۵۲۴۴۹۵
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

سارق مسلحی که پدرخوانده‌ موسیقی سول شد!

جیمز براون اگر زنده می‌بود، امروز سوم ماه مه هشتاد وچهارمین سالگرد تولدش را جشن می‌گرفت. او به القاب گوناگونی شهرت یافته از پدرخوانده‌ی موسیقی سول گرفته تا مستر دینامیت.

روزنامه بانی فیلم: جیمز براون اگر زنده می‌بود، امروز سوم ماه مه هشتاد وچهارمین سالگرد تولدش را جشن می‌گرفت. او به القاب گوناگونی شهرت یافته از پدرخوانده‌ی موسیقی سول گرفته تا مستر دینامیت.

سارق مسلحی که پدرخوانده‌ موسیقی سول شد!
به گزارش دویچه وله ،در هر حال می‌توان جیمز براون را از پرنفوذترین خوانندگان و هنرمندان در عرصه موسیقی سول و حتی پاپ دانست.

او سال ۱۹۳۳ در ایالت کارولینای جنوبی به دنیا آمد و مانند بسیاری از سیاهپوستان آمریکا در محیطی پر از فقر رشد کرد. جیمز براون در همان دوران نوجوانی به جرم دزدی مسلحانه به چهار سال زندان محکوم شد.
او در همان زندان بود که با موسیقی گاسپل، موسیقی مذهبی سیاهپوستان، آشنا شد و با بابی بیرد و گروه Famous Flame دست به همکاری زد.
سارق مسلحی که پدرخوانده‌ موسیقی سول شد!
صدای منحصر به فرد جیمز بروان به گوش یکی از تهیه‌کنندگان موسیقی در آن دوران رسید که او را در سال ۱۹۵۶ در انتشار نخستین ترانه معروف براون به نام Please please please همراهی کرد.

جیمز براون برخلاف بسیاری از موزیسین‌های سیاهپوست آن دوران از مغز مقتصدی نیز برخوردار بود و در ازای زحماتش حاضر نبود به دریافت چند دلار ناقابل اکتفا کند.
به همین خاطر خودش دست به تاسیس شرکتی برای تولید و پخش کارهایش زد؛ امری که در آن سال‌ها در آمریکا با توجه به تفکیک نژادی حاکم در این کشور اقدامی جسورانه بود.

سال ۱۹۶۵ بود که شهرت جیمز براون با ترانه فراموش‌نشدنی This is a Man's World بر سر زبان‌ها افتاد. این موفقیت سال ۱۹۷۰ با ترانه مشهور Sex machine دو چندان شد.
جیمز براون تا به امروز یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین چهره‌های سیاهپوست تاریخ موسیقی پاپ به شمار می‌رود.
سارق مسلحی که پدرخوانده‌ موسیقی سول شد!
او بر ستارگان سبک‌های گوناگون تأثیر گذاشته و الهام‌بخش آنان بوده است، از باب مارلی و مایلز دیویس گرفته تا پرینس و مایکل جکسون که زمانی در باره جیمز براون گفته بود:«جیمز براون بزرگ‌ترین الهام‌بخش من است. زمانی که پسربچه‌ای کوچک بودم، فکر کنم در سن ۶ سالگی، مادرم صدایم می‌زد که پای تلویزیون به تماشای کارهای جناب استاد بنشینیم.
فرقی هم نمی‌کرد چه ساعتی از روز است و من خوابم یا بیدار. در همان وقت بود که تمامی حرکات جیمز براون را در ذهنم ضبط می‌کردم و تا به آن زمان هیچ کسی را ندید‌ه بودم که این گونه مانند او در اجرا توانا باشد.
از همان جا بود که می‌دانستم این دقیقا چیزی است که می‌خواهم در باقی عمرم انجام دهم و این را مدیون جیمز براون هستم.»

جیمز براون که از اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای برخوردار بود، در زمینه احراز حقوقی برابر برای سیاهپوستان نیز فعالیت داشت. بسیاری‌ها او را نماد اعتماد به نفس سیاهپوستان می‌دانند.
ترانه معروف او، «با صدای بلند فریاد کن که سیاهم و با افتخار» بیانگر این اندیشه و جنبش است.
سارق مسلحی که پدرخوانده‌ موسیقی سول شد!

این عنوان در عین حال شعار زندگی او نیز بود. جیمز براون چهار بار ازدواج کرد، در زمانی که میلیون‌ها ثروت داشت و در زمانی که تمامی دارایی خود را از دست داده بود.
او تمامی فراز و نشیب‌های زندگی را تجربه کرد و سردی‌ها و گرمی‌های زندگی را چشید. آنچه از او باقی مانده و تا نسل‌های دیگر نیز زنده خواهد ماند، فریاد کم‌نظیر و صدای منحصر به فرد اوست که از زندگی در آمریکا می‌خواند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج