۵۲۴۰۲۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ایلان ماسک و رویای خیابان‌های زیرزمینی

مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ به موضوعی بغرنج تبدیل شده است و این مشکل برای ایلان ماسک مخرب روان است. او برای حل مشکل ترافیک شرکتی با نام بورینگ تأسیس کرده است.

مجله سخت افزار: ایلان ماسک شخصیتی فعال در حوزه تکنولوژی است که بدلیل بلندپروازی هایش از زمین تا آسمان نامش همواره در تیتر خبرها دیده می شود. او به تازگی با خبر پرتاب موفقیت آمیز فالکون ۹ برای بار دوم به فضا اعتباری بیشتری در زمینه تحقق رویاهای خود کسب کرده است. از نظر او داشتن یک آینده الهام بخش اهمیت دارد، اما اگر در آن خبری از سفر به فراتر از زمین نباشد، آینده ای بسیار کسل کننده است. او این هفته با حضور در کنفرانس TED از رویای دیگر خود که احداث خیابان های زیرزمینی در لس آنجلس است، صحبت کرد.
ایلان ماسک و رویای خیابان‌های زیرزمینی

مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ به موضوعی بغرنج تبدیل شده است و این مشکل برای ایلان ماسک مخرب روان است. او برای حل مشکل ترافیک شرکتی با نام بورینگ تأسیس کرده است. این شرکت که بدست نیروهای پاره وقت و کارآموز اداره می شود، مسوولیت حفاری واحداث تونل در زیر زمین شهر لس آنجلس را به عهده دارد. طراحی پیش فرض به این صورت است که خودروها برای وارد شدن به تونل، بر روی چرخ دستی توقف کنند و پس از باز شدن زمین به همراه چرخ به زیرزمین منتقل شوند. در انتهای مسیر نیز به همین صورت چرخ خودرو را به سطح زمین باز گرداند. در ابتدا قرار بر این بود که محدودیتی برای تعداد تونل های این پروژه وجود نداشته باشد، اما مشکلاتی نظیر هزینه بالای حفاری و سرعت پایین برای این پروژه محدودیت های ایجاد کرده است. تحلیلگر ارشد شرکت ABI، سوزان بردزلی عملی شدن این پروژه را تقریباً غیرممکن دانسته است. او شکی در توانایی های ایلان ماسک در زمینه تحقق رویاهایش و تأمین منابع مالی و تکنولوژی های لازم ندارد، اما این پروژه را یک کار تک نفره نمیداند و باید با همکاری بخش های خصوصی و دولتی انجام شود.

بازخوردهای منفی اما خیلی نمی تواند مانع از بلندپروازی ها و پیشرفت ایلان ماسک شود. او شرکت جدیدی با نام "نورالینک" با هدف ترکیب و تقویت مغز انسان با فناوری های کامپیوتری تأسیس کرده است. از طرف دیگر او در این کنفرانس وعده داد که در پایان سال 2017 خودروهای تسلا در سراسر آمریکا به صورت کاملا خودکار سفر خواهند کرد و کامیون نیمه خودکار تسلا از چند ماه دیگر به صورت آزمایشی شروع به کار میکند. او معتقد است که استفاده از انرژی های تجدیدپذیر اگر در طول یک دهه اتفاق افتد، یک آرزوی بنیادی محقق شده است. او میگوید نمی خواهد نجات بخش انسان ها باشد، فقط نمی خواهد با تفکر در مورد آینده حس افسردگی داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج