۵۲۳۰۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«رستاخیز» همچنان در هیات حکمیت

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» اعلام کرد: هیات حکمیت در حال بررسی و تعیین وضعیت این فیلم سینمایی است و پرداخت یک و نیم میلیارد تومان خسارت به صاحبان این اثر واقعیت ندارد.

خبرگزاری ایسنا: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رستاخیز» اعلام کرد: هیات حکمیت در حال بررسی و تعیین وضعیت این فیلم سینمایی است و پرداخت یک و نیم میلیارد تومان خسارت به صاحبان این اثر واقعیت ندارد.
«رستاخیز» همچنان در هیات حکمیت

طبق گزارش رسیده از کانال رسمی فیلم «رستاخیز»، تقی علیقلی‌زاده ـ تهیه‌کننده فیلم سینمایی رستاخیز ـ خبرهای منتشر شده مبنی بر صدور محکومیت و جریمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پرونده قضایی این فیلم را تکذیب و تاکید کرد که پرداخت ۱.۵ میلیارد به صاحبان فیلم واقعیت ندارد.

وی درباره روند قضایی پرونده فیلم «رستاخیز» گفت: شکایت ما به دیوان عدالت اداری که منجر به محکومیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، به دوران آقایان جنتی و ایوبی بازمیگردد. در همان زمان سازمان سینمایی درخواست تجدیدنظر داد که این دادگاه احتمالاً در آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گفته او در صورت محکومیت قطعی سازمان سینمایی در شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری، زمینه شکایت حقوقی متکی بر رای دیوان برای تعیین خسارت فراهم می‌شود.

در این گزارش آمده است، «پس از این تغییرات، یک هیات حکمیت با حضور چهره های فرهنگی تشکیل شد تا درباره این فیلم رایزنی‌هایی صورت پذیرد و در نهایت درباره اکران «رستاخیز» و همچنین سایر جزئیات تصمیم گیری نماید.»

براساس این خبر، فیلم سینمایی رستاخیز نخستین پروژه خصوصی است که به مضمون ارزشمند و ماندگار قیام عاشورا پرداخته که حتی نگاتیوهای فیلمبرداری‌ این اثر ، از سهمیه دولتی نبوده و جداگانه به کشور وارد شده و همچون همه پروژه‌های بین‌المللی از مرحله پیش از تولید دارای «طرح تجاری / Business Plan» بوده و سازندگان این تصور را داشتند که با اکران و عرضه وسیع این فیلم در کشورهای شیعه و مسلمان می‌توانند هزینه تولیدش را بازگردانند.

این فیلم تاریخی ، مذهبی و حماسی از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند. «رستاخیز» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت ٩ سیمرغ بلورین و تندیس بیرق طلایی (مصطفی عقاد) شد.

همچنین رستاخیز سیمرغ بهترین فیلم و سیمرغ بهترین کارگردانی را دریافت کرده و در جشنواره بین المللی غدیر در نجف اشرف و جشنواره بین المللی بغداد بعنوان بهترین فیلم مورد تحسین قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج