۵۲۳۵۰۵
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

یک کارشناس مسائل شهری:

تهران ۱۷۰ کیلومتر مترو دارد نه ۳۰۰ کیلومتر

یک کارشناس مسائل شهری با بیان اینکه جمعیت فعلی تهران نیازمند ۷۵۰ کیلومتر خط مترو است گفت: متاسفانه آمارها در مورد احداث ۳۰۰ کیلومتر مترو در تهران نادرست است و امروزه تنها ۱۷۰ کیلومتر از متروی تهران به بهره برداری رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس مسائل شهری با بیان اینکه جمعیت فعلی تهران نیازمند ۷۵۰ کیلومتر خط مترو است گفت: متاسفانه آمارها در مورد احداث ۳۰۰ کیلومتر مترو در تهران نادرست است و امروزه تنها ۱۷۰ کیلومتر از متروی تهران به بهره برداری رسیده است.

محمد میرزایی در همایش صدای تهران که با هدف بررسی معضلات شهری تهران از سوی انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه امیرکبیر برگزار شد درباره عملکرد چهار دوره شوراهای قبل گفت: قرار بود شوراها راهبردی هدایت و نظارت بر شهرداری‌ها را بر عهده داشته باشند اما آنچه که رخ داده بدنه‌ای نیم بند از تمام اینهاست و هیچ کدام نیست. معتقدم کارآمدترین شورای شهر تهران در چهار دوره گذشته دوره اول بود و ای کاش اسیر دعواهای سیاسی نمی‌شد چرا که در این شورا نظارت زیادی بر عملکرد شهرداری وجود داشت.

وی با انتقاد از عملکرد شوراهای دوم و سوم شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه بعضی گمان می‌کنند یک روز اتوبان صدر را دو طبقه کنیم و فردا اتوبان را سه طبقه کنیم و تونلی هم از کنارش عبور دهیم. بعضی فکر می‌کنند جوازهای آنچنانی برای برج‌ها، توسعه است. برخی هم می‌گویند با این کارها فاصله شمال تا جنوب را کم کردیم. ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار شهرداری تهران است که اتفاقا نه از پول نفت که از جیب من و شما و از محل عوارض و درآمدهای فروش تراکم و تغییر کاربری و ... به دست می‌آید.

درآمد ۸۰۰۰ میلیاردی شهرداری تهران از شهر فروشی

این نامزد پنجمین دوره از انتخابات شورای شهر تهران در ادامه به آمارهای درآمد شهرداری از فروش تراکم مازاد و تغییر کاربری اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ شهرداری تهران ۳۴۰۰ میلیارد عوارض مازاد تراکم دریافت کرده که این درآمد در سال ۹۵ به ۳۹۰۰ میلیارد رسید. شهرداری در سال ۹۴، ۳۹۰۰ میلیارد نیز از تغییر کاربری‌ها درآمد کسب کرد و این درآمد در سال ۹۵ به ۴۰۰۰ میلیارد رسید. اگر درآمد مازاد تراکم و تغییر کاربری در سال ۹۵ با هم جمع کنیم به حدود ۸۰۰۰ میلیارد ریال درآمدی می‌رسیم که از شهرفروشی به دست آمده و این آمار قابل کتمان نیست.

میرزایی با بیان اینکه اگر با همین روند ادامه دهیم طی پنج یا شش سال آینده تهران جای زندگی نخواهد بود گفت: امروز سرانه‌های شهر به فروش می‌رود. جالب است که اگر از شهردار تهران هم بپرسید پاسخ می‌دهد که شورای شهر این مجوز را به من داده است.

میرزایی با بیان اینکه شورای چهارم شهر تهران حساسیت‌های اجتماعی در جامعه را برانگیخت و به نظرم این تنها دستاورد این شورا بود گفت: همین حساسیت‌ها باعث شد امروز ضرورت افرادی همچون لیلا ارشد در شورای شهر احساس شود.

این کارشناس شهری با اشاره به هزینه سالانه شهر تهران در حوزه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: دروغ‌های شهرداری درباره ۳۰۰ کیلومتر مترو در پایتخت را باور نکنید. متروی تهران امروز به ۲۰۰ کیلومتر هم نرسیده و حدود ۱۷۰ کیلومتر از آن بهره برداری شده در حالیکه طبق برنامه ریزی‌ها این جمعیت تهران می‌بایست ۷۵۰ کیلومتر مترو داشته باشد.

در شهری که کارتن خواب دارد با هزینه میلیاردی گاردریل‌ها را عوض می‌کنیم

میرزایی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که مردم در این شهر تعلق خاطر ندارند، تصریح کرد: سالانه میلیاردها تومان صرف تعویض گاردریل‌های بزرگراه‌هایی می‌شود که در میانه آن کارتن خواب‌ها شب را به صبح می‌رسانند. لابد این کارتن خواب‌ها جزو آن چهار درصد معروف هستند که برایشان کاری نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه امروز باید برای سلامت خودمان و فرزندانمان در آینده هزینه کنیم، درباره ادعای تولید برق از زباله‌های شهر تهران نیز اظهار کرد: در تمام دنیا از زباله درآمدزایی می‌شود اما در تهران امروز ۱۱۰ میلیارد از زباله درآمد داریم و ۵۰۰ میلیارد تومان برایش هزینه می‌کنیم که این اصلا به صرفه نیست.

او در مورد تولید برق از زباله‌ها نیز گفت: حدود هشت سال پیش بود که بحث تولید برق از زباله‌ها مطرح شد و قرار شد کارشناسانی از ژاپن این تولید را بر عهده بگیرند اما در نهایت طی تصمیم شهرداری این موضوع به چینی‌ها سپرده شد اما تا کنون حتی یک وات، از زباله‌ها برق تولید نشده در حالیکه طبق برنامه ریزی‌ها باید با استفاده از زباله‌ها برق سایت کهریزک و اطراف آن تامین می‌شد.

این نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران اضافه کرد: البته سازمان محیط زیست نیز با توجه به بحث شیرابه‌های ناشی از زباله و همچنین آلایندگی دستگاه‌های زباله سوز به این موضوع انتقاداتی را وارد کرده بود.

میرزایی در پاسخ به سوال دیگر درباره وضعیت شمال و جنوب تهران نیز گفت: منابع درآمدی باید در تمام شهر توزیع شود. خوشبختانه گویا خداوند به ساکنان جنوب شهر لطف کرده و با توجه به اینکه زمینشان ارزش ریالی کمتری دارد سرانه‌های عمومی‌شان سالم‌تر مانده، متاسفانه ما در شمال تهران شاهد این هستیم که در کوچه‌ای شش متری برج و ساختمان‌های ۱۰ طبقه و بیشتر از آن احداث شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای اخبار داغ اقای روحانی کل کشور دستش بود هیچ کاری نکرد برا چی پیله کردین به قالیباف هر چند اونم هیچ غلطی نکرده پس عدالتو تو اخبارتونو رعایت کنید

    • بدون نام

      ما به دروغ شنیدن عادت کردیم!؟ کنتور نداره که!؟

    • بدون نام

      رفت و برگشت حساب کنی با قدری اختلاف میشه 300 تا .! خخخخ
      اینجوری حساب کن!

    • بدون نام

      راستی اقای میرزائی تا حالا کجا بودی؟ حتما سبیلت چرب نشده .اخه چرا شما بی وطن ها منتظر هستید که دشمن وارد شودو بعد بگوئید وامصیبتا.؟ اصلا میدانی چیست تمام باصطلاح اصلاح گرایان وطن فروش هستند.

    • بدون نام

      باید روقبای روحانی رو هر طور شده از میدان بدر کرد دیگه

    • بدون نام

      میرزایی خجالت بکش من تو کارخانه باز یافت کار میکنم برق تولید میشه

    • soli

      برترینها کاشکی گزارش ۱۰۰روزه هم بررسی می کردی!

    • بدون نام

      ایشان نامزد شورای شهر است می‌خواد با این حرفها برای خود رای جمع کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج