۵۲۳۶۱۸
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

خرازی: عراق بدون حمایت ما، سقوط می کرد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با انتقاد از ساختارهای موجود بین المللی گفت: با وضعیت عجیبی روبرو هستیم؛ برای نمونه عربستان به سازمان ملل پول می دهد و از فهرست ناقضان حقوق بشر خارج می شود.

خبرگزاری فارس: سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار ورنر فاسل آبند، وزیر دفاع سابق و رئیس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش گفت: خیلی مهم است که برای افکار عمومی جهان تبیین شود که در حال حاضر متاسفانه فقط قدرت پول و زور است که بر دنیا حکومت می کند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با انتقاد از ساختارهای موجود بین المللی گفت: با وضعیت عجیبی روبرو هستیم؛ برای نمونه عربستان سعودی به سازمان ملل پول می دهد و از فهرست ناقضان حقوق بشر خارج می شود.

خرازی افزود: دنیا در حال تغییر است و پس از انتخاب جمهوری دونالد ترامپ به ریاست جمهوری، نگرش آمریکا نسبت به خاورمیانه در حال تغییر است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد، طراحی راهبردهایی برای مواجهه با این تغییرات است، زیرا برخی تغییرات بر ما و به ویژه امنیت کشورمان اثرگذار است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران باثبات ترین و دموکراتیک ترین کشور منطقه است، گفت: ما در محاصره دولت های دیکتاتوری، دولت های فرومانده و ورشکسته سیاسی و گروه های تروریستی قرار گرفته ایم.

خرازی گفت: یکی از دلایل ما برای حضور در سوریه و عراق، تامین امنیت ملی خودمان بود؛ داعش زمانی به نزدیکی بغداد رسید و اگر ما از دولت عراق حمایت نمی کردیم، بغداد سقوط می کرد و آنها به سمت مرزهای ایران حرکت می کردند.

وی با اشاره به مداخله بیگانگان و اقدام آنها به تامین مالی و تسلیحاتی تروریست ها افزود: اگر به دولت عراق برای نجات کمک نمی کردیم، مرزهای ایران دچار مشکلاتی می شد و همین گزاره درباره سوریه هم صادق است.

رئیس شورای راهبردی با اشاره به مداخله ترکیه و عربستان در سوریه گفت: آنها برای براندازی حکومت سوریه در این کشور دخالت کردند، ولی متاسفانه ایران را عامل بی ثباتی معرفی می کنند؛ این موضوع باید در اروپا مطرح شود که ایران همیشه حامی حکومت های مستقر بوده و در پی بی ثبات کردن آنها نیست.

فاسل آبند، رئیس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی اتریش هم در این ملاقات با اشاره به سوابق کاری و علایق مطالعاتی و تحقیقاتی اش تصریح کرد: بدون ایران هیچگونه ثباتی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه یک سوی موضوعات خاورمیانه ایران و سوی دیگر رژیم صهیونیستی است، گفت: این در حالی است که همه از ایران صحبت می کنند، اما درباره اسرائیل حرفی زده نمی شود؛ سعودی ها نیز در این میان به عنوان ابزار مورد استفاده قرار گرفته اند.

رئیس این اندیشکده اتریشی گفت: سیاست های آمریکا متاثر از اسرائیل است و باید نفوذ آنها را در آمریکا تجزیه و تحلیل کنیم. در این میان نقش داماد یهودی ترامپ هم مهم است، زیرا ارتباط قوی با اسرائیل دارد و در سیاست های خاورمیانه ای آمریکا بیشترین تاثیر را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسینی

      اگر حمایت ایران نبود دولت سوریه بله سقوط می کرد چون مردمی نبود و سابقه بدی داشت ولی دولت عراق سقوط نمی کرد زیرا دولت مردمی بود و پشتش فتوای جهاد آیه الله سیستانی بود لذا ایران در دفاع ازدولت عراق شهید نداد همه کشته ها در سوریه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج