جاباما
۵۲۴۰۲۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

افزایش یارانه دهک‌های پایین تورم زاست

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران معتقد است تقسیم بندی جامعه به ۴ و ۹۶ درصد می‌تواند در مورد دارایی‌هایی یک جامعه درست باشد، اما چنین تقسیم‌بندی‌هایی در مورد درآمدهای افراد، علمی و دقیق نیست.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران معتقد است تقسیم بندی جامعه به ۴ و ۹۶ درصد می‌تواند در مورد دارایی‌هایی یک جامعه درست باشد، اما چنین تقسیم‌بندی‌هایی در مورد درآمدهای افراد، علمی و دقیق نیست.

جمشید عدالتیان شهریاری، از فعالان با سابقه بخش خصوصی با ارزیابی برخی شعارهای اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله افزایش دو یا سه برابری یارانه سه دهک پایین جامعه و ایجاد ۵ میلیون شغل طی چهار سال آینده گفت: در مورد یارانه امکان پذیر است که دهک‌های پایین یارانه‌شان سه برابر شود به این شرط که باید یارانه دهک‌های بالا حذف و به دهک‌های پایین اضافه شود.

وی ادامه داد:‌ اما این اقدام مشکلات عجیبی را ایجاد خواهد کرد، اگر فرض کنیم که دهک‌های پایین ۱۵۰ هزار تومان یارانه دریافت کنند یک خانواده چهار نفره ۶۰۰ هزار تومان یارانه خواهد گرفت ودر این صورت به طبقه متوسط فشار می‌آید، ‌در این روش یارانه طبقه بالا حذف می‌شود و یارانه طیقه متوسط به میزان ۴۵ هزار تومان ثابت می‌ماند و در عین حال باید تورم زیادی را هم تحمل کند.

این فعال اقتصادی همچنین در پاسخ به این پرسش که ایجاد ۵ میلیون شغل طی چهار سال امکان پذیر است؟ گفت: ایجاد ۵ میلیون شغل امکان پذیر نیست، چون نیاز به سرمایه‌گذاری خیلی سنگین دارد و برای این کار حتما باید جذب سرمایه خارجی شود چون صرفا با سرمایه داخلی چنین امری ممکن نیست. در صورت عملی شدن این اقدام هم از طرفی دیگر تورم شدید ایجاد خواهد شد و به نظر نمی‌رسد ایجاد کردن سالی یک میلیون و نیم میلیون شغل امکان پذیر باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تقسیم بندی جامعه به ۹۶ و ۴ درصد که از طرف یکی از کاندیداها مطرح شده است، عنوان کرد:‌ اینگونه تقسیم بندی‌ها را هفت سال پیش در آمریکا هم در وال استریت تحت عنوان یک درصد و ۹۹ درصد مشاهده کردیم. همین طور در آلمان ۲.۵ درصد و ۹۷.۵ درصد مطرح شد.

وی افزود:‌ اگر ثروت کشورها را و نه درآمد را ملاک قرار دهیم بیشتر کشورهای دنیا با این مشکل روبرو هستند و تعداد محدودی از افراد جامعه بیشترین دارایی را در اختیار دارند و احتمالا در کشور ما هم اینگونه است. اما به این معنا نیست این تقسیم بندی از نظر درآمد افراد مصداق ندارد و در مورد دارایی‌ها هم مشخص نیست که دقیقا ۴ درصد و ۹۶ درصد باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولی حقوقی نجومی تورم زا نیست

    • یاس

      تورم زا؟؟؟خجالت بکشین بخدا ...

    • محمد

      چه کسی همچین ...............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج