۵۲۲۹۹۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حفاظت از محیط زیست در کشور، شعار نیست

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان گفت: محیط زیست جزو مواردی است که همه برای جمع کردن رای از آن استفاده می کنند اما در عمل کاری انجام نمی دهند و تنها در حد شعار باقی می ماند.

خبرگزاری مهر: شهرام کبودوند پور بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی موانع و راهکار های اشتغال دانش آموختگان محیط زیست که در آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: نبود مسئولین و دانشجویان در این جلسه نشان دهنده این است که مسئولین اهمیت خاصی برای جوانان قائل نمی شوند.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان اظهار داشت: آنگونه که مشخص است، عدم استقبال دانشجویان از این رشته نیز نشان می دهد که بیکار در این رشته وحود ندارد که استقبال خوبی از این مراسم نشد اما دلیل اصلی عدم اطلاع رسانی در خور برای این جلسه بود.

وی با بیان اینکه چرا می گوییم که بیکاری در رشته محیط زیست وجود دارد، افزود: محیط زیست جزو مواردی است که همه برای جمع کردن رای از آن استفاده می کنند اما در عمل کاری انجام نمی دهند و حرف هایشان تنها در حد شعار باقی می ماند.

کبودوند پور تاکید کرد: ای کاش نماینده مجلس که به این جسله دعوت شده بود اهمیت قائل می شدند و حضور پیدا می کردند تا این سخنان را بشوند و از دردهای دانشجویان آگاه شوند.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان اظهار داشت: اولین اشتباه در بیکاری اکنون جوانان را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام داد و مجوز تدریس به موسسات آموزشی را صادر کرد و از این رو پذیرش دانشجو در تمامی رشته ها سر به فلک کشید.

وی گفت: بسته بودن اقصاد کشور، تحریم های متعدد اقتصادی، نا امنی در منطقه و متکی بودن به حمایت دولت و کم رنگ شدن بخش خصوصی جزو دلایل بیکاری اکنون جوانان است.

کبودوند پور افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه ها به سنخیت ظرفیت های شغلی و پذیرش جنسیتی دانشجویان توجه نکرده و امروزه خانم ها در بخش آموزش عالی فعال تر از آقایان بوده در حالی که به دلیل محدودیت های منطقه ای برای خانم ها موانع شغلی بوجود آمده است.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان اظهار داشت: در اکثر ارگان ها از افراد متخصص با بحث مربوط به خود استفاده نمی شود و حتی در بحث انتخاب سر فصل های درسی نیز از افراد باتجربه استفاده نمی شود و نتیجه این می شود که دانشجویان تنها کتب را مطالعه می کنند و با کار عملی آشنایی ندارند.

کبودوند پور با بیان اینکه بیکاری آمار های بیکاری آنچنان واضح نیست، گفت: بیکاری انواع مختلفی دارد و بعضی افراد در صورت داشتن کار نیز راضی نمی شوند و خود را بیکار تلقی می کنند و بایددر این راه فرهنگ و تفکر خود را اصلاح کنیم.

وی افزود: دانشجویان با پایان فارغ التحصیلی منتظر رفتن به پشت میز هستند که این تفکر بسیار اشتباهی است چون باید جوانان اندیشه کارآفرینی داشته باشند و بتوانند برای خود و دیگران کار ایجاد کنند زیرا دولت نمی تواند فرصت های شغلی زیادی را ایجاد کنند پس باید خود شما به فکر باشید.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان اظهار داشت: احکام و قوانینی زیادی در رابطه با محیط زیست وجود دارد و ما از تمام مسئولین و نمایندگان خواستار این مسئله هستیم که قانون به ویژه اصل ۵۰ قانون اساسی رعایت شود.

وی افزود: در صورتی که قوانین اجرا شود مشکلات به حداقل خواد رسید و انجام قوانین نیز جز با نظارت صحیح صورت نمی گیرد.

کبودوند پور گفت: افراد زیادی بر این باور هستند که در خارج از کشور موفق می شوند در حالی که آنجا با کسی تعارف ندارند و نیر های ماهر و زبده را به کار می گیرند اما اگر شما نصف آن تلاش را در کشور و شهر خود خرج کنید قطعا به نتیجه مطلوب خواهید رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج