۵۲۴۶۸۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ «کلیه» یا «همه»؟

دهخدا تا درون کلاس رفت، دید قالیباف کاغذی را از احمدی‌نژاد گرفت و آن را زیر میز پنهان کرد. دهخدا رفت و ایستاد کنار نیمکت قالیباف و پرسید: «اون کاغذی که از احمدی‌نژاد گرفتی چی بود؟».

حسن غلامعلی‌فرد در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

دهخدا تا درون کلاس رفت، دید قالیباف کاغذی را از احمدی‌نژاد گرفت و آن را زیر میز پنهان کرد. دهخدا رفت و ایستاد کنار نیمکت قالیباف و پرسید: «اون کاغذی که از احمدی‌نژاد گرفتی چی بود؟».

قالیباف برآشفت و گفت: «آقا چرا شما چند روزه گیر دادین به ما؟ چرا به غرضی گیر نمیدین؟» غرضی اشک از چشمانش جاری شد و گفت: «به قول شاعر، انگشت مکن رنجه به در کوفتنِ کَس قالیباف!».

دهخدا از گریه‌ غرضی دلش گرفت و پرسید: «چرا گریه می‌کنی پسرم؟» غرضی بینی‌اش را پاک کرد و گفت: «کلیه‌ واژه‌هایی که آخرشون کُش داشت رو گلچین کرده بودم تا توی مناظره‌ها به فرهنگ عامه اضافه‌شون کنم اما نشد که بشه».

دهخدا دست گذاشت روی شانه‌ غرضی و گفت: «بهتره به جای کلیه بگی همه. هم خوش آهنگ‌تره هم پارسیه». غرضی گفت: «ایش» و نشست سر جایش. دهخدا دوباره رو کرد به قالیباف و گفت: «اون کاغذی که از احمدی‌نژاد گرفتی رو بده ببینم!».

قالیباف اخم کرد و با عصبانیت کاغذ را روی میز گذاشت. دهخدا تای کاغذ را باز کرد و چشمش به این نوشته افتاد: «برای اینکه یاد بگیرید چگونه در کوتاه‌ترین زمان نمودارهای آماری رسم کنید با ما تماس بگیرید. شرکت مهندسی آمار و ارقام محصولی و احمدی‌نژاد». دهخدا کاغذ را گذاشت توی جیبش. میرسلیم پرسید: «آیا وقت آن نرسیده است؟».

دهخدا چرخید سوی میرسلیم و با شگفتی گفت: «جان؟» میرسلیم گفت: «ریشه‌کن کردنِ اعتیاد به ارائه‌ آمار غلط را می‌گویم». رئيسی گلویش را صاف کرد و گفت: «ریشه‌ کلیه‌ اعتیادها مواد مخدر است».

کواکبیان لبخند زد و گفت: «ریشه‌ سیب‌زمینی هم سیب‌زمینیه». هاشمی‌طبا گفت: «از کلیه‌ دوستان خواهش می‌کنم آرامش کلاس را حفظ کنند». دهخدا از هاشمی‌طبا سپاسگزاری کرد و گفت: «به جای کلیه بگو همه» جهانگیری گفت: «همه‌ ما دنبال آرامش هستیم». دهخدا لبخند زد و گفت: «آفرین پسرم»‌. ناگهان غرضی جیغ کشید و گفت: «حالا من با این همه واژه‌ کُش‌دار که روی دستم موندن چی‌کار کنم؟» دهخدا و جهانگیری نگاهی به هم انداختند و زنگ به صدا در آمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج