۵۲۳۲۸۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تمرکز هکرهای چینی بر روی آسیا

به اعتقاد کارشناسان امنیتی، هکرهای چینی بعد از توافق با امریکا تمرکز خود را بر روی آسیا قرار داده‌اند.

وب سایت سایبربان: به اعتقاد کارشناسان امنیتی، هکرهای چینی بعد از توافق با امریکا تمرکز خود را بر روی آسیا قرار داده‌اند.

تمرکز هکرهای چینی بر روی آسیا

طبق اعلام شرکت امنیت سایبری فایرآی (FireEye)، در گذشته، یک گروه هکری ناشناس شرکت‌های دفاعی و هوافضای امریکا را هدف قرار داد که پس از برخی توافقات درباره جاسوسی‌های سایبری بین چین و آمریکا، این حملات متوقف شد. اما در حال حاضر، این گروه هکری زیرساخت‌های حیاتی تمامی کشورهای واقع در آسیا را هدف قرار می دهد.

این گروه ناشناس با عنوان (Conference Crew) به معنی خدمه کنفرانس معروف شده، زیرا روش آن‌ها بر این اساس بوده که با ارسال ایمیل‌های آلوده با موضوع برگزاری کنفرانس، اقدام به آلوده کردن سیستم‌های کامپیوتری شرکت‌هایی می‌کرده است و این شرکت‌ها عموماً داده‌های زیادی را در درون خود ذخیره کرده‌اند. همچنین این گروه هکری زیرساخت‌های مخابراتی تعداد قابل‌توجهی از کشورهای حاشیه چین را نیز آلوده کرده است.

با توجه به گزارش شرکت فایرآی، کشورهایی که حمله در آن‌ها به ثبت رسیده عبارت‌اند از: هند، اندونزی، فیلیپین، ویتنام. همچنین برخی سازمان‌های هنگ‌کنگی و ماکو نیز موردحمله قرارگرفته‌اند.

به‌عنوان‌مثال در یک مورد، هکرها برای فریب اهداف خود، دعوت‌نامه‌ای جعلی با موضوع نشست امنیت سایبری در جاکارتا ایجاد کرده و آن‌ها را ملزم به دانلود فایل پیوست این ایمیل می‌کنند که درنتیجه سیستم افراد آلوده می‌شود. این فایل پیوست حاوی یک بدافزار بوده که اطلاعات موجود بر روی سیستم قربانی را جمع‌آوری و به سرقت می‌برد.

برایس بولاند (Bryce Boland)، مسئول ارشد فناوری اطلاعات شرکت فایرآی در حوزه آسیا و اقیانوس آرام، گفت: «کسی که این اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند ممکن است بخواهد در مفاهیمی چون حملات تاکتیکی از آن‌ها استفاده کند و باید دید چه تفکری در پس این جمع‌آوری اطلاعات نهفته است.»

وی افزود: «ممکن است این گروه هکری، حمله به زیرساخت‌های مخابراتی را باانگیزه‌های خاص، مانند پیدا کردن آدرس و ردیابی تلفن افراد انجام داده باشند. همچنین ابزارها و زیرساخت‌هایی که این هکرها استفاده کرده‌اند موجب شده تا مشخص شود این گروه متعلق به کشور چین است. »

تحلیلگران هشدار دادند که پس از توافق بین باراک اوباما (Barack Obama) و شی‌جین‌پینگ (Xi Jinping) در سال 2015، خیزش بالقوه ای در زمینه امور سایبری چین، علیه اروپا و آسیا رخ‌داده است. چین و ایالات‌متحده برای جلوگیری از سرقت سایبری و مالکیت معنوی با یکدیگر توافق کردند و همچنین استرالیا و چین توافقی مشابه در روزهای اخیر انجام دادند.

در گزارش امسال وزارت دفاع سنگاپور، آمده است که اطلاعات حدود ۸۴۰ نفر از نظامیان و کارمندان این وزارت خانه طی عملیاتی -هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده- به سرقت رفته است. هدف اصلی این‌گونه حملات به دست آوردن اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و محرمانه است، اما نکته اینجا است که این اطلاعات در سیستمی نگهداری می‌شد که به اینترنت متصل نبوده است و هنوز روش سرقت این اطلاعات مشخص نیست.

به نظر می‌رسد، این حمله سایبری در پی تنش بین سنگاپور و چین رخ‌داده است. این نکته مشهود است که اتفاقات فضای واقعی تأثیر مستقیم در فضای سایبر دارد و متأسفانه فضای سایبر به محل منازعه‌ی کشورها تبدیل‌شده است زیرا در این فضا می‌توان هویت خود را مخفی ساخت و اعمال مجرمانه یا جاسوسی انجام داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج