جاباما
۵۲۳۴۵۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

پروژه‌های شهرداری در انحصار افراد خاص است

نماینده مردم تهران با تاکیدبراینکه پروژه‌های شهرداری در انحصار افراد خاص است، گفت: آقای قالیباف هیچ‌گاه اجازه ورود نیروهای کارآمد به مناقصات و پروژه‌های شهرداری را نمی‌دهد.

خبرگزاری ایلنا: نماینده مردم تهران با تاکیدبراینکه پروژه‌های شهرداری در انحصار افراد خاص است، گفت: آقای قالیباف هیچ‌گاه اجازه ورود نیروهای کارآمد به مناقصات و پروژه‌های شهرداری را نمی‌دهد.

طیبه سیاووشی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم درباره ادعاهای قالیباف در مناظره انتخاباتی اظهار کرد: اظهارات ایشان برنامه محور نبود، بلکه تنها طرف مقابل را به چالش می‌کشیدند و بیشتر برنامه‌های دولت یازدهم را هدف قرار داده بود.

او با بیان اینکه آقای قالیباف گزارش عملکردی را از شهر تهران ارائه می‌داد که بخشی از این گزارش ایده‌ال‌های مردم تهران است، گفت: آنچه که آقای قالیباف به عنوان عملکردش در شهرداری مطرح کرد در حقیقت آرزوهای مردم تهران است که هنوز تحقق پیدا نکرده؛ مانند کمربند فضای سبز، که آقای قالیباف معتقدند؛ در اطراف تهران کشیده شده، در حالی که این موضوع هنوز تحقق پیدا نکرده است.

طیبه نماینده مردم تهران: پروژه‌های شهرداری در انحصار افراد خاص است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با انتقاد از تکه کلام‌های قالیباف در مناظره، گفت: او مدام به آقای روحانی می‌گفت به دوربین زل می‌زنید و دروغ می‌گویید در حالی ‌که خودش در مقابل دوربین از عملکردی صحبت می‌کرد که برای مردم تهران همچنان یک ایده‌الی است که تحقق پیدا نکرده است.

سیاووشی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی آقای قالیباف درباره اشتغال عنوان کرد: معتقدم ایجاد شغل نیاز به زیرساخت‌های اساسی دارد و وعده‌های اینچنینی درباره اشتغال به مردمی که مهمترین مسئله آنها معیشت است یک دروغ بزرگ و وعده خیالی است.

سیاووشی با ابراز تاسف از اینکه برخی نامزدها وعده‌هایی را در زمان انتخابات می‌دهند که محقق نمی‌شود، اظهار کرد: امیدوارم آقای قالیباف وعده‌های توخالی به مردم ندهد. متاسفانه کاندیداها شعارهایی را در راستای عدالت اجتماعی بیان می‌کنند، اما در نهایت به دلیل عدم مدیریت و عدم توجه به توسعه سرمایه انسانی محقق نمی‌شود.

او تاکید کرد: امیدوارم آقای قالیباف هیچ‌گاه در مسند ریاست جمهوری قرار نگیرد، چرا که وضعیت ما به مراتب بسیار بدتر از شرایطی می‌شود که در دوره دوم چهارساله ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد تجربه کردیم.

قراردادهای شهرداری در انحصار افراد خاص است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در حال حاضر پرونده های متعددی در زمینه شکایت از شهرداری به دلیل قطع درختان، تخریب باغ‌ها و احداث برج به جای آنها موجود است، گفت: آقای قالیباف قراردادهای شهرداری را منحصر به افراد خاصی می‌کند و با همان نیروها هم کار می‌کند و هیچ‌گاه اجازه ورود نیروهای کارآمد به مناقصات و پروژه‌های شهرداری را نمی‌دهد.

او ادامه داد: قطعا همه نمایندگان مجلس با مراجعینی مواجه هستند که برخی از آنها طرح‌های کلانی را برای مسئله بازیافت و تبدیل آن به سوخت و کمپوست داشتند و متاسفانه هیچ‌گاه نتوانستند به دلیل نگاه یک طرفه آقای قالیباف به پروژه‌های شهرداری ورود پیدا کنند. متاسفانه مردم آزادانه نمی‌توانند وارد قراردادهای شهرداری شوند و از آن منتفع شوند و این مقدار از تخلف را که در حال حاضر در شهرداری تهران شاهد آن هستیم، در حال گسترش به دیگر سیستم و نظام شهرداری‌های دیگر شهرها نیز هست، چراکه تهران در مقیاس و معیار یک پایتخت نیست و به قول آقای قالیباف مرکز امت اسلامی و جهان اسلام است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در پایتخت هنوز نتوانسته‌ایم تفکیک زباله از مبدا را داشته باشیم و همچنان شاهد کودکانی هستیم که در سطل‌های زباله خم می‌شوند و کار تفکیک زباله که وظیفه شهرداری است و باید از مبدا صورت گیرد را انجام می‌دهند. این نیروها در حقیقت در خدمت شهرداری هستند و شهرداری خود واقف است که این‌ها چه نقش مفیدی را ایفا می‌کنند و از این‌ها سوء‌استفاده می‌کند و با حداقل هزینه‌ای‌ که انجام می‌دهد، این بازیافت را انجام می‌دهد.

سیاووشی با بیان اینکه ما در این زمینه با متخصصان بسیاری جلسه داشتیم، گفت: کارشناسان معتقدند امروزه دیگر نیازی به تفکیک از مبداء هم نیست و با تکنولوژی روز دنیا می‌شود بازیافت و تفکیک را انجام داد و از آن سوخت و دیگر موارد را تامین کرد. اما متاسفانه شهرداری تهران این نیروهای متخصص را به همان دلایلی که مطرح شد نمی‌پذیرد.

سیاووشی با اشاره به تناقض‌گویی‌های قالیباف در مناظره گفت: کارشناسان بسیاری پس از پایان مناظره سخنان آقای قالیباف را ارزیابی کردند حتی بسیاری از اصولگرایان نقدهای جدی را به رفتار ایشان وارد کردند.

دولت ۴ درصدی ساخته ذهن قالیباف است

او با اشاره به موضوع دولت ۴ درصدی که آقای قالیباف خطاب به دولت یازدهم گفت: این موضوع دولت ۴ درصدی شعاری است که آقای قالیباف آن را برای انتخابات طراحی کرده‌ و مدام هم بر آن تاکید داشتند در حالی که اصلا چنین موضوعی صحت ندارد. در دوره آقای احمدی‌نژاد این فاصله و شکاف طبقاتی بسیار عظیم‌تر شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این ۴ درصد شعار آقای قالیباف برای تحقیر دولت آقای روحانی است و در حقیقت ساخته ذهن ایشان است، چرا که در عالم واقع چنین چیزی صحت و مصداق ندارد و قاعدتا کارشناسان اقتصادی درباره صحت و سقم این شعار صحبت خواهند کرد اما تا آنجایی که من اطلاع دارم این ساخته و پرداخته ذهن آقای قالیباف است.

عملکرد شهرداری در شمال شهر تهران فاجعه است

سیاووشی بیان کرد: کاری که آقای قالیباف در شمال شهر تهران بویژه در منطقه شمیران انجام داده به نوعی ظللم در حق مردم تهران است و ما می‌توانیم درباره عملکرد خود او بگوییم که ۴ درصدی را در منطقه شمیران بوجود آورده اند، اما از بافت فرسوده منطقه شمیرانات غافل شدند و احداث این برج‌های عظیم در منطقه شمیران باعث تخریب بافت سنتی شمیران شد.

او ادامه داد: این تراکم فروشی شهرداری برای آن ۴ درصد در منطقه شمیران باعث شده که حتی خود این ۴ درصد از ترافیک این منطقه و حداقل رفت‌وآمد عاجز باشند. امروزه ما نمی‌توانیم از شرق شمیران به غرب شمیران به راحتی رفت و آمد کنیم و این فاجعه‌ای است که آقای قالیباف مسبب آن است.

این نماینده تهران به پل صدر اشاره کرد و گفت: طبقه دوم پل صدر به زعم بسیاری از کارشناسان یک سازه غیرکارشناسی است و الان صحبت از تونل مترو در آن منطقه است در حقیقت آقای شهردار به بهانه رفع معضل ترافیک هزینه عظیمی را روی دست شهر تهران گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      من در عجم که حتما باید انتخاباتی صورت بگیرد تا بیلیاقتی وبی کفایتی مدیرا ما رو شود ! خب پس چرا تا حالا بازخواست نشده؟ اصلا ایشان تا کی باید تو این پست بماند 12سال شهردار تهران بودن که نشد کار!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج