۵۲۳۱۴۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حمله سایبری چین به سامانه ضد موشکی تاد

شرکت امنیت سایبری فایرآی (FireEye)، در جدیدترین گزارش خود، اعلام کرد که عده‌ای از هکرها با پشتوانه دولتی، به برخی از شرکت‌های وابسته به سامانه موشکی تاد، نفوذ کرده‌اند.

وب سایت سایبربان: شرکت امنیت سایبری فایرآی (FireEye)، در جدیدترین گزارش خود، اعلام کرد که عده‌ای از هکرها با پشتوانه دولتی، به برخی از شرکت‌های وابسته به سامانه موشکی تاد، نفوذ کرده‌اند.

حمله سایبری چین به سامانه ضد موشکی تاد
سامانه ضد موشکی تاد، به‌تازگی در مناطقی از کره جنوبی و برای دفاع در برابر تهدیدات کره شمالی نصب شده است. چین، یکی از مخالفین سرسخت این رفتار آمریکا است و معتقد است که رادارهای سامانه موشکی تاد، می‌توانند تمام رفتارهای چین را در سطح منطقه، رصد کنند.

به اعتقاد کارشناسان امنیتی، چین در پاسخ به نصب این سامانه موشکی در کره جنوبی، کلیه طرح‌های اقتصادی کره را تحریم کرده و تهدید کرد در صورت ادامه فعالیت این سامانه موشکی در کره جنوبی، از یک سامانه تسلیحاتی جدید، رونمایی خواهد کرد.

شرکت امنیت سایبری فایرآی نیز به‌تازگی در گزارشی تأکید کرد که هکرهای چینی، به سامانه ضد موشک تاد نفوذ کرده‌اند. به ادعای فایرآی، چین از این حمله سایبری، بیشتر از آنکه به دنبال در اختیار گرفتن کنترل و فرماندهی سامانه تاد باشد، به دنبال جمع‌آوری اطلاعات بوده و قصد دارد تا این سامانه را بهتر بشناسند. در بخشی از این گزارش آمده است: «چنانچه فعالیت هکرها، به دلیل تلافی انجام شده باشد، باید نشانه‌هایی از تخریب هم به چشم بخورد، موضوعی که تاکنون در این حمله مشاهده نشده است. در این حمله، با هکرهایی مواجه هستیم که ترجیح داده‌اند ساکت بمانند و تا آنجایی که ممکن است، به جمع‌آوری اطلاعات از سامانه بپردازند.»

به ادعای شرکت امنیت سایبری فایر آی، دو گروه از هکرهای نظامی و دولتی چینی، به مؤسسات و سازمان‌های چینی حمله‌ور شده‌اند و به‌شدت مشغول جمع‌آوری اطلاعات هستند. البته این شرکت امنیت سایبری، به این موضوع نیز اشاره کرده است که حملات به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات، سابقه‌ای طولانی در دولت چین دارد و پیش‌ازاین حملات سایبری دنباله‌داری از جانب چین، به زیرساخت‌های کره جنوبی انجام شد که اغلب آن‌ها، به‌منظور سرقت اطلاعات اقتصادی صورت پذیرفته است.

پیش‌ازاین، اتهام حمله سایبری به سامانه‌های جنگنده فوق پیشرفته F-35 آمریکا یا سامانه ضد موشک پاتریوت هم به چین نسبت داده شده بود و آمریکا، همواره از حضور هکرهای چینی در صنایع پیشرفته نظامی خود ابراز نگرانی کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج