۵۲۳۲۵۵
۵۳۶۹
۵۳۶۹
پ

۱۰ نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز

طراحی نمای ساختمان ها، یکی از جذابترین موضوعاتی است که یک معمار با آن مواجه می شود. نکته قابل تأمل سبکی است که در طراحی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

وب‌سایت خانه طرح - بهنام خیری: طراحی نمای ساختمان ها، یکی از جذابترین موضوعاتی است که یک معمار با آن مواجه می شود. نکته قابل تأمل سبکی است که در طراحی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. اینبار به سراغ ۱۰ نمای ساختمان یک طبقه و البته شگفت انگیز رفتیم! با ما در بررسی نمای این خانه های زیبا همراه باشید.

10 نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز

در طراحی نمای این ساختمان یک طبقه بسیار زیبا شاهد استفاده از نمای کلاسیک ( نمای رومی ) هستیم . همانطور که میدانید هزینه طراحی و اجرای این دسته از ساختمان ها بسیار بالا و پر هزینه است . پس اگر به دنبال خانه ای با شکوه هستید و البته جیب پر از پولی هم دارید انتخاب این سبک و نمای ساختمان را پیشنهاد می کنیم .

10 نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز

در بخش طراحی نما و محوطه سازی این بنا شاهد یک تقارن بسیار هوشمندانه هستیم . مرکز این تقارن یک فواره آب انتخاب شده است . هنگامی که شخص قصد ورود به این بنارا دارد، بیرون زدگی بخش نمای مرکزی به شکل جالب توجه ای خودنمایی می کند . تقارن در این سبک از ساختمان های یک طبقه رومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . موضوعی که در معماری سنتی ایرانی نیز شاهد آن هستیم .

10 نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز

این سبک از معماری و طراحی نما معمولا مخالفان و موافقان بسیاری دارد . بسیاری ، آن را نمایی فوق العاده تصور می کنند و عده ای نیز آن را یک نمای زشت خطاب می کنند . این سبک از نما که برگرفته از معماری مدرن است به لحاظ اصول زیباشناسی معماری یکی از نماهای زیبا در دنیای معماری محصوب می شود . در این نما شاهد بازی با احجام مکعبی شکل هستیم .

10 نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز

نمایی مدرن و برونگرا که دارای استخری نیمه پوشیده است . در طرحی این خانه دوبلکس نوعی تضاد بین دو رنگ سرد ( استخر ) و رنگ گرم ( سقف تراس ) مشاهده می شود که به تعادل رنگها منجر شده است .

10 نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز

در طراحی نمای این ویلای دوبلکس ، یک موضوع بسیار قابل توجه است . استفاده از بدنه سنگی و بتنی در کنار کف سازی و سقفی که از متریال چوب ساخته شده است. البته این ستون ها سنگی آنتیکی فقط برای جلب توجه و زیبایی نیستند . فراهم آوردن محیطی در جهت طبخ غذاهای کبابی و … در فضایی باز و البته با سقفی سرپوشیده یکی از اهداف طراحی نما بوده است . نمای ساختمان ویلایی

خاص تر از این نمی شود !!! استفاده از چوب ترمود در کنار نمایی از بتن سفید و فرمی که مناسب با اقلیم این منطقه ساخته شده است .

10 نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز

سادگی و هوشمندی در هزینه بیش از هر موضوع دیگری در طراحی نمای ساختمان یک طبقه بالا قابل لمس است . در بخش نما از مصالح سنگ آنتیک ، بتن و چوب ترمود استفاده شده است . در بخش نمای طبقه همکف از متریال سنگ آنتیک به دلیل مقاومت بیشترش در برابر ضربه و نفوض رطوبت استفاده شده است . هرچند این مقاومت خیلی بالا نیست اما قابل قبول است . در نمای طبقه اول از متریا بتن استفاده شده که به کاهش هزینه های نماسازی کمک کرده است . و در نهایت چوب ترمود به عنوان یک مکمل قوی بین متریال بتن و سنگ عمل کرده است .

10 نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز

استفاده از متریال فایبرگلاس نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که میتوان در طراحی نما استفاده نمود . پنل های فایبرگلاس دارای طرح و بافت های بسیار متنوعی است .

10 نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز

طراحی نمای این خانه دوبلکس به سبک کلاسیک انجام شده است . در طراحی نما شاهد یک درب با ظاهر بسیار بلند در کنار ستون و طاق های رومی شکل هستیم .

10 نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز

نمای مدرن با سقف شیروانی ، که سادگی را فریاد میزند ! نظر شما در مورد مجموعه ۱۰ نمای ساختمان یک طبقه چیست ؟

10 نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز
10 نمای ساختمانِ یک طبقه و البته شگفت انگیز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج