جاباما
۵۲۴۵۷۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کسپرسکی: ایران در معرض حمله بدافزار قرار دارد

کسپرسکی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیتی و معتبر در جهان مدعی شده است که بدافزاری به نام Hajime در ایران رشد بسیار زیادی داشته است و کاربران ایرانی در خطر هستند.

وب سایت تک شات: کسپرسکی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیتی و معتبر در جهان مدعی شده است که بدافزاری به نام Hajime در ایران رشد بسیار زیادی داشته است و کاربران ایرانی در خطر هستند.

کسپرسکی: ایران در معرض حمله بدافزار قرار دارد

آزمایشگاه کسپرسکی به تازگی نتایج تحقیقات گسترده خود روی بدافزاری به نام Hajime را منتشر ساخته که به صورت اختصاصی برای دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیاء (IoT) توسعه یافته و تاکنون توانسته است ۳۰۰ هزار دستگاه را آلوده کند.

این بدافزار روی دستگاه‌هایی مانند پخش کننده دیجیتال تلویزیون، وب کم، مودم و .. کار می‌کند و می تواند هر دستگاه متصل به اینترنت را مورد هجوم قرار دهد و می‌تواند بدون اطلاع کاربر از نفوذ در دستگاه در هر زمان و مکانی مورد استفاده قرار بگیرد.

نکته نگران کننده در رابطه با هشدار کسپرسکی در رابطه با بدافزار Hajime این است که اکثر دستگاه‌های آلوده در ایران، ویتنام و برزیل قرار دارند. کسپرسکی از کاربران خواسته تا رمز عبور تجهیزات خود را به گونه ای تعیین کنند تا با روش بروت فورس (استفاده از تمامی رمزهای موجود در دنیا) قابل شناسایی نباشد، ضمن اینکه آپدیت بخش نرم افزاری دستگاه نیز می تواند مانع از نفوذ این بدافزار شود.

کسپرسکی: ایران در معرض حمله بدافزار قرار دارد

جالب است بدانید که برای اولین بار نشانه های Hajime در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی مشاهده شد، اما بعد از آن توسعه دهندگان دیگر کد حمله را درون بدافزار قرار ندادند و صرفاً ماژول انتشار آن را استفاده کردند به همین دلیل باید گفت که بات نت متشکل از دستگاه های آلوده به بد افزار Hajime هر روز در حال بزرگتر شدن است و نگرانی اصلی کارشناسان حوزه امنیت این است که از هدف اصلی تشکیل این ارتش سایبری بزرگ و قدرتمند بی اطلاع هستند و هنوز معلوم نیست چه افرادی در چه زمانی قصد به دست گرفتن تمامی دستگاه‌های آلوده را دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج