۵۲۳۳۸۵
۵۰۷۰
۵۰۷۰
پ

میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۷؛ خودرویی سنتی اما قابل اطمینان

وقتی از بیرون به لنسر ۲۰۱۷ نگاه می کنیم، مانند دیگر ماشین های مدرن امروزی به نظر می رسد اما وقتی سوار این ماشین می شویم، داستان متفاوتی را شاهد هستیم.

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: پیدا کردن میتسوبیشی لنسر ۲.۴ که قرار بود آن را آزمایش کنیم، در یک پارکینگ شلوغ که ماشین هایی با انواع رنگ و مدل های مختلف پارک شده بودند کار سختی بود. سرانجام پس از جستجوی بسیار، ماشینی با عرض کم و ارتفاع زیاد با چراغ های عقب خاص را دیدم که به مشخصات ماشین مورد نظر ما بسیار نزدیک بود؛ وقتی برای اولین بار سوار میتسوبیشی لنسر ۲.۴ شدم، محیط گرم و فضای زیبای داخل آن به همراه صفحه لمسی ۶.۱ اینچی و کنترل های جلوی راننده نظر من را به خود جلب کرد.
میتسوبیشی لنسر 2017؛ خودرویی سنتی اما قابل اطمینان

این مدل برای اولین بار در بازار آمریکا در سال ۲۰۰۸ به فروش رفت و با نام میتسوبیشی لنسر روانه بازار شد. اما پس از مدتها، این بار شاهد یک سدان کامپکت دیگر با طراحی جدید از سوی کمپانی میتسوبیشی هستیم که رقبایی همچون سوبارو ایمپرزا،هیوندای النترا و هوندا سیویک که همگی برای سال ۲۰۱۷ با مدل های جدیدی در بازار حضور خواهند داشت را در کنار خود می بیند. در مقایسه با دیگر رقبا، به نظر می رسد تغییرات اعمال شده در میتسوبیشی لنسر جدید، چندان چشمگیر به نظر نمی رسد.

وقتی از بیرون به لنسر 2017 نگاه می کنیم، مانند دیگر ماشین های مدرن امروزی به نظر می رسد اما وقتی سوار این ماشین می شویم، داستان متفاوتی را شاهد هستیم. به محض ورود به ماشین، اسلات پلیر CD که در جلوی ماشین قرار داده شده است چشم ما را به خود جلب کرد که البته بسیار کوچکتر از مورد مشابهی است که در رقبا دیدیم.
میتسوبیشی لنسر 2017؛ خودرویی سنتی اما قابل اطمینان

با نگاه به قسمت مرکزی کنسول، شاهد شیفترهای ساده و یک ترمز دستی با طراحی سنتی و تعداد کمی سوییچ هستیم. نکته عجیب دیگری که جلب نظر می کرد این بود که جنس دکمه استارت این ماشین از یک پلاستیک ساده بود. دو گیج سرعت سنج نیز در جلوی راننده قرار گرفته است که کیفیت وضوح صفحه آنها کمی پایین به نظر می رسد.

با شروع به رانندگی با این ماشین در می یابید که ضعف دفع صدای سیستم تعلیق در ماشین وجود دارد و صدای موتور، باد، جاده سمفونی جالبی در اتاق ایجاد می کنند که تنها می توان با بلند کردن صدای سیستم صوتی راک فورد فوزگیت این ماشین می توان از شر آن خلاص شد.البته موتور در حالت توقفف صدای زیادی ندارد ولی هنگامی که از CVT در حین رانندگی استفاده می شود، این صدا کمی اذیت کننده است. البته با این حال می توان از این نقیصه عبور کرد چرا که در این کلاس بسیاری از رقبا نیز این نقص را دارند و در کاهش صدای کابین ضعیف عمل کرده اند.
میتسوبیشی لنسر 2017؛ خودرویی سنتی اما قابل اطمینان
طبق انتظاری که داشتیم، سیستم سرگرمی این ماشین، به روز نیست و بسیار کند عمل می کند اما شما می توانید گوشی خود را از طریق بلوتوث به آن متصل کنید و با فرمان صوتی با سیستم هندزفری FUSE ارتباط برقرار نمایید. ویژگی ایمنی اکتیو مثل ترمز اتوماتیک و هشدار نقطه کور به تازگی در این ماشین قرار داده شده است که در مدل های قدیمی لنسر آنها را نمی دیدیم.

در طول سالیان گذشته، بسیاری از ماشین های کامپکت مدرن به بازار عرضه شده اند که توانسته اند بسیاری از مشکلات فعلی لنسر ۲۰۱۷ را بر طرف کنند. در این لسنر شاهد افزایش سایز صفحه نمایش سرگرمی و اطلاعات کنترلی راننده هستیم. البته سیستم سرگرمی این ماشین نسبت به مدل های قبلی سریع تر محسوب می شود و امکان اتصالگوشی های هوشمند با برنامه هایی مثل اپل کارپلی و اندروید اتو را به راننده می دهند.رادیوی ماهواره ای سیریوس XM یکی از امکانات جالب لنسر است اما در مدلی که ما آن را تست کردیم، این آپشن وجود نداشت.
میتسوبیشی لنسر 2017؛ خودرویی سنتی اما قابل اطمینان
کنسول های مدرن امروزی در ماشین های جدید اغلب فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهند به طوری که سرنشینان ماشین های جدید احساس می کنند در اتاق پذیرایی نشسته اند و در لسنر 2017 نیز شاهد چنین ویژگی هستیم. البته در ماشین های کامپکت تقریبا گران قیمت کنونی نیز راننده به زحمت صدای کمک فنرهای عقب ماشین را می شنود اما متاسفانه این مورد را در لنسر 2017 شاهد نبودیم.

با توجه به همه این نقایص اما لنسر 2017 آنقدرها هم بد نیست. میتسوبیشی آپشنی را در این لنسر ارئه داده است که در هیچ یک از رقبایش شاهد آن نیستیم. این آپشن، گزینش تغییر حالت ماشین نام دارد که ارتباط مستقیم با درگیر کردن تمامی چرخ های ماشین برای رانندگی دارد. این ماشین قادر است در وضعیت اقتصادی و اسپورت نیز حرکت کند. اما ویژگی گزینش حالت رانندگی عملکرد بهتری را نیز ارائه می کند چرا که با چرخاندن ساده آن می توان محور عقب یا جلوی این ماشین را درگیر کرد.
در این حالت، راننده دو وضعیت پیش رو دارد: راننده می تواند ماشین را در حالت اقتصادی در جاده های خشک یا بزرگراه ها با یک محو براند و یا تغییر حالت دهد و از هر چهار چرخ و دو محور ماشین با توجه به شرایط جوی که نیاز به قدرت بیشتری است، استفاده کند؛ این سیستم به طور مساوی نیروی تولید شده توسط موتور را بین چرخ ها توزیع می کند.با استفاده از قفل سیستم بر روی استفاده از دو محور، حداکثر قدرت کشش را در ماشین شاهد هستیم که این حالت بیشتر برای مسیرهای لغزنده مثل جاده های برفی یا پوشیده از شن مناسب است اما وقتی در مسیرهای شلوغ و پرترافیک رانندگی می کنید، توصیه می شود که حتما حالت ماشین را بر روی استفاده از یک محور قرار دهید چرا که در مصرف سوخت، صرفه جویی میشود.

لنسر ۲۰۱۷ برای رانندگی در حوالی شهر نیز شتاب خوبی از خود نشان داد. ماشینی که ما سوار بر آن بودیم از موتوری با ۱۶۸ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۶۷ پوند فوتی با پیشرانه ۲.۴ لیتری چهارسیلندر که به سیستم CVT مجهز شده بود، استفاده می کرد. در تستی که انجام دادیم، این لنسر ۳۲۲۱ پوندی توانست ظرف مدت ۷.۸ ثانیه به شتاب ۶۰ مایل بر ساعت برسد که کمی بهتر از رقیب خود یعنی سوبارو ایمپرزا که قدرت موتورش ۱۵۲ اسب بخار بود، محسوب می شود چرا که سوبارو ایمپرزا ظرف مدت ۹ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت می رسد اما هوندا سیویک با موتور ۱۷۴ اسب بخاری توربوشارژ خود قادر است ظرف ۶.۸ ثانیه به این سرعت دست یابد. و بدترین رکورد در این کلاس را مدل محبوب تویوتا کرولا ۲۰۱۶ با موتوری ۱۲۳۲ اسب بخاری دارد که ظرف ۹.۸ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت می رسد.
میتسوبیشی لنسر 2017؛ خودرویی سنتی اما قابل اطمینان

لنسر ۲۰۱۷، توانست ظرف ۲۷.۶ ثانیه پیست استاندارد ما را پشت سر بگذارد که زمانی برابر با سوبارو ایمپرزا و سریعتر از کرولا با رکورد ۲۸.۳ ثانیه محسوب می شود. البته این رکورد کمی ضعیف تر از هوندا سیویک با ۲۷.۴ ثانیه محسوب می شود. در تست ترمز نیزف لنسر ۲۰۱۷ توانست پس از طی ۱۲۲ فوت از سرعت ۶۰ مایل بر ساعت به ایست کامل برسد که رکوردی بدتر از سوبارو ایمپرزا و سیویک به ترتیب با ۱۱۸ فوت و ۱۲۰ فوت و بهتر از کرولا با ۱۳۱ فوت محسوب می شود.

لنسر ۲۰۱۷ ممکن است بتواند تا حدی با مدل های جدید رقبا، رقابت کند اما پلتفرم این مدل حکایت از قدیمی بودن آن دارد چرا که در آزمایشات تصادف نمرات خوبی کسب نکرد و این در حالی است که سوبارو ایمپرزا، هوندا سویک، تویوتا کرولا بالاترین امتیازات را در این زمینه با کسب ۵ ستاره از NHTSA کسب کرده اند و لنسر ۲۰۱۷ تنها موفق به کسب ۴ ستاره شده است. مصرف سوخت بهینه نیز از دیگر مواردی است که نشان از مدرن نبودن لنسر ۲۰۱۷ می دهد. به طور ترکیبی شهر و بزرگراه این ماشین با هر گالن قادر است با استفاده از تک محور خود، ۲۶ مایل را طی کند و این در حالی است که این عدد در سوبارو ایمپرزا دو محوره ۳۲ است. با این حال، این کامپکت اسپورت حال و هوای سواری با یک ماشین اسپورت را به سرنشینان می دهد اما این در حالی است که فرمان آن تحت کنترل کامل راننده نیست و روی ترمزهای آن نیز نمی توان حساب زیادی کرد و تنها از منظر طراحی خارجی آن، ظاهر زیبایی را شاهد هستیم.
میتسوبیشی لنسر 2017؛ خودرویی سنتی اما قابل اطمینان

قیمت پایه لنسر ۲۰۱۷ حدود ۱۸۶۳۰ دلار بر آورد می شود که کمی از قیمت سوبارو ایمپرزا که ۱۹۲۱۵ دلار است پایینتر است. ماشینی که در اختیار ما بود، لنسر SEL دو محوره بود که بهترین تریم لنسر ۲۰۱۷ محسوب می شود که از امکاناتی مثل سیستم صوتی ۷۱۰ واتی راکفورد و سقف خورشیدی استفاده می کند. از دیگر آپشن های این ماشین می توان به چرخ های ۱۸ اینچی و چراغ های LED و سنسور باران و صندلی های چرمی و صفحه لمسی ۶.۱ اینچی با پورت های USB و بلوتوث اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج