۵۲۳۸۱۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کنایه روزنامه جوان به همایون اسعدیان

شوراي صنفي نمايش در تصميمي عجيب که بوي بي‌عدالتي از آن به مشام مي‌رسد، دستور به ادامه اکران فيلم کم‌فروش رئيس اين شورا داده است.

روزنامه جوان - فرزين ماندگار: شوراي صنفي نمايش در تصميمي عجيب که بوي بي‌عدالتي از آن به مشام مي‌رسد، دستور به ادامه اکران فيلم کم‌فروش رئيس اين شورا داده است.
کنایه روزنامه جوان به همایون اسعدیان
همزماني اکران فيلم «يک روز بخصوص» به کارگرداني همايون اسعديان با رياست وي بر شوراي صنفي نمايش ناخودآگاه اين نگراني را ايجاد کرد که اسعديان مي‌تواند از نفوذش براي اکران فيلم خود سوءاستفاده کند. اعلام ليست نهايي اکران‌هاي نوروزي و درج نام فيلم اسعديان نشان داد که اين نگراني خيلي هم بي‌مورد نبوده است. فيلم اسعديان جزو آثاري محسوب مي‌شود که در جريان جشنواره فجر نتوانست رضايت مردم و منتقدان را به خود جلب کند و قرارگيري اين فيلم در اکران نوروزي که يکي از بهترين فصل‌هاي اکران در سال محسوب مي‌شود، به اين نگراني رنگ واقعيت داد.
حالا اما تصميم تازه شوراي صنفي نمايش خبر از حمايت ويژه ديگري از فيلم اسعديان مي‌دهد. در حالي که انتظار مي‌رفت از اين هفته ديگر دو فيلم جديد به جاي دو فيلم قعرنشين جدول فروش يعني «يک روز بخصوص» ساخته همايون اسعديان و «آباجان» ساخته هاتف عليمرداني که مخاطب چنداني هم ندارند، روي پرده برود، اما شوراي صنفي نمايش که رياستش با کارگردان «يک روز بخصوص است» باز هم دستور به ادامه اکران آنها تا يک هفته ديگر داد.

در جلسه روز گذشته شوراي صنفي نمايش مقرر شد از ۲۰ ارديبهشت‌ماه «آشوب» ساخته کاظم راست‌گفتار به جاي «يک روز بخصوص» به کارگرداني همايون اسعديان در گروه آزادي به نمايش درآيد و در گروه قدس نيز «نهنگ عنبر ۲» ساخته سامان مقدم به جاي فيلم سينمايي «آباجان» به کارگرداني هاتف عليمرداني به نمايش دربيايد. همچنين فيلم سينمايي «ويلايي‌ها» ساخته منير قيدي در گروه استقلال به جاي «گشت ۲» ساخته سعيد سهيلي اکران مي‌شود و «برادرم خسرو» به کارگرداني احسان بيگلري به جاي «ماجراي نيمروز» ساخته محمدحسين مهدويان در گروه کورش روي پرده خواهد رفت.
اسعديان در فيلم «يک روز بخصوص» به سراغ سوژه‌اى ملتهب رفته و بخشى از تجارت پنهانى را که در وادى خريد و فروش اعضا و جوارح بدن انسان وجود دارد، به نقد کشيده است؛ موضوعى که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است. انجمن حمايت از اهداي عضو از منتقدان اين فيلم محسوب مي‌شود که اعلام کرده اين اثر برخلاف فرهنگ اهداي عضو ساخته شده است. پيش از اين و در دهه ۷۰ کيانوش عياري فيلمي ساخت با عنوان «بودن يا نبودن» که از سوي فعالان اهداي عضو با استقبال مواجه شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج