۵۲۳۵۲۶
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

منتجب‌نیا: کسی حق توهین به کاندیداها را ندارد

قائم مقام حزب اعتماد ملی ضمن انتقاد از عدم رسیدگی دستگاه قضایی و نظارتی بر پرونده‌های موجود در شهرداری تهران،‌ تاکید کرد که غلامحسین کرباسچی جزء پاک‌ترین شهردارها است.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام حزب اعتماد ملی ضمن انتقاد از عدم رسیدگی دستگاه قضایی و نظارتی بر پرونده‌های موجود در شهرداری تهران،‌ تاکید کرد که غلامحسین کرباسچی جزء پاک‌ترین شهردارها است.

رسول منتجب‌نیا عصر امروز در برنامه‌ای در دانشگاه امیر کبیر که به همت انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، گفت: انتخابات به عنوان گزینشی برای افراد جامعه و شهروندان و به منزله بیعت دادن و بیعت گرفتن مسئولان نسبت به مردم است.

وی با بیان اینکه جایگاه و رای مردم در اداره امور کشور جایگاهی تعیین کننده در فرهنگ اسلام است، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای برای مردم و رای آن‌ها قائل شده و در قانون آمده که امور کشور باید از راه انتخابات و با تکیه به آرای عمومی اداره شود و هیچکس از جانب خداوند ماموریتی ندارد و همه مسئولان مستقیم یا غیر مستقیم برگزیده مردم هستند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به قانون اساسی و قانون انتخابات کشور تصریح کرد: هیچکس حق توهین و افترا به نامزدهای انتخاباتی را ندارد و متخلفین باید مجازات شوند به خصوص اینکه آن کاندیدا رئیس جمهور باشد و طبق قانون یک مجازات برای توهین به کاندیدا و یک مجازات برای توهین به رئیس جمهور باید درنظر گرفته شود.

منتجب‌نیا خاطر نشان کرد: روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که از سایر نهادها ارتزاق می‌کنند نیز نباید له یا علیه یک کاندیدا فعالیت کنند که در این صورت به نص قانون مجرم هستند، موسسه و نهادهایی که دارایی آن‌ها از دارایی عمومی تامین می‌شود شامل این موضوع هستند مانند بنیاد مستضعفین.

وی همچنین در خصوص نوع تبلیغات کاندیداها اظهار کرد: روش هایی پوپولیستی و فریبکارانه که مثلاً گفته شود یک میلیون شغل در یک سال ایجاد می‌کنیم روش هایی فریبکارانه و مغایر قانون و مغایر با شأن کاندیداهاست و اگر در دوره های گذشته با چنین مواردی برخورد قانونی می‌شد اکنون با مشکلات زیادی مواجه نبودیم و اگر کسانی که بزرگان کشور را متهم کردند مجازات و رد صلاحیت میشدند،‌کشور دچار مشکلات فعلی نمیشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید براینکه انتخابات یک حق و یک وظیفه است گفت: حق تک تک ملت ماست که در انتخابات شرکت کنیم و هیچکس نمی‌تواند افراد را برای این حضور مجبور یا ممنوع کند از سویی این کار وظیفه شرعی و ملی ماست و اگر حتی کسی به قول رهبری کشور و نظام را هم قبول ندارد باید در انتخابات شرکت کند چرا که اگر شرکت نکنیم این انتخابات باز هم برگزار شده و دیگران به جای ما تصمیم می‌گیرند.

منتجب‌نیا یادآور شد: از نظر ملی و شرعی وظیفه داریم که در سرنوشت خود دخالت کنیم که اگر این کار را نکنیم از وظیفه خود سرباز زدیم. بنابراین اگر در انتخابات حضور گسترده داشته باشیم برنده انتخابات برادر عزیزم آقای روحانی خواهد بود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه این مراسم در پاسخ به پرسشی در خصوص تخلفات و پرونده‌های مفتوح شهرداری و دلیل تایید صلاحیت محمدباقر قالیباف ،‌ اظهار کرد: آن زمان که دادگاه آقای کرباسچی برگزار شد اتهامشان فقط دادن چند سکه به عنوان پاداش به معاونین شهرداری بود،‌آن زمان هنوز اختلاس‌های سه هزار میلیاردی و ده هزار میلیاردی به وجود نیامده بود و آن تخلف به چشم می آمد اکنون میتوان گفت که آقای کرباسچی جزء پاکترین شهردارها بوده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر تقریبا اکثر دوستان ما در شورای شهر گفته‌اند فساد سرتاپای شهرداری را گرفته و پر کرده اما این که چرا برخوردی صورت نگرفته جای سوال است و این عدم برخورد با فساد جای تعجب دارد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: یک دهم برخوردی که با آقای کرباسچی شد،‌با شهردارهای دیگر نشد و هیچ یک از اتهامات آن‌ها مورد بررسی قرار نگرفت حتی دیدیم تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس با تلاش جناح اصولگرا متوقف شد و به نظر من این شایعات و اتهامات باید توسط دستگاه قضا مورد بررسی قرار گیرد.

منتجب‌نیا همچنین درباره ملاک انتخاب لیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر بیان کرد: این کار در شورای عالی سیاست گذاری انجام می‌شود که البته من خودم جزء منتقدین این جریان بودم و به نظرم باید بار روی دوش احزاب بگذاریم اما آن‌ها تاکید بر وحدت داشتند و نهایتا ما نیز این روند را از روی اکراه قبول کردیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین در خصوص دیدار اخیر خود و محسن رهامی با مقام معظم رهبری گفت: در پی ایده‌هایی که بین دوستان اصلاح طلب ما به وجود آمد تصمیم گرفتیم فاصله ها را کمتر کرده تا اصلاح طلبان حضور پررنگتری در نظام داشته باشند در همین راستا مسائلی همچون آشتی ملی توسط آقای خاتمی مطرح شد و آقای جهانگیری نیز با رهبری ملاقات داشتند نهایتا من و آقای رهامی ملاقاتی ترتیب دادیم که بسیار خوب و دوستانه بود و درباره ضرورت حضور اصلاح طلبان و رفع حصر موضوعاتی مطرح شد و ایشان با روی گشاده با ما صحبت کردند که جزییات آن قابل بیان نیست، ان‌شاءالله این روند ادامه داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص اختیارات رئیس جمهور که تمام رئیس جمهوران پیشین مدعی کم بودن اختیار خود هستند، گفت: ساختار قانون اساسی و نظام ما اینگونه است که سه قوه وجود داشته و در راس آن ولایت مطلقه فقیه با تفسیر اشتباهی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز قبول ندارند،‌ قرار دارد که با این تفسیر برخی از اختیارات محدود می‌شود البته تاسیس برخی نهادها و ارگان‌های غیرقانونی و فعالیت آن‌ها نیز مورد توجه است.

منتجب‌نیا تاکید کرد: بعضی افراد به این دلیل در حصر هستند که می‌گفتند قانون باید رعایت شود و دخالت‌های غیرقانونی وجود نداشته باشد البته در قانون اساسی نیز محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که با بازنگری قانون اساسی رفع می‌شود اما این بازنگری امکان پذیر و به نفع ملت نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: در مجموع مناظره خوبی بود اما تهمت‌ها و افتراها و دروغ و خیال‌پردازی‌هایی مطرح شد که ان‌شاءلله از روی بی خبری باشد برخورد آقای روحانی و جهانگیری نیز خوب و در شأن آن‌ها بود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: اگر در مناظره آقای احمدی نژاد و بعضی از آقایان دیگر قوه قضاییه و هیئت نظارت به وظیفه خود عمل می‌کردند اکنون دیگر این اتفاقات نمی‌افتاد و در سال ۸۸ مملکت این قدر خسارت نمی‌دید جانبداری دستگاه نظارتی یکی از عوامل مشکلات ۸۸ بود که من همان موقع نیز گفتم که از دوازده نفر،‌ هفت نفر به نفع آقای احمدی نژاد جانبداری کردند که امیدواریم این بار این تخلفات صورت نگیرد.

منتجب‌نیا در پایان تاکید کرد: البته ما از آقای روحانی در دولت بعدی انتظار داریم وزرای جوانتر و کارآمدتری روی کار آورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamed

      درود برتو یعنی برای تو ازنا و الیگودرز برا کرباسچی فقط راضی باشید

    • بدون نام

      به روباه گفتند شاهدت کیست .گفت دنبم!،

    • بدون نام

      با ادب شدی .سرت به جایی خورده

    • بدون نام

      متاسفانه در این کشور بعضی ها حق هر کاری را دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج