنند ضمن طرح مباحث و دیدگاه ها کمتر به همدیگر معترض می شوند. افراد این جبهه بیشتر در جهت تبیین دیدگاه ها و بعد پاسخگویی به اشکالات ،انتقادات و تخریب هایی که طرف مقابل حرکت می کنند.
حق شناس با بیان اینکه شیوه مناظره میرسلیم و هاشمی طبا به یکدیگر نزدیک است، خاطرنشان کرد: می توان گفت که عنصر رقابت جبهه ای در این انتخابات کاملا میان دو جبهه سیاسی پدیدار است. اما به لحاظ فردی آقایان میرسلیم و هاشمی طبا با توجه به اینکه در کانون رقابت های ریاست جمهوری قرار ندارند شاید کم حاشیه تر از دیگر کاندیداها هستند و سعی کردند که بیشتر مباحث را ایجابی پیش ببرند و به نوعی دیدگاه هایشان را مطرح کنند و زمانیکه می خواهند وارد عرصه تقابل شوند بیشتر سعی می کنند با طرح پرسش و سوال طرف مقابل را به چالش بکشند و شیوه ای که در این دو نفر می دیدیم خیلی به هم نزدیک است.

وی تاکید کرد: دو گانه آقایان روحانی- جهانگیری و آقایان رئیسی- قالیباف به نظر بنده رقابت را به شکل دوبل پیش می برد و توسط این نامزدها شاهد حرکت انفرادی نیستیم. بلکه مشاهده می شود که یک نوع هماهنگی درونی وجود دارد و اگر یکی از نامزدها مورد تعرض قرار گیرد عناصری که در آن جبهه و فضای دو گانه قرار دارد آن را به نوعی تهاجم به خود می داند و عملا سعی می کنند که همدیگر را پوشش دهند و در فضای رقابتی مکمل هم هستند

این فعال سیاسی اصلاح طب افزود: روندی که در این دوره مشاهده شد شاید از مناظره های پیشین متمایز بود. نقطه تمایز این مناظره با مناظرات پیشین وجود سیستم دوگانه ای است که در رقابت ها خودش را نشان داده و نسبتا پر رنگ دیده می شود.
حق شناس به حمله قالیباف به روحانی و جهانگیری اشاره کرد و گفت: آقای قالیباف انگار در نقش آقای محمود احمدی نژاد در سال 88 ظاهر شده و ایفای وظیفه می کند. ما در سال 88 شاهد یک فضای رقابتی نبودیم بلکه آقای احمدی نژاد به گونه ای وارد صحنه تبلیغاتی شد که بتواند در مناظره ها با ایجاد شوک و ضرباتی که در رقابت های سیاسی اخلاق گرا کمتر مورد توجه قرار می گیرد استفاده کند و به نتیجه برسد.
وی تصریح کرد: آقای قالیباف با الگو قرار دادن آقای احمدی نژاد به نظر می رسد این برداشت را دارد که چون روشی که ایشان دنبال می کرد به نتیجه خاص منجر شده بود این بار هم به نتیجه می رسد. بنابراین با این احتمال می خواهد نتیجه دلخواه خود را بدست آورد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اما به نظر بنده ایشان دچار اشتباه محاسباتی شده اند و لزوما استفاده از آن روش ها نتایج مطلوب را به بار نمی آورد و کسانی که مشاور ایشان هستند و این مشورت را به ایشان داده اند خیلی متوجه آثار این فضا بر علیه خود آقای قالیباف نیستند و امیدواریم در دو مناظره آینده شاهد این روش نباشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sam

      خوب کاری کرده

    • sam

      ببین خودتون هم بکشین بازم جواب نمیده
      ما کار میخوایم نه شعار

    • بدون نام

      دمت گرم احمدی نژاد چکار کردی که دنیا ازت تقلید میکنه

    • فرهاد

      معلوم نیست چرا اینا دائم میگن احمدی نژاد؟بابا مناظره ذاتا همینه که در حین اون به هر حال هر طرف نقطه ضعف طرف دیگه رو رو کنه.تو انتخابات آمریکا هم همینطور بود.البته ما با اونا زمین تا آسمون فرق داریم.ولی اگه غیر از این باشه که دیگه مناظره نیست.میشه سخنران عادی. .مردم از همین صحبتهای دو طرف وضعفهای دوطرف میتونن انتخاب درست بکنن وواقعیت رو تشخیص بدن.وگرنه اگه قرار به گپ وگفتگو باشه که هر کدوم بیان فقط خودشون رو نشون بدن وبرن.این حرفایی که میزنن در مورد احمدی تژاد به خاطر ضعفهایی هست که دولت در حال حاضر به خاطر عدم تحقق وعده ها داره.حتی اینکه یک هفته جنگیدن تا مناظره ها ظبطی باشه به خاطر همینه.والا چه دلیلی داره که ترس داشته باشن؟
      البته تجربه نشون داده که همیشه اصلاح طلبها در مواجه با انتقاد سعی دارن یا انکار کنن ویا با حاشیه سازی از جواب دادن طفره برن.به هر حال انچه مشخصه عملکرد دولت در عرصه میدانی این چهارساله که واقعن میشه گفت غیر از پر کردن جیب رانت خورها ومدیران مفت خور هیچی دیگه برای ما مردم نداشته.البته توهین وتضعیف ایران در منطقه به لحاظ برجام فراموش نشه.هنوز کشتار زایرای ایرانی توسط سعودیها وبیخیالی دولت یادمون نرفته.

    • بدون نام

      من اگر تردید داشتم که به قالیباف رای بدهم یا ندهم بعد از مناظره یقین پیدا کردم که به هیچ وجه به قالیباف رای ندهم چون رفتار درستی نداشت او هم اخلاق رو بلخت و هم مناظره رو

    • بدون نام

      زنده باد قالیباف.مرد مردان.شیر شیران.پیروز میدان انتخابات تویی سردار.

    • بدون نام

      افرین به احمدی نژاد ,خدا شاهده مرددد بود
      قالیباف هم اگه.میخاد مثل اون بشه که عالیییی
      در جواب دوست بالایییی قالیباف اخلاق رو نباخت فقط به بی ادبی اونا جواب داد,بی نظر شما ۴سال دروغگویی به مردم بی اخلا قی نیست

    • بدون نام

      اقای قالیباف اگه ازاحمدی حمایت کنه وراه ایشان رادنبال کنه مطمعنا 80درصد ارا را ازان خودمیکنه مردم دردمند وفقیر تواین 4ساله خیلی سختی کشیدن باورکنید دیگه میوه ام نمیشه خرید ازگرونی خدا لعنتتون کنه سرمایه دارهای ازخدابی خبر خصوصا دلالهای اقتصادی

    • بدون نام

      قالیباف مرد همیشه بازنده انتخاباته
      چهره اش بعد از سومین باخت دیدنی میشه
      باید سکان اجرایی رو به سادات داد
      رئیسی. اخلاق مدار و مدیر موفق

    • hamed

      خوب کاری میکنه احمدی نژاد تو دوتا انتخابات بود هردوبار پیروز شد خب اشکال روش چیه حمله به سبک رئال مادرید تو دل دفاع حریف

    • بدون نام

      اون که نابود شد, این هم......

    • بدون نام

      اصلاح طلبای وطن فروش

    • بدون نام

      اصل مناظره همین است
      به نقطه ضعف حریف حمله کن
      حالا که نتیجه مناظره به نفع روحانی و گروه نجومی بگیران نیست
      میخواهند قواعد بازی را به هم بزنند.

    • اریا

      اقای قالی باف با خرد کردن دیگران راه به جای نمیبری برنامت اعلام کن

    • بدون نام

      بعد از این مناظره نظر من و خانواده ام نسبت به قالی باف عوض شد و به آقای رئیسی رای خواهیم داد

    • رضاف

      اسم احمدی نژاد را چرا میارید فطولی اون به کسی نیامده اون یه مرد بود اینا.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج