۵۲۳۱۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آثار داریوش مهرجویی در نمایشگاه کتاب

شهرام اقبال‌زاده که این روزها مشغول ویرایش رمان تازه‌ای از داریوش مهرجویی است، از حضور برخی از آثار این نویسنده و کارگردان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: شهرام اقبال‌زاده که این روزها مشغول ویرایش رمان تازه‌ای از داریوش مهرجویی است، از حضور برخی از آثار این نویسنده و کارگردان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

کتاب «دو خاطره: سفرنامه پاریس، عوج‌کلاب» به عنوان اثری چاپ اولی به قلم داریوش مهرجویی توسط انتشارات به‌نگار در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.
آثار داریوش مهرجویی در نمایشگاه کتاب

این کتاب مهرجویی دربردارنده روایت شخصی رویدادهایی است که این کارگردان سینما در دو مقطع زمانی با آن‌ها روبه رو بوده است. مخاطب، در بخش «سفرنامه پاریس» با خاطرات مهرجویی از حضورش در این شهر روبه‌رو می‌شود و در بخش دوم با نام «عوج‌کلاب» با روایتی از یک سوءتفاهم؛ سوء تفاهمی که مهرجویی را راهی بازداشتگاه می‌کند.

همچنین «سفر به سرزمین فرشتگان» که چندی پیش توسط انتشارات به‌نگار راهی بازار شده، از دیگر آثار مهرجویی است که به عنوان یکی دیگر از آثار چاپ اولی او در نمایشگاه کتاب حضور خواهد داشت. «سرزمین فرشتگان» ماجرای زوج جوانی است که راهی لس‌آنجلس می‌شوند با تصور این‌که آن‌جا سرزمینی بهشت‌گونه است در حالی که برای آن‌ها کم‌شباهت به جهنم نیست.

در واقع این رمان به ماجرای زن و شوهری تحصیل‌کرده می‌پردازد که هر دو در حوزه کاری خود نخبه‌اند اما کار چندانی برای آنان نیست. این زن و شوهر که یکی در رشته کامپیوتر و دیگری در رشته موسیقی فعال است در حالی که در ابتدای زندگی مشترک‌ گرفتار مشکلات مالی هستند برنده نوعی لاتاری می‌شوند و نویسنده با اتکا به همین ماجرا، به چگونگی برخورد با مهاجران در کشورهای اروپایی می‌پردازد.

چاپ دوم کتاب «آن رسید لعنتی» مهرجویی نیز در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. «آن رسید لعنتی» درباره سردرگمی و کلاف بازنشدنی مشکلات انسان‌ها در زندگی شهری است؛ حتی می‌توان گفت نقدی بر بروکراسی و زندگی مدرن است. با آن‌که شهری که داستان در آن می‌گذرد تهران است، اما اتفاقات داستان در هر شهر بزرگی می‌تواند بیفتد. در لابه‌لای این داستان با انسان‌های مختلفی برخورد می‌کنیم که همه غرق در مشکلات خود هستند. همه می‌خواهند به هم کمک کنند اما هیچ‌یک توان حل مشکلات خود را هم ندارد.

اقبال‌زاده همچنین از ویرایش یکی از تازه‌ترین نوشته‌های داریوش مهرجویی خبر داد. این اثر «برزخ ژوری» نام دارد که در آن نویسنده با علم کردن ماجرای کارگردانی شهیر به نوعی تلاش کرده تا مباحث فلسفی و بویژه فلسفه هایدگر را درباره مرگ مطرح کند.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج