۵۲۳۳۸۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آیین دیدار با عوامل مستند فرخی یزدی

آیین دیدار با عوامل مستند فرخی یزدی ‌۱۸ اردیبهشت ماه در موزه سینما برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: آیین دیدار با عوامل مستند فرخی یزدی ‌۱۸ اردیبهشت ماه در موزه سینما برگزار می‌شود.

این در حالی است که مستند «فرخی یزدی» بناست روز جمعه، ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ در خانه هنرمندان برای اکران عمومی به نمایش درآید.
آیین دیدار با عوامل مستند فرخی یزدی

«فرخی یزدی» عنوان مستندی به کارگردانی هومن ظریف است که کار تصویرسازی و تدوین آن را اسماعیل جعفری بر عهده دارد. موسیقی این فیلم مستند را خورشید سیاه ساخته و راوی آن مسعود رایگان است.

در توضیح این فیلم آمده است: «فرخی یزدی را نه می‌توان ادیب دانست و نه سیاستمدار. چون اگر ادیب بود، در زمان حیات کوششی برای جمع‌آوری آثارش در قالب یک دیوان انجام می‌داد و اگر سیاستمدار بود، در برابر پیشنهادهایی که اجازه حیات به او می‌داد، سرخم می‌کرد و بیشتر زنده می‌ماند.

فرخی یزدی در این مستند، با همه اشتباهات و دلاوری‌های زبانی و قلمی چه در ساحت رسانه روزنامه طوفان و چه در پارلمان شورای ملی به تصویر کشیده شده است. غیر از زندگی و فرارهای شهر به شهر و کشور به کشور او، از تحصن او در سفارت شوروی هم گفته‌ایم و از تلاش‌های قلندرانه او برای دفاع از مشروطه نوپای ایران نیز به همت هنرمندان سخن به درازا کشانده‌ایم.

نحوه مرگ، لب دوختگی و جستجوی مزار او در کنار بررسی تاریخچه روزنامه‌نگاری از دریچه فعالیت‌های او به موازات بررسی موسیقایی اجراهایی که از شعر او شده است و تحلیل ویژگی‌های شعرش، از دیگر مسائل مطرح شده در این مستند به شمار می‌آیند.

این مستند پژوهشی با همکاری گروه موسیقی خورشید سیاه و خوشنویسی سید مهدی علوی و روایت بزنگاه‌های تاریخی توسط مسعود رایگان به صورت بصری درآمده است.

در نخستین ثانیه‌های مستند، بخشی از شعر مانیفست ویکتور خارا با صدای احمد شاملو، با اجرای یک رباعی از فرخی یزدی به همت گروه موسیقی خورشید سیاه، آغاز می‌شود.

فرخی یزدی (۱۲۶۸ خورشیدی - ۲۵ مهر ۱۳۱۸) شاعر و روزنامه‌نگار آزادیخواه و دموکرات صدر مشروطیت است. وی سردبیر نشریات حزب کمونیست ایران از جمله روزنامه وطن بود. او همچنین نماینده مردم یزد در دوره هفتم مجلس شورای ملی بود و در زندان قصر فوت کرد و مدفن او نامشخص است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج