۵۲۳۷۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

امید هواداران استقلال به آینده

کاپیتان محبوب سال‌های نه‌چندان دور استقلال توانست از پس روزهای سخت و دشوار تیمی جوان و باانگیزه را بسازد که حالا شده امید سکوهای آبی.

شهروند: کاپیتان محبوب سال‌های نه‌چندان دور استقلال توانست از پس روزهای سخت و دشوار تیمی جوان و باانگیزه را بسازد که حالا شده امید سکوهای آبی. لیگ شانزدهم برای استقلالی‌ها مملو از لحظات تاریک و روشن بود اما پایان خوش این تیم در لیگ و صعود آسیایی این نوید را به آبی دوستان داده که می‌توانند برای ‌سال آینده به تیم محبوبشان امید داشته باشند تا بعد از ٥‌سال روی قله فوتبال ایران بایستد.

شروع بدی که همه را ناامید کرد

نشستن علیرضا منصوریان روی نیمکت استقلال می‌توانست نویدبخش پایان دور باطل سرمربیان تکراری دراین تیم باشد. از‌سال ٨٩ تا ٩٥ نیمکت استقلال دراختیار پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نوعی بوده که دراین مدت استقلال یک قهرمانی در جام حذفی با مظلومی و یک قهرمانی در لیگ با قلعه‌نوعی به دست آورد. ناکامی‌های پی درپی استقلال در ٤‌سال اخیر باعث شد این‌بار پای یک گزینه جدید به نیمکت این تیم باز شود. علیرضا منصوریان به واسطه نتایج خوبش درنفت به پشتوانه محبوبیت زیادی که بین هواداران استقلال داشت، روی نیمکت این تیم نشست تا سال‌های بد برای آبی‌پوشان پایتخت تمام شود. حضور فعال استقلال در نقل و انتقالات و خرید ستاره‌هایی مثل کاوه رضایی و بختیار رحمانی باعث شد استقلال در زمره مدعیان قهرمانی قرار بگیرد اما نیاز به زمان طولانی نبود تا مشخص شود روزهای خوبی در انتظار استقلال نیست. نتایج ناامید‌کننده استقلال درهفته‌های ابتدایی لیگ تا جایی ادامه یافت که حتی شایعه برکناری منصوریان هم مطرح شود اما با شکل‌گیری زنجیره‌ای از اتفاقات، روزهای آبی و روشن برای استقلالی‌ها از راه رسید.

توفیق اجباری برای استقلال

نتایج بد استقلال تا جایی در لیگ ادامه داشت که هواداران این تیم آرزو می‌کردند هرچه زودتر لیگ تمام شود. شاید بتوان گفت تنها نتیجه قابل قبول استقلال در نیم‌فصل اول لیگ برتر تساوی در دربی بود. نباختن به پرسپولیسی که دریکی ازبهترین سال‌های فوتبالی‌اش قرار داشت، اتفاق خوبی برای تیم منصوریان بود تا استقلالی‌ها حداقل مقابل رقیب دیرینه کم نیاورند. نیم‌فصل اول رو به پایان بود که استقلال شکستی تلخ را دربازی حساس با تراکتور متحمل شد. بعد از این بازی، اختلافات مهدی رحمتی و منصوریان علنی شد تا منصوریان به تدریج دست به تغییرات در تیمش بزند. همزمان با این اتفاق، استقلال به دلیل محرومیت نتوانست آندو و جپاروف را در نقل و انتقالات زمستانی بگیرد تا منصوریان به اجبار از بازیکنان جوان روی نیمکت استفاده کند. جوان‌هایی مثل امید نورافکن، بهنام به رزای، میلاد زکی‌پور، فرشید اسماعیلی، مجتبی حسینی و علی قربانی به ترکیب اصلی استقلال اضافه شدند و آبی‌ها جانی دوباره گرفتند. درخشش ستاره‌های جوان استقلال نشان داد محرومیت این تیم در نقل و انتقالات چه توفیق بزرگی برای منصوریان بوده تا هم استقلال را از نعمت این جوانان مستعد محروم نکند، هم خودش را به‌عنوان مربی‌ای معرفی کند که به جوان‌ها بها می‌دهد. منصوریان وقتی دید جوان‌های باانگیزه تیمش به نجات استقلال آمده‌اند، برای قدردانی از آنها بعد از درخشش در هربازی به آنها هدایایی می‌دهد که بازیکنان هم از آنها به‌عنوان هدایای جادویی یاد می‌کنند.

نقاط عطف استقلال

استقلال با وجود شروع ناامیدکننده‌ای که داشت، با همان اتفاقاتی که در بالا خواندید، توانست خود را درجدول بالا بکشد. استقلال نقاط عطفی هم در لیگی که سپری شد داشت تا بتواند از‌سال سختی که می‌رفت در انتظارش باشد، خاطراتی شیرین بسازد. روزهای خوب استقلال از وقتی شروع شد که منصوریان به دلیل اختلافش با مهدی رحمتی، سیدحسین حسینی را درون دروازه استقلال قرار داد و تقریبا درهمه پست‌هایش از بازیکنان جوان استفاده کرد. اگرچه استقلال در آن دیدار فقط یک امتیاز به دست آورد اما تیم جوان منصوریان آن‌قدر خوب بازی کرد که همه به آن امیدوار شدند. بهمن رویایی استقلالی‌ها ماهی بود که در آن تکلیف استقلال روشن می‌شد. ماهی که استقلال باید در پلی‌آف آسیا با السد بازی می‌کرد و در دربی به مصاف استقلال می‌رفت. استقلال درهمه این مصاف‌های دشوار سربلند بیرون آمد و پیروزی‌های پی درپی دربازی‌های سخت استقلالی‌ها را به آینده‌ای روشن امیدوار کرد. حالا استقلال با نایب قهرمانی احتمالی در لیگ و صعود از لیگ قهرمانان آسیا هوادارانش را راضی کرده و همه آبی‌ها امیدوارند‌ سال آینده تیمی رویایی‌تر از امسال داشته باشند.

آینده‌نگری منصوریان

تیم امسال استقلال اگرچه تیمی رویایی و دوست‌داشتنی بود اما قطعا به تقویت نیاز دارد. استقلال با ستاره‌های جوانش تا چند‌ سال دیگر از بستن قراردادهای نجومی راحت است اما دربرخی پست‌ها به تقویت نیاز دارد. این روزها شنیده می‌شود منصوریان از حالا مشغول مذاکره با نفرات مورد نظر خود شده تا بتواند برای ‌سال آینده تیمی کهکشانی و قدرتمند بسازد. او درپست‌هایی مثل مدافعان کناری،‌ هافبک مرکزی و وینگر چپ و راست به بازیکن نیاز دارد و مذاکراتش را هم آغاز کرده است. منصوریان حالا که هواداران را پشتوانه محکمی برای خود می‌بیند و می‌داند از حمایت مدیریت هم برخوردار است، می‌خواهد با بستن تیمی قدرتمند طلسم قهرمان‌نشدن استقلال با هر سرمربی به جز قلعه‌نوعی را بشکند تا نامی جاودان ازخودش درتاریخ باشگاه محبوبش به جای بگذارد.

نوازی: این استقلال تاریخ‌ساز می‌شود

محمد نوازی در دوران بازیگری‌اش از همبازیان علیرضا منصوریان بود که رابطه صمیمانه‌ای هم با او دارد. نوازی درباره شرایط فصل آینده استقلال به خبرنگار «شهروند» می‌گوید: «استقلال توانست درفصل جاری نتایج قابل قبولی بگیرد. این تیم اگر زودتر به خودش می‌آمد و از ابتدای فصل همین نتایج را می‌گرفت، رقیب اصلی پرسپولیس برای قهرمانی می‌شد. استقلال اگر لیگ را بد شروع نمی‌کرد، پرسپولیس هم به این سادگی قهرمان نمی‌شد اما حالا هم استقلال نتایج بدی نگرفته است. رتبه دوم یا سوم برای استقلال رده خوبی است، اما هواداران برای‌ سال آینده از استقلال فقط قهرمانی می‌خواهند.» نوازی ادامه می‌دهد: «استقلال باید بتواند همه بازیکنان خود را برای ‌سال آینده حفظ کند. تیم فعلی استقلال به خوبی هماهنگ است و اگر برای ‌سال آینده درچند پست تقویت شود، رقیب نخواهد داشت. قطعا منصوریان بهتر از هرکسی می‌داند نقاط ضعف تیمش کجاست و از حالا به فکر برطرف‌کردن این نقاط است. اگر استقلال بتواند مشکلات فصل جاری را حل کند و ضعف‌های خود را پوشش دهد، تاریخ‌ساز می‌شود و افتخارات زیادی به دست می‌آورد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج