جاباما
۵۲۳۲۹۴
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

سختی های رسیدن به مریخ چه هستند؟

ترامپ طی یک تماس تلفنی با پگی ویتستون در ایستگاه فضایی بین‌المللی، به شوخی گفت امیدوار است ناسا بتواند فضانوردان را تا سال ۲۰۲۰ روی مریخ فرود آورد.

وب سایت کلیک: ترامپ طی یک تماس تلفنی با پگی ویتستون در ایستگاه فضایی بین‌المللی، به شوخی گفت امیدوار است ناسا بتواند فضانوردان را تا سال ۲۰۲۰ روی مریخ فرود آورد.


سختی های رسیدن به مریخ چه هستند؟

واضح است که این زمان بندی برای یک آژانس که از برنامه های خود برای رسیدن به مریخ تا دهه ۲۰۳۰ عقب است، غیر معقول به نظر می‌رسد. رسیدن به مریخ بسیار سخت است، و قطعات بسیاری باید گرد هم جمع شوند.

در اینجا لیست کارهایی که ناسا باید تا پیش از ۲۰۲۰ انجام دهد را مشاهده می‌کنید:

اتمام ساخت راکت. سیستم پرتاب فضایی قدرتمند ناسا تا اواخر ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ پرواز نخواهد کرد. این امر باعث می‌شود زمان زیادی برای آزمایش پرواز پیش از ارسال فضانوردان به سفر فرضی طولانی خود تا سال ۲۰۲۰ نداشته باشند.
اطمینان از اینکه هیچ‌کس قرار نیست بمیرد. سفر به مریخ احتمالا شش تا نه ماه طول می کشد. برای بدن انسان زمان زیادی است که بی وزنی را تحمل کند. این مساله باعث از بین رفتن استخوان شده و تابش های اعماق فضا باعث سرطان و صدمه به مغز و قبل می شود. این‌ها به‌جز بیکاری و خستگی است.
ساخت RV فضایی. می‌توانید تصور کنید ماه‌ها در یک فضاپیمای کوچک و به همراه دوستان فضانوردتان سر کنید؟ نه به این دلیل که کپسول اوریون برای سفرهای کوتاه طراحی شده است. برای سفرهای طولانی مانند سفر به مریخ، فضانوردان به جایی بزرگ‌تر برای زندگی به همراه محافظت از تشعشعات، سیستم حمایت از زندگی، بازیافت آب، ذخیره غذا و دستشویی نیاز دارند. ناسا هنوز طرحی منتخب برای زندگی ندارد چه رسد به اینکه شروع به ساخت کرده باشد.
غذا دادن به فضانوردان. ویکی کلوریس، فردی که مسئول تغذیه فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی است، می گوید طراحی غذا برای مریخ کار ساده ای نیست. شواهدی وجود دارد که پرتوهای اعماق فضا کیفیت مواد غذایی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که نه تنها بدمزه شود، بلکه دیگر مغذی نیز نباشد.
ساخت وسایل ارتباطی سریع‌تر. بسته به این‌که سیارات به چه صورت ردیف شده باشند، یک سیگنال تا ۲۴ دقیقه طول می‌کشد تا بین زمین و مریخ سفر کند. این زمان برای فضانوردانی که منتظر دستورالعمل هستند، زمان زیادی محسوب می‌شود.
وضعیت ستارگان. زمین و مریخ با سرعت های مختلفی به دور خورشید می‌گردند، ازاین‌رو گاهی بسته به چینش سیارات، مریخ به ما نزدیک‌تر یا دورتر می‌شود. ناسا می‌خواهد ماموریت را زمانی اجرا کند که مریخ به ما نزدیک تر است. تاریخ های پیش رو، جولای ۲۰۱۸ و اکتبر ۲۰۲۰ هستند. بنابراین اگر بخواهیم پیش از اتنخابات بعدی ریاست جمهوری به مریخ برویم، بهتر است چمدان ها را ببندیم و در اواسط سال آینده پرواز کنیم!
طرح برنامه ای برای بازگشت. رئیس جمهور چیزی در مورد بازگشت کاشفان به زمین نگفت، اما اگر بخواهیم فضانوردان بازگردند، باید یک وسیله فرار ارسال کنیم که بتواند آن‌ها را از مریخ به RV فضایی بازگرداند. این احتمالا طراحی مخصوص نیاز دارد که بتواند صعود کرده و مخزن آن پر از سوخت باشد. ما هنوز طرحی برای آن نداریم، اما مسئله‌ای نیست، طراحی راکت ارزان، آسان و سریع است.

برنده شدن در بخت آزمایی. رسیدن به مریخ دشوار است حتی اگر آهسته پیش برود. برنامه ناسا این است که چند میلیون دلار در سال، طی چند دهه آینده سرمایه گذاری کند. اما طبق بخری تخمین ها، سفر به مریخ ممکن است ۲ تریلیون دلار هزینه در بر داشته باشد. این هزینه را با بودجه سالانه ناسا مقایسه کنید که مبلغی معادل ۱۹ میلیارد دلار در سال است. و بخواهیم صادق باشیم، تمامی پول های دنیا نخواهد توانست زمان کافی برای تکمیل تحقیقاتی را فراهم کنند که بتوان اطمینان حاصل کرد فضانوردان ما تا سال ۲۰۲۰ سالم و منفجر نشده به مریخ می‌رسند.

سفر به مریخ می‌تواند یکی از دستاوردهای عظیم بشر باشد. یا اگر دچار مشکل شود، ممکن است یکی از غم انگیزترین پروازهای فضایی آمریکا باشد. مهم است که انتظارات واقع بینانه در مورد خطرات و سختی های این ماموریت داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزاد س

      چند مورد غلط املایی دارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج