۵۲۴۶۴۰
۵ نظر
۵۰۱۹
۵ نظر
۵۰۱۹
پ

بازخوانی عقاید رادیکال «مل گیبسون» در گفت و گو با رسانه ها

مل گیبسون: فمینیست ها از من خوششان نمی آید

گیبسون به جز حرف های جنجالی اش در سال ۲۰۱۰ که فعالیت حرفه ای اش را به شدت تحت الشعاع قرار داد، همیشه در مصاحبه های مختلف حرف های ضدزن، جنجالی و حاکی از نژادپرستی زده و حاشیه درست کرده است که نمونه هایشان را در ادامه می خوانید.

ماهنامه هشمهری ۲۴: نشست مطبوعاتی اخیر گیبسون، او را از شر گذشته پرحاشیه و جنجالی اش خلاص کرد. از همه مهم تر مهمان «دلیت شو»ی استفن کولبرت بود که اوایل هفته پخش شد. کولبرت و گیبسون در این برنامه، ویدئویی منتشر کردند که همه گیر شد و توبه نامه گیبسون از حرف ها و اعتقادات جوانی اش بود. او با اشاره به حرف های یهودستیزانه اش در مورد افسری که در سال ۲۰۰۶ او را به خاطر رانندگی در حالت مستی متوقف کرده بود، گفت: «واقع مایه شرمندگی است استفن». به مامور پلیس گفته بود: «این جهودهای کوفتی! همه جنگ های عالم زیر سر جهودهاست!»

گیبسون در ادامه به کولبرت می گوید: «اما ده سال از آن روزها می گذرد و حسابی روی خودم کار کرده ام، الان سرحال تر و سلامت تر از قبل شده امم». کولبرت از اعتبارش مایه گذاشت و سعی کرد گیبسون را مجبور به عذرخواهی کند اما گیبسون تا توانست از عذرخواهی کردن طفره رفت. با این حال صنعت سرگرمی اخیرا بازگشت مل گیبسون را به رسمیت شناخته است؛ هر چند البته در مصاحبه های اخیرش هم حسابی ابراز ندامت و پشیمانی کرده و این کار همیشگی اش است.

گیبسون به جز حرف های جنجالی اش در سال ۲۰۱۰ که فعالیت حرفه ای اش را به شدت تحت الشعاع قرار داد، همیشه در مصاحبه های مختلف حرف های ضدزن، جنجالی و حاکی از نژادپرستی زده و حاشیه درست کرده است که نمونه هایشان را در ادامه می خوانید.
مل گیبسون: فمینیست ها از من خوششان نمی آید

نظرت درباره کشیش شدن زن ها چیست؟

مخالفم!

چرا؟

قطعا این حرف برایم گران تمام می شود اما زن ها و مردها با هم برابر نیستند. مردها و زن ها هم برابر نیستند. من بی اندازه برای زن ها احترام قائلم. دوستشان دارم. در خانواده ما زن ها همه کاره اند. هر اتفاق خوبی که می افتد به خاطر آنهاست. مردها معمولا خرابکاری می کنند.

داری همه را به یک چوب می رانی.

زن ها فرق دارند. حساسیت هایشان متفاوت است.

برایش مثال هم داری؟

یک بار با یک زن شریک تجاری شدم. ورشکست شد.

فمینیست ها پدرت را در می آورند!

فمینیست ها از من خوششان نمی آید و من هم از آنها بدم می آید. نمی فهممشان. نمی دانم مشکلشان با من چیست، اما به هر حال مشکل خودشان است، به من چه!

از چه چیز شریکت خوشت نیامد؟

از همه مردهایی که در کار دیده بودم بدجنس تر بود. خیال می کرد چون زن است، بقیه باید در بیشتر مواقع جورش را بکشند. که خب مزخرف است. بی نهایت بی رحم و بی منطق است. هر وقت هم با دلیل و منطق با او صحبت می کردی سریع چماق زن بودنش را توی سرت می کوبید. خیلی بی انصاف بود. زن ها کلا بی انصاف اند.

همه زن ها یا همین یک نفر؟

یک بار و دو بار نبوده. همه جا اتفاق می افتد. زن ها چیزهایی دارند که ما مردها به هیچ وجه درک نمی کنیم. هیچ وقت هم نمی فهمیم. تازه توقع دارند با آنها مهربان هم باشی (و بهتر است باشی) چون می توانند به تو آسیب برسانند.

نظرت در مورد بیل کلینتون چیست؟

اگر قرار بود متصمیم گیرنده نهایی چیزی باشم هرگز خودم را آفتابی نمی کردم. تو بودی می کردی؟ دیوانه می شدی. تا بوده همین بوده. همه شاه ها همین طور شده اند. یعنی همه رهبرها تحت فشار هستند. پس چه چیزی کلینتون را سرپا نگه داشته؟ چطور می تواند این همه فشار را تحمل کند؟ غیر از این است که رییس جمهور بودنش حکمتی داشته؟ نظر من را بخواهی، از سی سال پیش مشخص بوده که باید رییس جمهور شود.

ولی آن موقع که فقط هجده سالش بوده.

یکی می دانسته که او قرار است رییس جمهور شود.
مل گیبسون: فمینیست ها از من خوششان نمی آید

بی شوخی این طور فکر می کنی؟

واقعا باور دارم. او هم مثل باب هاوک بورسیه رودز داشته، مگر نه؟ اصلا سیسیل رودز این بورسیه را برای کسانی در نظر گرفته بود که می خواستند نظم جهانی جدیدی وضع کنند. اصلا این را می دانستی؟ جرج بوش؟ سی آی ای؟ بی تعارف می گویم، این همان مارکسیسم است، فقط اسمش را عوض کرده اند. کارل مارکس درست می گفت اما خیلی از زمانه خودش جلوتر بود. قدرت بگیر اما به روی خودت نیاور! صدایش را درنیاور. بورسیه گرفته های زیادی از رودز هستند که در آینده سیاست مدار خواهندشد.

خب این یک نگاه پارانوییدی به تاریخ است. احتمالا پیگیر ترورهای مختلف هم هستی.

اوه، معلومه! خیلی از افراد دست از پا خطا کرده اند و قطعا ایالات متحده یک چیزی پشت پرده دارد که در آن لینکلن و کندی ترور می شوند اما ریگان جان سالم به در می برد. دقیق یادم نیست، اما پدرم یک چیزهایی در موردش گفته بود. هر کس خواسته برای درست کردن اقتصاد کشور نزدیک این بخش شود کلکش کنده شده. من هم اگر همین طور حرف بزنم سرم را زیر آب می کنند.

به تئوری تکامل داروین معتقدی یا فکر می کنی خدا انسان را خلق کرده؟

دومی!

پس با این که ما از نوادگان و دنبال نسل میمون ها و بوزینه ها هستیم مخالفی؟

به نظرم مزخرف محض است. اگر دست است پس چرا هنوز این حیوانات دور و بر ما هستند؟ چرا هنوز بوزینه ها آدم نشده اند؟ تئوری جالبی است اما من نمی توانم هضمش کنم. باورکردنش سخت است. اصلا این داستان آزمایش کربن برای تعیین قدمت چیزهای مختلف چقدر معتبر است؟ یکی از کتاب های داروین را در خانه دارم و خیلی از چیزهایی که گفته واقعا مسخره است. بعضی هایش درست است، مثلا این که گردن زرافه برای این بلند شده که بتواند برگ درخت ها را بخورد. اما به نظرم قبول کردن تمام تئوری واقعا سخت است.

خیلی از منتقدها تو را ضدزن و... خوانده اند.

نژادپرست، دگم، هرچه دلشان خواسته به من بسته اند.

خب این برچسب ها را قبول داری؟

به هیچ وجه! واقعا قبول ندارم. فکر کنم اگر روحیات و رفتارهایت غیرعادی به نظر برسد، پدرت را در می آورند. انگار همه مردم پلاکارد دستشان گرفته اند و می خواهند توی صورتت تف کنند.

بیرون چاینیز تیه تر در هالیوود؟

دقیقا آنجا بود که فهمیدم هم نژادپرستم، هم ضدزن، هم نئونازی و... پالاکارد دستشان گرفته بودند و فحش و فضیحت حواله ام می کردند. وحشیانه بود. مردم فقط دنبال جلب توجه اند.
مل گیبسون: فمینیست ها از من خوششان نمی آید

چه گفته بودی که عصبانی شان کرده بود؟

هرچه گفته بودم از نظر آنها توهین بود. فردایش از تلویزیون ملی با من مصاحبه کردند و پرسیدند: «می خواهی عذرخواهی کنی؟ به جماعت زیادی توهین کردهایم». من هم جواب دادم: «صد سال سیاه از هیچ کس عذرخواهی نمی کنم. برن گم شن!» بعد از این جنگ شروع شد. کاملا پارانویید شده بودم. فهمیده بودم نباید حرف بزنم.

نظرت در مورد کسی که زندگی نامه تایید نشده ای علیه تو نوشته بود چیست؟ گفته بودی می خواهی او را بکشی.

بعید می دانم خدا او را سر راه من قرار بدهد. واقعا لیاقتش مرگ است. به همه بنیاد و ریشه من حمله کرده است. به همسرم، خانواده ام، پدرم، و همه کس و کارم اهانت کرده است. باید خدا را شکر کند که هنوز سرپاست. با نامردی و حقه بازی می آید و هرچه داری و هرچه هستی و هرچه را گفته ای لگدمال می کند و از تو یک لجن می سازد. می گوید کسانی که تو را به دنیا آورده اند و هر کسی که در زندگی ات ملاقات کرده ای و با او بوده ای آشغال اند و انسان های کثیفی بوده اند. می گوید آدم عجیبی هستی و مثل هیتلرِ فلان فلان شده می مانی. می گوید من هیتلرم و پدرم موسولینی بوده است!

ریچارد دانر، کارگردان ماوریک و اسلحه مرگبار، می گوید فوق العاده عصبی و در عین حال آدم سرسختی هستی.

نمی دانم. گاهی اوقات واقعا عصبی و تلخ می شوم. اما می گذرد. الان دیگر جوش نمی آورم.
مل گیبسون: فمینیست ها از من خوششان نمی آید

پس یعنی قبلا جوش می آورده ای؟

باید رهایش کنی. قبلا آمپر می چسباندم و با کوچک ترین چیزی از کوره در می رفتم که خب احمقانه بود. وقت هایی که آدم آن رویش بالا می آید کارهای احمقانه ای می کند و بعد از آن احساس بلاهت می کند. واقعا رفتار سالمی نیست.

گیبسون افتخار می کند به این که علی رغم حرف ها و رفتارهایش، مردم همیشه به استقبال فیلم هایش رفته اند؟

نه! همیشه به خاطر سیگارکشیدن، دعوا کردن و پیروی نکردن از قواعد احمقانه دیگران پدرم را درآورده اند. روزهای سختی را پشت سر گذاشته ام. اما هیچ وقت راحت طلب و حزب باد نبوده ام. همیشه من را به دلقک بودن می شناسند. یادم می آید پدرم مرا کشید کنار و گفت: «مردم عاشق دلقک ها هستند اما کسی به آنها پول نمی دهد». بارها خواسته ام به او بگویم: «یادت هست قبلا به من چه گفته بودی؟ هان؟ دیدی که بالاخره پول هم می دهند!»

تادولان لالینگ| هافینگتون پست، 4 دسامبر 2016
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      انصافا بازیگر فوق العاده ای هست. patriot و brave heart دو تا از شاهکاراشن که در اونها بسیار خوش درخشید.

    • زهرا

      بنظر من که نباید عذرخواهی کنه. کجای حرفهاش اشتباهه؟ آیا بیشتر جنگهای دنیا زیر سر یهودی ها نیست؟ آیا فمینیست ها آدمهای متعادلی هستند؟ و یا اینکه ما بگیم از نسل میمون ها هستیم توهین به خودمون نیست؟ و چرا نباید به خدا اعتقاد داشته باشیم. غربی ها توی یک چیزهایی شورش رو درآوردند. اونها ادعای دموکراسی و آزادی بیان دارند اما یهود و فمینیست و همجنسگرایی خط قرمزشون هست و اگر کسی بخواد به اینها انتقاد کنه به قول گیبسون پدرش رو درمیارن. و زن ها..من خودم زن هستم و به عنوان یک زن می دونم اگر یک زن بخواد بدجنس باشه چه کارها می تونه بکنه . مردها فقط خیال می کنند همه چیز تحت کنترل اونهاست. اما یک رو و صادق تر از خیلی زنها هستند. مثال های زیادی هست ولی بخوام بگم خاله زنکی میشه. اما یک نمونه. من خودم زن صادقی بودم و خوشبین و مهربان. اما سالها همجواری با خانواده همسرم در واقع زنان خانواده همسرم و بعضی دوستان دوره دانشگاهم به من فهموند که باید بلد باشی نقشه بکشی. و بقول خودشون سیاست داشته باشی. یک سیاست مزخرف و غیر اخلاقی. متاسفانه این موضوع ذاتی هست و باید مستعد باشی برای همین من هیچوقت یاد نگرفتم نقشه بکشم با اینکه چند بار تلاش کردم یاد بگیرم. اما به هر حال به این نتیجه رسیدم که همه آدمها بدن مگه خلافش ثابت بشه و این رو زنهای این خانواده و دوستان نابابم به من دادند نه مردهاشون .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انسانهای کوته بین زیادی تو دنیا وجود دارن که کل دنیا رو بر اساس دور و بری ها و دوستان معدود خودشون قضاوت میکنن و نظریه جهان شمول صادر میکنن. دوست عزیز چرا فکر نمیکنید مشکل از شما بوده که دوستان و آدمهای این مدلی دور و برتون جمع میشدن ؟! چرا من و امثال من تو سالهای زندگیمون زنهای این مدلی دور و برمون نبودن و آدمهای خوب زندگیمون تعدادشون بیشتر از آدمهای مشکل دار بوده ؟ به نظرم مسایلی که اشاره کردید و حکمی که صادر کردید، احتمالا از خود شما و مسایل شخصیتیتون نشات میگیره نه از آدمهای پیرامونتون. ارادتمند

      • بدون نام

        کاربر 17:04 یادم نمیاد از کسی مشاوره خواسته باشم. ولی تجربه جالبی بود. خخخخخخخ

    • سحر

      فکر می کردم مصاحبه های بی سروته مال ایرانیاس ولی گویا اشتباه می کردم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج