جاباما
۵۲۴۳۲۱
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

حکیمی پور:

قالیباف، مدیر بسیار گرانی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران در انتقاد از عملکرد شهردار تهران گفت که « قالیباف مدیر بسیار گرانی است». او همچنین شهردار تهران را مدیری «غیرپاسخگو» توصیف کرد که پروژه‌های شهری را «به شدت گران مدیریت می‌کند.»

خبرگزاری ایسنا: عضو شورای اسلامی شهر تهران در انتقاد از عملکرد شهردار تهران گفت که « قالیباف مدیر بسیار گرانی است». او همچنین شهردار تهران را مدیری «غیرپاسخگو» توصیف کرد که پروژه‌های شهری را «به شدت گران مدیریت می‌کند.»

به گزارش ایسنا، «احمد حکیمی‌پور» که در نشست خبری دبیر کل و ریاست ستاد انتخابات حزب اراده ملت ایران (حاما) سخن می‌گفت در ابتدا با بیان اینکه « حزب اراده ملت ایران یک حزب اصلاح‌طلب میانه‌رو بوده و همیشه با حفظ هویت و استقلال خود، همسو و هم‌افزا در جهت کلی جریان اصلاحات قدم برداشته است» افزود که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نیز حزب متبوعش موضع خود را از تابستان گذشته اعلام کرده و مشخص شده که کاندیدای مورد نظرش حسن روحانی است و او را کاندیدای اصلح می‌داند.

وی همچنین به انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: در این انتخابات نیز افراد دارای صلاحیت را معرفی کرده‌ایم. به زودی لیست اصلاح‌طلبان شورای شهر منتشر خواهد شد اما اینکه چه تعداد از نامزدهای مورد نظر حزب اراده ملت ایران در آن باشند اهمیت زیادی ندارد؛ آنچه مورد اهمیت است حفظ انسجام جریان اصلاحات است.

به دنبال حضور در لیست‌ها نیستم

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در ادامه در پاسخ به این که آیا نام وی در لیست اصلاح‌طلبان قرار دارد یا خیر؟ افزود: لیست اصلاح‌طلبان بر اساس ساز و کاری که به آن پایبندیم به زودی منتشر خواهد شد و ترکیبی از تجربه، تخصص و با حضور بانوان و جوانان خواهد بود.

حکیمی‌پور بار دیگر با تاکید بر اینکه « به لیست اصلاح‌طلبان پایبند خواهیم بود» افزود: حزب اراده ملت ایران نیز نظراتش را به تصمیم‌گیرندگان جریان کلی اصلاحات در این زمینه ارائه کرده‌ و به آنها گفته‌ که به اقلیت‌های مذهبی در تهران توجه کنند تا آنها نیز در پارلمان شهری صدایشان شنیده شود که گویا این موضوع در شکل‌گیری لیست نهایی مورد قبول واقع شده است.

عضو شورای چهارم شهر تهران خبر داد که لیست اصلاح‌طلبان تا آخر این هفته منتشر خواهد شد و ادامه داد: در این زمینه تابع کار جمعی هستیم و موفقیت جمع را موفقیت خود می‌دانیم. من کسی نیستم که به دنبال آن باشم که نامم در لیست‌ها باشد یا نباشد، این را که آیا در لیست اصلاح‌طلبان حضور خواهم داشت یا نه مرجع اصلی این تصمیم‌گیری اعلام خواهد کرد.

حکیمی‌پور در ادامه درباره علت کاندیداتوری خود در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت که آنچه «مدیریت ناکارآمد شهری» نامید، علت کاندیداتوری مجدد وی است.

وی گفت: علی‌رغم تلاش‌هایی که اصلاح‌طلبان در شورای شهر داشتند به خاطر همان یک رای که خودتان از آن خبر دارید نتوانستیم مدیریت شهری را بر عهده بگیریم و امروز شاهد آن هستیم که تهران متحمل ضررهای بسیار زیادی شده است.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران ادامه داد: دوباره آمده‌ام تا اصل شفافیت و پاسخگویی در شورای شهر و مدیریت شهری تهران تداوم یابد، برای مبارزه با مشکلات محیط زیست آمده‌ام که امروز زندگی آیندگان ما را نیز هدف قرار داده است.

حکیمی‌پور در ادامه به مناسب سازی شهری و تاثیر دسترسی معلولین به امکانات شهری نیز اشاره کرد و گفت: برای مبارزه با فسادی آمده‌ام که باعث شده معلولین ما نتوانند از امکانات شهری بهره‌مند شوند تا جاییکه حتی در پروژه‌های تازه‌تاسیس شهرداری هم دسترسی این افراد به خدمات شهری لحاظ نشده است.

عضو شورای چهارم شهر تهران ادامه داد: آمده‌ام که از تکرار ماجراهایی همچون واگذاری املاک به افراد خاص ، همچنین حوادثی همچون پلاسکو جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با بیان آنکه شعار خود را «نه به فساد» قرار داده‌ است، گفت: رخنه‌ای که فساد در اعتماد مردم ایجاد می‌کند به این راحتی‌ها قابل جبران نیست؛ از این رو باید از فساد در هر مجموعه‌ای جلوگیری شود و مسببان آن را محکوم کنیم؛ زیرا فساد جناح و گروه نمی‌شناسد و همه در راستای مبارزه با این فسادها باید یکدست عمل کنیم.

به گفته وی «مسائل مدیریت شهری به شدت افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده و مسئولین شهری باید نسبت به رفع آن تلاش کنند.»

دبیرکل حزب اراده ملت ایران درباره وضعیت حسابرسی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه « برای مشخص شدن وضعیت مالی شهرداری تهران دوستان را به گزارشهای حسابرسی این نهاد ارجاع می‌دهم» مدعی شد که « عدم شفافیت مالی در گزارش‌های حسابرسی شهرداری کاملا مشهود است و اکثر این گزارش‌ها از لحاظ ارزیابی‌های حسابرسی قانونی یا مردود یا غیر قابل اظهار نظر یا مشروط هستند؛ چنانکه گزارش مقبول در خصوص شهرداری و مجموعه آن به ندرت دیده می‌شود.»

حکیمی‌پور همچنین آنچه را « بی‌انضباطی مالی، وضعیت نامساعد پیمانکاری‌ها، تهاترها و املاک شهرداری» خواند از جمله مسائلی برشمرد که بازرسی بارها بر آن تاکید کرده است.

وی در ادامه شهرداری را یک بنگاه اقتصادی توصیف کرد و افزود: فاجعه وقتی اتفاق می‌افتد که این نهاد تبدیل به یک بنگاه سیاسی هم بشود و دلالان سیاسی در آن ایفای نقش کنند.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران گفت که سیاسی‌شدن مجموعه شهرداری از دوره‌ای در شورا اتفاق افتاد که احمدی‌نژاد تصمیم به ریاست‌جمهوری گرفت و شهرداری و شورای شهر را با خود سیاسی کرد.

حکیمی پور در ادامه با بیان اینکه « فکر می‌کردیم قالیباف درس کافی را از تجربه مدیریت شهری گرفته باشد» افزود: اما متاسفانه دیدیم که ایشان مجددا برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صحنه آمدند. این در حالیست که به ایشان گفته بودیم اگر قصد کاندیداتوری مجدد در انتخابات ریاست جمهوری دارید برای آنکه شورای شهر و شهرداری تهران را به حاشیه نکشانید از مدیریت آن صرف نظر کنید؛ اما متاسفانه به گفته ما اهمیتی ندادند.

وی در ادامه نامه‌ای را که گفت « بابک زنجانی به مدیران شهرداری نوشته» به خبرنگاران نشان داد و افزود که این نامه در تاریخ ۲۳ تیرماه ۹۲ به یکی از مدیران شهرداری فرستاده شده و در آن از نیاز مبرم رنجانی به صدور پروانه ساختمانی برای پروژه ایران‌زمین یاد شده است.

وی در همین ارتباط و بر اساس محتویات نامه مذکور، مواردی را علیه شهرداران یکی از مناطق تهران مطرح کرد .

دبیرکل حزب اراده ملت ایران پس از قرائت متن کامل نامه اظهار کرد: آدمی مثل بابک زنجانی که اقتصاد کشور را به این روز انداخته با شهرداری تهران چه مراوده‌ای دارد که چنین نامه‌ای با لحن طلبکارانه به مدیرانش می‌فرستد؟

حکیمی پور در ادامه با بیان اینکه « نگران حضور افراد دارای پول‌های کثیف در انتخابات هستیم» افزود که از کسانی که نه حزب دارند و نه تشکیلات، با این حال چند دوره کاندیدای انتخابات می‌شوند باید پرسید مگر می‌شود یک نفر به صورت فردی در چنین جریانی وارد شود؟

وی همچنین درباره مرخصی قالیباف با بیان اینکه « تا امروز اصلا مرخصی قالیباف را ندیده است » ابراز عقیده کرد که شهردار از یک سال پیش کار انتخاباتی را در شهرداری شروع کرده و حتی جابجایی‌هایش نیز بر همین محور بوده است.

عضور شورای شهر تهران بار دیگر به «عدم پاسخگویی شهردار تهران در مقابل شورای شهر» اشاره کرد و گفت: سوالم از شهردار تهران آن است که چرا امروز که وقت انتخابات است هم در مقابل ملت و شورای شهر پاسخگو نیستید. در همین ارتباط بارها گفته‌ام من آماده‌ام با ایشان مناظره کنم تا حداقل از عملکرد خودشان دفاع کنند.

حکیمی‌پور درباره بدهی‌های شهرداری نیز گفت که پایان سال گذشته خبردار شده است شهرداری تهران حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان به نهادهای مختلف همچون پیمانکاران، اشخاص حقیقی و حقوقی و ... بدهی دارد، این در حالیست که خود شهردار رقم این بدهی‌ها را کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده و در نهایت حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان را پذیرفته است، اما رقم این بدهی‌ها بسیار بیشتر از این اعداد است.

وی در ادامه وضعیت دوره ۱۲ ساله حضور قالیباف در شهرداری تهران را «بسیار غیر شفاف» خواند و گفت: البته در وضع امروزی تهران علاوه بر شهردار آنهایی که شأن شورا و مرتبه نظارتی آن را با مدیریت ناصحیح خود پایین آوردند هم مقصرند؛ در واقع از زمان مدیریت اصولگرایان بر شورای شهر شاهد این وضعیت و خارج شدن شهرداری از مسیر قانونی بودیم.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران ادامه داد: آقای قالیباف مدام بدهی‌های دولت به شهرداری را متذکر می‌شوند در حالیکه باید به ایشان متذکر شوم که این بدهی‌ها برای دولت قبل است نه دولت فعلی، شما اگر مدیر سازگاری هستید چرا مطالبات خود را آن زمان نمی‌گرفتید؟

وی همچنین ابراز عقیده کرد که قالیباف فردی است که نه با رئیس‌جمهور اصولگرا کنار می‌آید نه با یک اصلاح‌طلب معتدل.

این عضو شورای چهارم شهر تهران در ادامه به این سخنان قالیباف در تبلیغات ریاست جمهوری مبنی بر آنکه در دوره مدیریتی خود در مجموعه شهرداری تهران فاصله شمال و جنوب شهر را کاهش داده است اشاره کرد و گفت: چنین ادعایی مورد قبول نیست؛ چنانکه کماکان مناطق جنوب تهران به شدت از وضعیت خود گله‌مند هستند. حتی تعادل میان بودجه‌ریزی مناطق نیز وجود ندارد. البته متکلم وحده بودن کاری ندارد و ایشان می‌توانند مدام مدعی شوند.

حکیمی‌پور در ادامه با بیان آنکه «شهرداری همواره مناسبات‌محور و نه انضباط محور عمل کرده است» گفت: سوال من از شهردار تهران آن است که ۴۰۰ میلیارد تومانی که در منطقه هرندی برای ساماندهی آن منطقه هزینه کردند چه خروجی‌ داشت؟

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در ادامه به ماجرای بازداشت خود نیز اشاره کرد و گفت: شایعاتی در برخی از رسانه‌های اصولگرا مبنی بر بازداشت من وجود دارد که آن را رد می‌کنم؛ زیرا من تنها احضار شده بودم و بعد از آن به دادسرای رسانه مراجعه کردم. بازپرس شعبه تفهیم اتهام کرد. اتهامم در زمینه نشر اکاذیب و قرار دادن اوراق محرمانه سازمان بازرسی کل کشور در اختیار رسانه‌ها عنوان شده بود که اتهامات خود را رد کردم و در حال حاضر با قرار کفالت آزادم تا مسئله بررسی شود.

حکیمی پور گفت که چهار نفر از اعضای شورای شهر تهران این شکایت را علیه وی تنظیم کرده‌اند.

وی در بخش دیگر سخنانش درباره عملکرد اصلاح‌طلبان در شورای چهارم شهر تهران هم گفت که اعتقاد دارد اصلاح‌طلبان شورای چهارم شهر تهران ضعف‌هایی هم در عملکرد خود داشتند اما جلساتشان مرتب بود و تلاش کردند اوضاع را به حاشیه و دعوا نکشانند.

وی افزود: آنها سعی کردند در تله آن گروهی نیفتند که مدعی بودند اصلاح‌طلبان می‌خواهند همچون دور اول شورا این شورا را نیز منحل کنند.

وی در عین حال افزود: اما در بزنگاه‌هایی که در چند مورد اتفاق افتاد دیدیم که برخی از دوستان ما تک‌روی کردند.

حکیمی پور درباره عملکرد شورای چهارم در قبال شهرداری نیز گفت: نظارت بر شهرداری وظیفه کل شوراست و من به وضعیت کلی آن نقد زیادی دارم اما نمره اعضای اصلاح‌طلب در این حوزه بالاست؛ هر چند به علت آنکه اصلاح‌طلبان در شورای چهارم در اقلیت بودند بسیاری از اقداماتشان به نتیجه نرسید اما پیگیری‌های خود را داشتیم و عملکردمان در این حوزه ثبت و ضبط شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه « حزب اراده ملت ایران نظریه معرفی شهردار به همراه لیست را قبول ندارد؛ زیرا اساسا معتقد است معرفی شهردار مرحله بعد از انتخابات است» گفت: باید بر اساس ظرفیت موجود و نحوه ترکیب اعضای شورای شهر نسبت به انتخاب شهردار تصمیم‌گیری شود.

حکیمی‌پور در ادامه تاکید کرد: دیگر نباید اجازه دهیم کسی با نیت ریاست‌جمهوری به شهرداری بیاید؛ چون در این میان فقط شورای شهر و شهرداری ضربه می‌خورند.

وی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر قالیباف مبنی بر اینکه مسوولان نباید حتی فعالیت اقتصادی حلال داشته باشند و خود وی نیز هیچ فعالیت اقتصادی ولو حلال ندارد، گفت که سوالش از قالیباف این است که هزینه انتخاباتهای گذشته، همچنین انتخابات فعلی را از کجا تامین کرده‌ است.

حکیمی‌پور در ادامه قالیباف را «مدیری بسیار گران» توصیف و مدعی شد که برخی پروژه‌ها فاز مطالعاتی ندارند و هزینه بسیاری از این پروژه‌ها با برآوردهای اولیه‌شان تفاوت چشمگیری دارد.

عضو شورای شهر تهران درباره پروژه شهر آفتاب نیز گفت: شهر آفتاب قرار بود از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صورت مشارکتی ساخته شود؛ به طوری که شهرداری فقط زمین و مجوز را ارائه و بخش خصوصی نسبت به ساخت آن اقدام کند؛ اما چنین بخش خصوصی‌ای پیدا نشد و از صفر تا ۱۰۰ این پروژه را شهرداری به انجام رساند.

وی برآورد اولیه هزینه ساخت این پروژه را ۴۶۰ میلیارد تومان خواند و با اعلام اینکه رقم موجود از مرز ۱۲۰۰ میلیارد تومان هم گذشته افزود: قرار بود مجموعه به بانک شهر فروخته شود که امروز این بانک هم زیر بار خرید این مجموعه نمی‌رود.

وی در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر آنکه باید هویت تهران را حفظ کنیم گفت: تهران ۹۰۰۰ بنای ارزشمند دارد که در حال حاضر فقط ۳۰۰۰ مورد آن شناسایی شده و بسیاری از آنها نیز هنوز ثبت نشده‌اند. فکر می‌کنم که میراث فرهنگی دیگر نباید در این زمینه تعلل کند تا وضعیت به نحوی شود که یک روز میراث فرهنگی تقصیر را بر گردن شهرداری بیندازد و روز دیگر شهرداری میراث فرهنگی را مقصر بشناسد.

حکیمی‌پور درباره تولید برق از زباله‌ که قالیباف در مناظره هشتم اردیبهشت ماه به آن اشاره کرد نیز گفت: این یکی از طرح‌های شهرداری با بودجه بالای ۵۰۰ میلیارد تومانی بوده که خروجی نداشته است. سوال من آن است که اگر ایشان از زباله برق تولید می‌کنند پس وزارت نیرو هم باید اعلام کند که آیا از شهرداری تهران برق می‌خرد یا نه؟

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در پایان خاطرنشان کرد: نقدی که به دولت یازدهم دارم و آن این است که شهرداری و شورای شهر را رها کرده‌اند، مسائلی را که از مدت‌ها قبل به آنها متذکر شدیم و حتی به آقای جهانگیری ارائه کردیم شوخی گرفتند و به آن وقعی ننهادند تا امروز کار به اینجا رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقایان نویسند خبر ها ملت را چی فرض میکنید فقط خجالت بکشید بااین خبرهای پوچ و واهی

    • بدون نام

      پول که باشه هر کسی میتونه مدیریت بکنه قالیباف اصلا مدیر نیست که گران باشه

    • بدون نام

      چون مدیر و مدبر خوبی است اينجوري حرف ميزنيد جنابعالي با مديريت چکار مردي که این جوري داری مدیریت می کنی

    • عباس

      به روباه گفتند شاهدت کیه گفت دم ام .آقا خجالت بکش مملکت رابه فساد و دزد بازی کشاندید و گفتید کمتر ین حق شان است دست بر دار هم نیستید تازه شما هم با ین کارها پشتیبانیهای حتما میخواهی رییس صندوق ارزی بشوی و دخترت هم نمیاینده مجلس .

    • بدون نام

      ریخت و پاشها در شهرداری باید بررسی بشه

    • احسان

      یک رسانه علی رغم وابستگی به یک جریان خاص باید شرط میانه روی رو رعایت کنه ولی شما متاسفانه کمر بستید به تخریب قالیباف و این دور از شان یک رسانه واقعیه
      انتخاب نهایی رو مردم میکنن پس شما خودتون روخراب نکنید
      البته اگه وامدار دولت اعتدال؟؟و تدبیر

    • بدون نام

      برترین ها ذاتتو خوب نشون دادی

    • بدون نام

      هم گران وهم توپولیست

    • ناصر

      بدرود

    • تورجی

      قالیباف مرد عمل

    • بدون نام

      قالیباف مرد همیشه بازنده انتخاباته
      من به هر کی رای بدم به این مدیر ضعیف که با وعده های توخالی قصد رای آوردن داره رای نمیدم

    • فقط خدا

      زهی خیال باطل نمیتونی با این حرفات قالیباف رو خراب کنی هرچه تلاش کنید بیفایده هست رای مافقط قالیباف

    • حسن رمضانی

      مدیر بجای قشنگ حرف زدن باید مثل ژاپنی ها و چینی ها جدی باشه قاایباف اگر مدیر گرانیه بلده چطور هزینشو در بیار شما چی که فقط بلدین حرف بزنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج