۵۲۴۳۹۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

عراق، به احترام «بادیگارد» ایستاد

سکانس پایانی فیلم بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا، در اولین روز از هفته فیلم ایران در بغداد، جمعیت تماشاگر را به وجد آورد، بطوری که ایستادند و برای دقایقی طولانی کف زدن های ممتد حاضران قطع نشد.

خبرگزاری ایرنا: سکانس پایانی فیلم بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا، در اولین روز از هفته فیلم ایران در بغداد، جمعیت تماشاگر را به وجد آورد، بطوری که ایستادند و برای دقایقی طولانی کف زدن های ممتد حاضران قطع نشد.

هفته فیلم ایران در بغداد ، عصر سه شنبه در محل سالن اصلی تاتر ملی این شهر با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ عراق، سفیر ایران در بغداد و جمع بزرگی از هنرمندان ، بویژه سینماگران عراقی و یکی از بازیگران فیلم بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا آغاز بکار کرد.

هفته فیلم ایران به ابتکار اداره سینما و تاتر عراق و همچنین همکاری رایزنی فرهنگی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بغداد و نیز اتحادیه رادیوتلویزیون های عراق ، با فیلم بادیگارد آغاز بکار کرد و قرار است، در مدت برگزاری این هفته ، فیلم های برگزیده ای از سینمای ایران در این بزرگترین سالن هنری بغداد به روی پرده برود.

در مراسم افتتاحیه که با پخش سرودهای ملی دو کشور ایران و عراق شروع شد، تماشاگران به احترام شهدای جنگ علیه تروریسم یک دقیقه سکوت کردند و سپس فوزی الاتروشی قائم مقام وزیر فرهنگ عراق ، برگزاری این هفته فیلم ایرانی در بغداد را سرآغاز همکاری های گسترده هنری میان دو کشور بویژه در حوزه سینما دانست.

وی گفت، هدف وزارت فرهنگ عراق بازگرداندن سینمای این کشور به دوران اوج خود در دهه های 60 و 70 میلادی قرن گذشته است.

سپس ، سفیر ایران در عراق برای جمع حاضران سخن گفت و از هنرمندان ایرانی و عراقی خواست تولید آثار مشترک هنری در حوزه سینما را در دستور کار قرار دهند و به سینماگران عراقی نیز توصیه کرد که صحنه های فداکاری های رزمندگان عراقی را در جنگ علیه داعش به تصویر بکشند.

در ادامه فرهاد قائمیان یکی از بازیگران فیلم بادیگارد نیز پشت تریبون قرار گرفت و او نیز گفت که زمینه های کار مشترک میان هنرمندان ایرانی و عراقی بسیار است و سینماگران عراقی را به تولید کارهای مشترک با سینماگران ایرانی فراخواند.

وی در ضمن، برای گسترش روابط سینمایی دو کشور ، پیشنهاد کرد آموزشگاه های سینمایی با حضور اساتید سینمای ایران و عراق تاسیس شود.

سپس فیلم بادیگارد، یکی از آثار ارزشمند ابراهیم حاتمی کیا و با بازی هنرمندان چیره دستی چون پرویز پرستویی و مریلا زارعی به عنوان فیلم افتتاحیه به نمایش در آمد.

در طول نمایش سکوت مطلق بر فضای سالن حاکم بود، اما هرگاه که جمعیت با سکانس های بی بدیل این فیلم به وجد می آمد، شروع به کف زدن می کرد و دست آخر در سکانس پایانی و لحظه وداع مریم با حیدر، جمعیت برای دقایقی طولانی، بادیگارد را تشویق کرد.

در پایان نیز یک نشست پرسش و پاسخ برگزار شد که در آن فرهاد قائمیان از طرف دست اندرکاران فیلم بادیگارد به سوالات پاسخ داد و نکته جالب اینجا بود که بیشتر سوالات حول امکان کار مشترک سینمایی میان ایران و عراق می چرخید.

در مراسم افتتاحیه هفته فیلم ایران در بغداد، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی رئیس اتحادیه رادیوتلویزیون های عراق و همچنین بسیاری از سینماگران برجسته این کشور، از جمله مقداد عبدالرضا ، خانم فاطمه الربیعی و خانم اقبال نعیم که همزمان رئیس اداره سینما و تاتر وزارت فرهنگ عراق نیز می باشد، حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج