جاباما
۵۲۳۴۹۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پرتاب موشک بزرگ بعدی ناسا تاخیر خورد

ناسا وقت و پول کافی نخواهد داشت تا برنامه‌ی پرتاب موشک Space Launch System را در سال ۲۰۱۸ عملی کند.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: گزارش‌های متعددی اخیرا از این موضوع گفته بودند که راکت بزرگ بعدی ناسا یعنی Space Launch System برای پرتاب در سال ۲۰۱۸ آماده نخواهد شد. پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، این شایعه به واقعیت پیوسته است. ناسا رسما اعلام کرده است که پرتاب موشک بعدی خودش را به سال ۲۰۱۹ موکول کرده است. برای اولین بار نیست که برنامه‌ی گشت و گذار انسان در فضا با تاخیر مواجه می‌شود؛ برنامه‌ای که طبق آن ناسا می‌خواهد فضانوردان را به اعماق فضا و مشخصا مریخ بفرستد.

پرتاب موشک بزرگ بعدی ناسا تاخیر خورد

تاخیر در پرتاب موشک از سوی «بیل گرستن‌مایر» (Bill Gerstenmaier) تایید شد؛ معاون ماموریت‌های اکتشافات انسانی سازمان ناسا. او طبق بیانیه‌ای بلند و بالا دلیل این تصمیم را شرح داده است. طبق اطلاعاتی که او ارایه داده، ناسا وقت و پول کافی نخواهد داشت تا برنامه‌ی پرتاب موشک Space Launch System را در سال ۲۰۱۸ عملی کند. مشکلات فنی دیگری هم مانع این پرتاب شده‌اند.

درحال حاضر ناسا مشغول آزمایش سه برنامه‌ی متفاوت برای آماده‌سازی و پشتیبانی از Space Launch System است. در کنار ساخت خود موشک، ناسا هم‌چنین یک کپسول که قرار است انسان‌ها را حمل کند، می‌سازد. تجهیزات زمینی مرکز فضایی کندی هم در فلوریدا باید ارتقا پیدا کند. گزارشی که ناسا منتشر کرده، می‌گوید که هیچ کدام از این سه برنامه، تا سال ۲۰۱۸ آماده نخواهند بود.

گرستن‌مایر گفته است که ناسا تاریخ مشخص پرتاب موشک را در شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد کرد. قرار است اولین پرتاب Space Launch System بدون استفاده فضانوردان صورت بگیرد و انسان‌ها در بهترین حالت، در سال ۲۰۲۱ با استفاده از این موشک به فضا خواهند رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج