۵۲۳۳۳۳
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

واشنگتن پست: قالیباف در مناظره شکست خورد

انتخاب به نقل از واشنگتن‌پست نوشت: ابراهیم رییسی روحانی اصولگرای ایرانی، مدعی اصلی رقابت با حسن روحانی رییس جمهور کنونی ایران در انتخابات پیش رو است؛ اما کاندیداتوری او با تردیدهایی همراه شده است.

انتخاب به نقل از واشنگتن‌پست نوشت: ابراهیم رییسی روحانی اصولگرای ایرانی، مدعی اصلی رقابت با حسن روحانی رییس جمهور کنونی ایران در انتخابات پیش رو است؛ اما کاندیداتوری او با تردیدهایی همراه شده است.

در دوره تبلیغات انتخاباتی ایران که به طور قانونی و سنتی دوران کوتاهی است کاندیداتوری رییسی به سرعت بعد از حضور ضعیف او در مناظره تلویزیونی با تردیدهایی همراه شد.

شش کاندیدای ایران که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند روز جمعه در اولین مناظره تلویزیون دولتی ایران حاضر شدند. این مناظره ها یکی از محبوب ترین برنامه ها در دوران تبلیغات انتخاباتی ایران است که تعداد بیشماری از مخاطبان را به خود جلب می کند. این مناظره ها که معمولا بیشترین تاثیر را دارد می تواند وضعیت یک کاندیدا را بهبود ببخشد یا او را تخریب کند. مناظره روز جمعه قرار بود بر موضوعات اجتماعی متمرکز باشد .

رییسی که گفته می شود کاندیدای اصلی اصولگرایان است به گفته برخی ناظران در این مناظره به طرز قابل توجهی ضعیف ظاهر شد و تاثیر کمی بر مخاطبان داشت.

او به طور ضعیفی درباره چند برابر کردن یارانه اقشار فقیر جامعه صحبت کرد و این گفتمان یادآور صحبت های محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران بود. با این حال احمدی نژاد از رییسی شخصیت کاریزماتری دارد.

رییسی به وضوح تصمیم دارد در این مناظره ها خونسرد بماند و از هر نوع رویارویی مستقیم با دیگر کاندیداها اجتناب کند. به گفته یک تحلیلگر، رییسی فارغ از اینکه سوالات چه بود سعی می‌کرد بر سیاست هایش درباره اقشار محروم و ضعیف جامعه، بیکاری و ایجاد خانه های دولتی تاکید کند.

روحانی که از سال ۲۰۱۳ رییس جمهور ایران است بارها به دلیل استراتژی هایش در قبال غرب و سیاست جذب سرمایه های غربی مورد انتقاد قرار گرفته است. اصولگرایان مدعی اند که منافع حاصل از برجام برای مردم عادی ملموس نبوده است.

در این مناظره جهانگیری معاون اول روحانی و قالیباف شهردار تهران اصلی ترین چالش ها را با هم داشتند. قالیباف در مناظره از روحانی شکست خورد. قالیباف از اظهارات پوپولیستی برای حمله به دولت روحانی استفاده کرد.

بر اساس گفته های تحلیل گران جهانگیری قرار است در نهایت به نفع روحانی کنار بکشد. نقش او کاندیداتوری در سایه به نفع رییس خود است.

به گفته مخاطبان مناظره، توانایی رییس جمهور در مناظره ها همچنان خوب ارزیابی شده است.

روحانی در این مناظره گفته که اگر اقدامات دولت او نبود حتی همین عزیزان شرکت کننده در مناظره هم امروز نمی توانستند در اینترنت تبلیغات کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      زنده بادقاليباف

    • hamed

      ماس مالی حدی داره امروز مردم با یه متد جدید وارد شدن شما شکست ترامپ رو پیش بینی کردید شد ریس جمهور امریکا

    • بدون نام

      اگر واشگنتن پست گفته شکست خورده پس بدونید قطعا پیروز مناظره شده

    • بدون نام

      به روباهه گفتن شاهدت کیه گفت.....

    • بدون نام

      بد نگفته !

    • بدون نام

      چطورزمانی که بی بی سی فارسی وصدای آمریکا پیروزی قالیباف روتایید کرد مطلبشوانعکاس ندادید؟؟؟

    • متین

      قابل توجه چهاردرصدیها
      برای مشخص شدن پیروز میدان نیازی نیست به رسانه های بیگانه پناه برد
      شکست خورده مناظره ازلرزش دستانش مشخص بود!!

    • بدون نام

      قاليباف شکست نخورد ..له شد

    • مهدی خسروی

      هه همه میدونن تو مناظره روحانی بود ضعیف عمل کرد حتی bbc هم به موفق بودن قالیباف اشاره کرد بعد شما دارید چی میگید برا خودتون ؟

    • علی

      هر کسی را بهر کاری ساختند بااحترام به تمامی نامزدها باتوجه به سوابق آقای روحانی درنمایندگی مجلس .جبهه و جنگ وامنیت ملی کشور واینکه ظرفیت خزانه کشور را هم میداند و4 سال با سختترین شرایط کشور را اداره کرده وسرنخ کاردستش هست تا دیگری بیاید یکدوره آببندی کند این اوست که میتواند درشرایط بسیارحساس جهان و منطقه کشور را بادرایت اداره کند باتیم مجهز وبرجام علیرغم سیاهبازیهای دشمنان خارجی وداخلی نقطه عطف کارنامه اوست باوجود اینکه درسازمان ملل ذیل فصل هفتمی بودیم وشبه جنگ سایه میگسترد.عده ای برخلاف این موضوع اصرار بر نفی آن ونادیده گرفتن زحماتش دارند اصلا نرمش قهرمانانه ما به این خاطر بود..نقل است حضرت عیسی ده نفر مرد نابینا و کور را شفاداد تا بپاخاستند9 نفرشان پا به فرار گذاشتند و فقط یکی گفت یا عیسی متشکرم دستت درد نکند من ب خلاف آن 9نفر ناسپاس نیستم!

    • جوان

      روحانی هیچ کاری نکرد دیگه اعتماد نداریم بهش

    • کبری

      منم حاضرم و میگم قالیباف

    • بدون نام

      واشنگتن پست طرندار آقای روحانیه پس نباید خوشحال بود باید گریه گرد!نتیجه اش همین مذاکره تیم هسته ای... واقعا چرابازهم دارند مارو تحریم کنند؟!یعنی این نشانه ضعف آقای روحانیه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج